nep-inkt voor printers? (inktcartridges van B-merk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

nep-inkt voor printers? (inktcartridges van B-merk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 09:01

Grr, ik heb dus een HP 843C, goede printer, maar 1 nadeel:
De inktcartridges zijn zo duur.
Nu heb ik al verschillende keren zgn. B-merken geprobeerd, mar telkens zonder succes.
Of de inkt stinkt echt verschrikkelijk dat je snel de kamer uitvlucht, of de afdrukken worden niet scherp, of de inkt droogt te langzaam (krijg je vlekken als je meerdere pagina's ineens afdrukt).

Gisteren dan een cartridge van Emstar gehaald bij de Bruna, volgens hen was het een gerecyclede originele HP cartridge.
Dus dat ding erin gezet, wilde eerst niet afdrukken (kwam gewoon niets). Bleek dat ze een haast onzichtbaar tape over de kop geplakt hadden. Dat dus verwijderd, daarna printte de boel weer. maar het is dramatisch: niet scherp, dubbelzijdig afdrukken is onmogelijk omdat het gewoon doordrukt.

Zijn er uberhaupt wel goede vervangende cartridges vraag ik mij af.
Herkennen jullie deze problemen? Ik snap niet dat sommige testen uitwijzen dat neppers net zo goed zijn, ik heb ze nog niet gevonden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 10:03

Wij vullen de originele cartridges zelf. Deed ik dat niet dan draaide ik er wel 1 door de maand heen. Gewoon inkt bestellen bij zo'n leverancier. Het wordt geleverd met een spuit met een naald en balletjes. ALs je hem gevuld hebt, balletje in het gaatje en tape erover. Werkt perfect. http://www.refillink.nl/

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:09

Ik heb zelf een eigen zaak, een kantoorvakhandel en ik doe dus ook in toners e.d.. Ik lever heel veel klanten een B-merk wat ik zelf ook veel gebruik. Het heet Kores en ik heb nog nooit geen klacht gehad.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:17

refillen? doffe ellende. dat wordt 1 grote bende. zelfde trouwens met recyclelde toners (B-merken). als je je printer naar de haaien wilt hebben moet je die gebruiken. deze mening is niet van een jaartje gebruik. gewoon wat meer geld uitgeven en dan heb je al die troep niet.

Amor Vincit Omnia

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:38

Wij vullen ze ook al enkele jaren en helemaal geen problemen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:16

Ik gebruik al 6 jaar B merken.. nooit problemen mee gehad. Pas nu begint de printer een beetje gaar te worden, maar dat is eerder van ouderdom Knipoog Hij heeft al heel wat rapporten en werkstukken te verduren gehad Tong uitsteken

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:24

ik gebruik gewoon laser printers en me vader heeft een recycle zaak dus wij recycelen de toner self Haha!

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 16:35

Ik heb dus al van alles geprobeerd de afgelopen tijd, EMstar, Pelikan, enz enz. en niet 1 B-merk levert goed resultaat lijkt het wel.
Niet dat de printer er stuk van gaat, maar ik druk vaak dubbelzijdig af en dat kan niet meer, of de inkt droogt gewoon niet snel genoeg.
Trouwens, voor de gerycyclede toner had ik ook nog iets van 30 euro betaald, dus maar ietsje goedkoper dan van HP zelf

Degenen die wel goed resultaat met B-merken behalen, gebruiken jullie ook HP-printers?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:50

Navullen en B-merken? Niets voor mij..
Kijk eens goed om je heen.
Laatst heb ik een paar nieuwe grote (origineel HP) kleuren patronen gekocht voor 35 euro in plaats voor 65 euro.
Regelmatig loop ik tegen een aanbieding aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DieL_Zor, flooooo, goldith, GrapeshotBot, IASCrawler, mingming, xSimonee, zonnebloem18 en 203 bezoekers