profielwerkstuk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 14:13

ik moet beginnen met mijn profiel werkstuk

weten jullie ook een leuk onderwerp hiervoor?
ik heb het profiel N&G ik doe de havo

wat voor onderwerp hebben jullie zelf voor het pws gebruikt?
en welke probleem stelling


stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 14:48

sorry maar ik kan je niet echt helpen, voor 2 redenen, ik zit in Amerika en dat soort spul hebben we hier niet, en tweede, weet niet een wat het is Verward als je effe uitleg zal ik effe kijken wat ik kan verzinnen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 15:00

o sorry, ging er even van uit dat pws algemeen bekent was

een profielwerkstuk is een werkstuk wat je maakt over een vak uit je profiel
mijn profiel vakken zijn bio, scheikunde natuurkunde en wiskundeB

je moet een onderwerp bedenken en daaar een probleemstelling bij
dat moet je uitwerken in een groot werkstuk
je moet er ongeveer 40 uur aan besteden, of 80 dat weet ik even niet :S

maar ik kan nu niet op een leuk onderwerp komen

ja ik dacht aan de psyche van het wedstrijdpaard vs het recreatiepaard
maar ik weet niet of dat wel echt leuk ondwerp is

dus hebben jullie ideeen?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:04

Ik zit ook in 5-havo en heb ook het profiel N&G

Samen met een vriendin doen we ons profielwerkstuk bij Biologie en we gaan het gedrag en leersnelheid van paarden bestuderen over verschillende leeftijden.
We hebben de beschikking over een paard van 3, 8 en 18.

Het leven is een gebakje!

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:31

Haai, ik zit in 6 gymnasium en ben nu ook met mijn pws bezig. Ik doe N&G met geschiedenis, grieks en latijn als extra vak. Bij ons moet je pws een combinatie zijn van twee vakken, ik heb voor bio en geschiedenis gekozen, mijn onderzoeksvraag luid:“Hoe is de domesticatie en verdere ontwikkeling van het paard verlopen en wat voor invloed heeft dat gehad op de geschiedenis van de mensheid.”

Ik ben van plan het redelijk uitgebreid aan te pakken, ik heb een topic geplaats waar ik info vraag voor alles waar ik het over wil hebben.

[VMR] Domesticatie van paarden en gevolgen hiervan?

kijk er anders even naar, van dit onderwerp is best wat te maken, en misschien staan er wil tips is.
Succes!

O ja, en wij moeten er 80 slu's per persoon aan besteden

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 21:27

ik doe 6 vwo met N&G. hoofdvak scheikunde, bijvak m&o

gaat over mineraalwater invoeren ipv kraanwater.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:55

Ik heb mijn profielwerkstuk bewust niet over paarden gedaan, omdat mijn vriendin dat niet leuk vond(en de lerares niet *LOL* ). Aangezien ik geneeskunde wilde gaan studeren en ik bij aanvang van het profielwerkstuk nog in aanmerking kwam voor decentrale selectie(heb later een vak laten vallen dus toen ging het niet meer op) heb ik gekozen voor een 'medisch' onderwerp. uiteindelijk is het 'Radiotherapie als hulpmiddel bij de strijd tegen kanker' geworden. Heel leuk werkstuk geworden en ik heb nog wat aan wat ik geleerd heb.

Misschien dus handig om te kijken wat voor opleiding(of richting) je hierna wilt gaan doen en daar in combinatie met je vakken een leuk onderwerp bij te zoeken Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

StitchLips
Berichten: 45
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:58

ik doe Havo 5 en moet ook zo een geval maken... ik heb Eco&Maatschappij en voor geschiedenis de Griekse Mythologie gekozen... zit alleen helemaal vast bij de vragen =P weet niets te verzinnen

...in his other hand Glamdring gleamed, cold and white.

Kijk ook ff op mijn site en maak het forum daar ook gezellig =P

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:11

Ik zit in 6 VWO, en moet komende donderdag (28-11) mijn PWS in leveren. Ook wij moeten er 80 uur pp aan besteden. Voor mensen die niet weten wat het is: als deze opdracht niet voldoende wordt afgesloten mag je niet deelnemen aan het examen.
Ik heb ook profiel N&G en heb voor het vak biologie gekozen. Het onderwerp dat wij gekozen hebben is Holoprosencephaly.
Dit is een hersenafwijking waarbij de hersenhelften niet of niet volledig gescheiden zijn en of een deel van de hersenen mist. In Nederland is er één persoon met deze afwijking. Wij hebben als presentatie vorm gekozen voor het maken van een website.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:29

Ik doe 5 HAVO, C&M. Ik doe het voor geschiedenis over Protistutie in Nederland door de eeuwen heen. Maargoed, daar heb jij weinig aan *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:17

Zijn er trouwens mensen die het (ook) al af hebben?
Moeten jullie het ook presenteren (mondeling ofzo)?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:41

Ik heb het een jaar geleden al ingeleverd. Wij hebben gekozen voor een schriftelijk verslag, ik schrijf heel makkelijk dus dat was voor mij het minste werk Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:53

Ik doe 6 vwo N&G. We doen onderzoek naar de waterkwaliteit in de regio.
Er zit heel veel practicum in (gelukkig hebben we een lieve persoon die hele dagen het saxion lab in deventer voor ons vrij houd Haha!). Het is trouwens een combi van bio en scheikunde. We vertellen ook nog vrij veel over hoe de nederlandse waterhuishoudign werkt..over waterzuivering enz enz. Ik moet er soms echt op letten dat ik niet te ver van m'n onderwerp afwijk. We moeten er ook 80 uur aan besteden. Het wordt een schriftelijk verslag. Het moet minimaal 10 en maximaal 30 compleet volle a-4tjes zijn.

