Vraag aan alle mamma's (of pappa's)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Vraag aan alle mamma's (of pappa's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 21:25

Ik werk in de middaguren op een paardenhouderij. Ik heb een vierjarige dochter. Op ma, di en do haal ik haar tussendoor op van school en dan is ze dus van 15:15 tot 17:00 op stal. Op vrijdag gaat ze de hele middag mee vanaf 13:00 tot 17:00 maar dan ga ik met de auto waar een berg speelgoed inligt van haar. (anders ga ik altijd op de fiets) Op woensdag is ze altijd bij een vriendinnetje spelen. Zijn er meer mamma's die hun kindjes meenemen naar stal en hoe doen jullie dat dan. Zorgen jullie ervoor dat er ook ander speelgoed is of hebben jullie voor de kleintjes een minipeerd aangeschaft? en hoe gaat dat dan? Hoe zorgen jullie ervoor dat de kiddo's zich ook vermaken als het regent of hoe blijven ze warm de winter door? Hoe reageren jullie paarden erop. Die van ons die hebben de eerste weken flink gesnoven en gestuiterd van het kleine hoopie mens (nu gaat het goed hoor en sommige vinden haar zelfs wel leuk) Laten jullie ze ook "rijden"? kom maar op met alle suggesties en belevingen. Sanne is overigens erg voorzichtig met paarden, komt niet te dicht in de buurt en wil alleen aaien als ik erbij ben. Dat zit dus allemaal zeker wel goed. Maar vertel


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 21:58

Bij ons op stal staat een vrouwtje die haar 2 peuters "opsluit" in haar auto... en als ze er dan uit "ontsnappen" let ze er totaal niet op....

Een ander vrouwtje neemt altijd iemand mee, die de kinderen bezig houdt.. en de kinderen mogen ook "rijden" (= uitstappen).....

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 22:08

Nou sluit r gelukkig niet op. Ik neem wel de auto mee op vrijdag omdat ze dan 4 uur op stal is en dat is voor haar te lang om zich met de daar aanwezige dingen te vermaken. In de auto liggen dan potloden, poppen enzo. Ze kan dus de auto in als ze wil. maar ik zou dr niet opsluiten of zo... hihi gek idee eigenlijk. Ik werk op een afgesloten prive terrein dus niet een manege of zo. we hebben ook maar 3 pension klanten.... I

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:12

3 pensionklanten??? Das het betere werk!!!! Ik sta op een stal met ongeveer 65 - 70 paarden... allemaal pensionpaarden....

Waar sta jij?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 22:20

Als iedereen er is zijn we met z'n fijven... Moet zeggen erruug pretttug. In mijn geval zeker omdat als ik even niet kijk er iemand anders is die oplet. We hebben er ook goede afspraken over gemaakt. Als iemand Sanne iets ziet doen wat niet verstandig is of mag word ze hierop aangesproken en dat vind ik wel fijn. Voordat ik hier begon met werken liep ik ook op een grote manege rond en de rust die ik hier vind is echt eindeloos.... Ik werk op stal abtswoude. we hebben ook een site op internet (ff zoeken op abtswoude) Heel leuk

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 07:58

Ik heb mijn eigen stalletje op loopafstand. Robin gaat elke ochtend mee om de pony's buiten te zetten en te mesten. We gaan dan lopend en Robin is op der fiets. Mesten en buiten zetten kost me een klein halfuurtje. In dat halfuurtje vermaakt ze zich met der fiets of rondrennend...

Als ik ga rijden doen ik dat meestal met mijn verzorgster erbij (Mattis). We zadelen Fleur op voor Robin. Die gaat aan de hand mee, ik op Mander en Manttis neemt Ies mee en we wisselen af.

Zodra het echt koud wordt overdag denk ik dat ik minder op stal zal zijn (kan dan helemaal geen kant op met de pony's).

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 09:20

Tja ik heb het probleem dat ik gewoon op stal werk van 13:00 tot 17:00. Maaruh trek jij jouw dochter dan misschien een oud skipakje ofzo aan als je toch naar de paarden gaat???

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:12

Die van mij trok ik zo'n overall aan. Ideaal want anders hield ik geen kleertjes meer over.
Helaas is mijn jongste iets te paardengek, die klimt op paarden via het boxhek, kruipt er onderdoor etc. Verder wil ze perse mee uitmesten waardoor ik er veel langer over doe omdat zij alle mest met een mini-schep wil doen. Dat maakt het er niet gemakkelijker op. Voordeel is wel dat ik ze aan huis heb, ik had eerst altijd een plastic zandbakje in de stal staan (tot er een paard op ging staan Frusty ). Nu een keukentje, de speelgoedtractor en in de winter zelfs een glijbaan.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:16

Wat speelgoed, eten en drinken mee,
helpen poetsen en dan eten en drinken terwijl ze op bankje zitten en ik longeren. Rijden doe ik alleen als de kinderen er niet bij zijn, mochten ze gaan klieren dan kan ik het beter in de gaten houden.
Helaas spelen ze ook erg graag in bergje zand dat er ligt Lachen
Meestal probeer ik om tijdens schooluren te gaan en klaar te zijn.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:07

Percy schreef:
Die van mij trok ik zo'n overall aan. Ideaal want anders hield ik geen kleertjes meer over.
Helaas is mijn jongste iets te paardengek, die klimt op paarden via het boxhek, kruipt er onderdoor etc. Verder wil ze perse mee uitmesten waardoor ik er veel langer over doe omdat zij alle mest met een mini-schep wil doen. Dat maakt het er niet gemakkelijker op. Voordeel is wel dat ik ze aan huis heb, ik had eerst altijd een plastic zandbakje in de stal staan (tot er een paard op ging staan Frusty ). Nu een keukentje, de speelgoedtractor en in de winter zelfs een glijbaan.


Ik zie het al voor me..wat schattig!!!!! Haha!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Dartel, Pellelilly, rien10 en 54 bezoekers