Jury zonder schrijver?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Jury zonder schrijver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 18:51

Afgelopen zondag had de mevrouw die mij jureerde geen schrijver bij zich. Zou dat eigen keuze zijn of een foutje ergens in de organisatie?

Ook weer zo wat om te gaan vragen of het de bedoeling is dat ze daar in haar up zit Haha!

Ze schreef dus zelf tijdens het jureren, niet alleen cijfers, ook nog redelijk uitgebreid commentaar. Gevolg was wel dat ze bepaalde dingen over het hoofd zag.
Mijn aanspringen tussen H en C bijvoorbeeld ging nogal de mist in, maar ze zat net te schrijven, niet gezien dus, toen ik langs het juryhokje kwam was alles alweer onder de controle, cijfer: een 6. 4 of nog lager was IMO ook terecht geweest, duidelijk dat ze het niet gezien had.

Geen klacht ofzo hoor, gewoon iets dat me opviel.

Nulla tenaci invia est via


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:58

Kan me voorstellen dat je daar geen klachten over hebt. Haha! Zou ik ook niet hebben geloof ik *LOL* Maar inderdaad erg weird. Heb het nog nooit meegemaakt dat een Jurylid alles zelf deed.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 21:55

ik ben wel eens alleen begonnen, mijn schrijfster stond nog in de file Haha! ik wilde niet uitlopen, maar ideaal is het absoluut niet (en ook niet de bedoeling denk ik! ) je kunt toch nooit geconcentreerd jureren en het nog zelf opschrijven ook?? mijn schrijfsters hebben vaak een lamme arm na het schrijven, hoe meer al dan niet commentaar op het protocol staat des te beter een 3 of een 7/8 is meestal wel duidelijk, maar waarom een 5 of een 6?
ik heb toch liever een schrijfster naast me zitten hoor (ondankbaar werk trouwens, die mensen krijgen er echt niets voor behalve dan die lamme arm Lips are sealed )

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 21:55

Da's inderdaad heel vreemd, heb het nog nooit meegemaakt.
Soms brengen juries hun eigen schrijver/ster mee, soms schrijft ook iemand van de organiserende vereniging.
Je zou haast denken dat het een communicatiefoutje is.
Ik vind het trouwens wel knap dat ze het toch in haar eentje heeft weten te klaren !
En wat betreft dat aanspringen: zand erover, daar praten we niet meer over Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:46

rhijnauwen schreef:
(ondankbaar werk trouwens, die mensen krijgen er echt niets voor behalve dan die lamme arm )


Niet waar, soms krijg je een reep chocola of iets dergelijks Tong uitsteken En je leert er meestal wel wat van. Ik bied me altijd spontaan aan om mee te gaan met juryleden die ik ken, maar vaak heeft de organisatie ook genoeg vijwilligers en hoef ik niet mee Haha! Op de eigen club wil ik ook altijd wel schrijven, maar dat is wat lastiger omdat ik vaak zelf dan ook meerijd...Haha!

Trouwens wel knap van die jury dat die het alleen gered heeft. En dat ze dan een foutje niet zien is niet zo'n ramp Party!! Het zou vervelender geweest zijn als het aanspringen een 8 waar geweest was en ze gaf een zes omdat ze het niet zag...Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:32

Ik heb laatst gejureerd (ja ja bij een onderlinge wedstrijd van een vereniging) en daar hadden ze een heel computer systeem ontwikkeld voor schrijvers. Heel handig. De punten worden automatisch uitgerekend en de volgorde meteen neergezet van hoog naar laag. Echt super. Tikken is iets minder belastend van schrijven en het is ook nog eens leesbaar. Het lijkt mij voor een jury onmogelijk om goed te kunnen functioneren als ze zelf moeten schrijven. je mist gewoon de helft van de proef.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:35

gomir"]
[quote="rhijnauwen schreef:
(ondankbaar werk trouwens, die mensen krijgen er echt niets voor behalve dan die lamme arm )


neehoor, ik krijg me handen altijd vol gedouwd mt troep haha, echt leuk! kreeg laatst een heel leuk hanglampje, met grindjes en een kaars erbij! zo leuk!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:12

Wij krijgen met schrijven niks, een lamme arm dan. maar je leert als je bij een fijne jury zit best veel. De meeste jury's gaan als ze weten dat je zelf ook rijd, uitleg geven waarom dit cijfer en niet dat. Daar leer je wel veel van.
Heb ook een keer moeten schrijven bij 2 jury's. Een echte jury en 1 'stagejury' (of hoe dat ook heet). Die 'stagejury' gaf de punten en de 'echte' jury zei het als hij het er niet mee eens was en hij vroeg heel vaak waarom ze dat punt gaf. Op het begin is dat best wel irri, heb je net een punt gegeven blijkt dat het toch anders moet. Leerde er wel veel van. Uiteindelijk hebben we met zijn 3en zitten puntten, ging gewoon zo wat vinden jullie ervan, geef maar een .... . Was wel leuk en leerzaam!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers