*** kreupel lopen door tekenbeten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-01 13:28

Hallo,
Mijn verzorgpaard Kanjer loopt nu ongeveer een week kreupel aan zijn rechtervoorbeen. 2 dagen heeft hij niet kreupel gelopen, daarna begon het weer.
Ik kan echt niets vinden. Het is niet dik, niet warm en met zijn hoeven is er ook niets mis.
Nu is het mij wel opgevallen dat Kanjer heel veel teken had/ heeft zitten op dat been Misselijk . Het zijn geen zwarte maar rode teken!
Ik durf ze er niet uit te halen omdat ik ban ben dat ik het kopje laat zitten.

Zou het kunnen dat Kanjer kreupel loopt door die vele tekenbeten?

groetjes Roos

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 13:32

Je moet ze er wel uithalen hoor!!!
Gewoon een tekentangetje kopen bij de dierenspeciaalzaak en die er op zetten en rustig draaien, niet trekken!!!
Dan laten ze vanzelf los, ik spoel ze daarna voor straf altijd door de plee!!! }>

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-01 15:17

ja maar weet je wat het probleem is, sommige teken zitten onder zn "oksel" en die zitten dus in een soort van plooi.
Daar is het heel lastig om ze eruit te halen. Ik ben bang dat als ik het verkeerd doe, het hoofd blijft zitten ofzo.
Teken die ik er makkelijk uit kan halen die haal ik er wel uit. Dit zijn echt gore teken joh Misselijk Echt eng. Bah

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 15:26

Teken kunnen voor een of andere ziekte zorgen bij mensen. Weet iemand of dat ook kan bij paarden??? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar...

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 19:26

Carola: je bedoeld Lyme-disease (oftewel de ziekte van Lyme). Die kan inderdaad ook bij paarden vorkomen en hebben, doordat het vaak (te) laat ondekt wordt, vaak desastreuze gevolgen.
Dus verwijderen die teken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 21:41

Teken verwijderen, en als je het niet vertrouwd kun je een bloedonderzoek laten doen wb Lyme-disease. Het is niet zo'n prettige ziekte, en als je het in een vroeg stadium ontdekt kan je dat een hoop schade schelen. Ik zou die teken eruit halen, haal daarvoor zo'n spreciaal tekentangetjes, dan gaat het het makkelijkst en laat je ook de kop niet zitten. kijk het dan eerst even aan of het beter gaat. De symptomen van Lyme komen vak lang na de daadwerkelijke beet. Die stijfheid kan nog allerlei andere oorzaken hebben, spierpijn oid.