Welke diploma's/ervaring nodig bij starten manege?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bombita
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Purmerend

Welke diploma's/ervaring nodig bij starten manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 14:24

Hallo allemaal, weten jullie misschien welke papieren/ervaring je nodig hebt wil je een succesvolle manege opstarten of kopen? Lijkt mij een uitdaging, maar heb geen idee of dit eventueel haalbaar is hoor. Alvast dank je wel voor de reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 14:30

1 vereiste
Erg veel geld, maar dan ook erg veel.
Is dat geen probleem, dan is verdere info pas belangrijk Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 15:23

Alleen geld is noodzakelijk. Papieren niet, manegehouder is een vrij beroep. Dus als je geld hebt, dan kun je je in vergunningen, verzekeringen, e.d. gaan verdiepen

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 15:46

vroeger had je een diploma nodig om wat voor een bedrijf dan ook te mogen starten.(AOV) Nu is deze al niet meer nodig.Maar als ik me ergens iets kan herrinneren dat je voor een manege nog wel iets nodig hebt(weet niet precies meer wat) maar voor handel of pension weer helemaal niet.
Het kan zo zijn dat je tegenwoordig helemaal geen diploma's meer nodig hebt,maar die vraag kan je het beste stellen aan een accountant.Wij denken maar zij weten het zeker.Wel heb je vergunningen nodig enzo maar das simpel koop bij de kvk een starterspakket dan weet je ook straks of het voor jou wel haalbaar is om dit bedrijf te kunnen beginnen.
Heb je trouwens office 2000 op je pc staan daar staat namelijk ook ergens een bedrijfplan in.(moet je wel zelf uitwerken hoor).