Don't hate me cause you ain't me!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:42

Ik zit in 5havo E&M en wij moesten het profielwerksuk doen over een woonwijk in amsterdam. Misselijk Ik doe het dan maar over mijn eigen woonwijk, wel zo makkelijk. Maar nee, ik vind het niet echt een leuk onderwerp.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:49

ik heb 2 jaar terug een PWS gemaakt over dressuur, voor Biologie. Vraagstelling: Wat maakt juist een paard zo geschikt voor dressuur en zijn alle paarden geschikt??
Daarvoor hebben we gekeken naar de anatomie van het paard, gedrag, karakter enz. Ook foto's gemaakt van t paard van t meisje waarmee ik mn profielwerkstuk maakte. Uiteindelijk hadden we een 7,6 ofzo Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 15:46

Kregen jullie er een cijfer voor dan?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 15:52

Nee er werd gezegd of het voldoende of goed was (of lager natuurlijk!) Maar wij wilden graag weten wat voor cijfer daar achter zat en dat bleek in ons geval rond de 7,6 te liggen Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 19:25

Aha, ik ben zeer benieuwd, maar van afedlingsleider adjunctdirecteur enzo, die de site al even bekeken hebben kregen we zeer positieve reacties. Dus heb er wel vertrouwen in.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:34

ik zit in 4 mavo, en doe mijn sectorwerktstuk over de ziekte van Huntington. Mijn belangrijkste vak is ook biologie:) wij moeten het trouwens over 3 weken al af hebben:S

KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 09:39

Ik doe C&M (5 havo)
En ik doe samen met iemand het profielwerkstuk Haha! (scheelt een hoop werk)
Wij doen voor het vak CKV2 over Dali.

Maar wij moeten de titel in vraagvorm moeten jullie dat ook???

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 16:31

Nee, wij hoeven de titel niet in vraagvorm.
Onze titel: Holoprosencephaly, het verhaal van een patient met een bijzondere hersenafwijking.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:44

Wat een mazzel heb je zeg ik moet volgende week me werkstuk inleveren en me presentatie houden.
Wij moesten het in de 5e inleveren. Ik ben blijven zitten maar ben wel verder gegaan dan hoef ik dat volgend jaar niet te doen!

Ik heb het proefiel cultuur en maatschappij.
Wij hebben de vakken Ckv en Geschiedenis gekozen.
We houden het over lichaamsversieringen.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:51

Ik heb geen idee, ik heb helemaal geen verstand van n&g
Ikzelf doe economie en maatschppij en ik wel mijn profoielwerkstuk over vrouwenemancipatie doen of over heksenvervolgingen. Ik wil het waarschijnlijk doen over de ontwikkeling van de positie van de vrouw. Misschien ook over vrouwelijke/mannelijk godsdiensten en dat misschien weer in verband met de heksenvervolgingen. Ik ben dus er nog niet helemaal uit, maar zeker iets met de vrouw.
Geschiedenis met een beetje maatschappijleer dus.

Denk niet aan het probleem maar aan de oplossing!

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:54

Bij ons hoeft het profielwerkstuk gebasseerd te zijn op 1 of 2 vakken, maar 1 vak hoeft in hetprofiel te zitten. Oja, heel klein kansje dat ik misschien iets doe met kcv (ik ben echter geen gymnast, ik doe gewoon atheneum!)

Denk niet aan het probleem maar aan de oplossing!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:56

Wij hebben dus afgelopen donderdag onze presentatie gehad.
Ging echt super, we kregen van verschillende docenten vandaag te horen dat ze het een goede presentatie vonden of dat ze gehoord hadden dat wij zo'n goede presentatie hadden. Dat is wel weer leuk om te horen.

Maar goed, hebben van de docent gehoord dat het iig een goed is, en dat hij probeert er nog meer van te maken. Terwijl wij toch niet het idee hadden dat we iets bijzonders gedaan hebben, en het gewoon erg leuk vonden om te maken.

Voor geïnteresseerden, zie: http://home.hccnet.nl/hpe.pws

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, _Hinneke, Anja_96, belle_boef, ComscoreBot, Dimphyl, Domiinique, fleurtjeuh, GrapeshotBot, Happy16, katinker, Kimmie235, Thami, xPabloBokt, xrobbiee, YvonneV en 73 bezoekers