Hoe besmettelijk is schimmel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Hoe besmettelijk is schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 00:52

Ik weet natuurlijk dat het erg besmettelijk is, maar dingen zoals:

na het wassen en Imaverollen nog even in de kantine zitten? Mensen gaan daarna op dezelfde stoel zitten, is er dan kans op besmetting?

Ik zit zelf elke dag in de auto en dus met mijn schimmelkleren. Kan dat kwaad?

Hoe besmettelijk is de wasplaats als je daar hebt gewassen en je hebt alles weggespoeld?

Hoe besmettelijk zijn op de grond gevallen kruimels (natuurlijk veeg ik goed maar er zal vast wel iets blijven liggen).

Een paard in dezelfde paddock zetten (na elkaar)?

Ik ben heel benieuwd!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 09:06

Een paard wat echt goed in zijn vel zit zal niet zo snel schimmel oplopen,
maar voor een paard wat net even wat minder weerstand heeft kan het wel heel besmettelijk zijn en daar slaat het dan vaak gelijk heel groots toen.

Zou je niet aan zo'n boeren overall kunnen komen,
die worden vaak ook gebruikt voor scheren en dergelijken.
Die doe je aan voordat je met Bolivia begint en als je klaar bent doe je de overall in een tasje, je wast je handen even goed en klaar.

Je loopt wel een klein beetje voor paal,
maar de mede pensionklanten zullen het alleen maar waarderen dat je er op zo'n manier mee omgaat.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 09:16

Overall - bij de boerenbond of de welkoop voor een prikkie!

Goed idee van Sjuim!

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 09:24

Qua wasplaats hoef je je niet zo''n zorgen te maken, ook niet als er een keer wat korstmateriaal achter zou blijven, want een paard gaat daar niet rollen en krijgt dus geen schimmel-op-huis-contact.
Na het behandelen idd je overal uit, en je eigen handen ook even nawassen met een druppie Imaverol, want veel paardenschimmels zijn overdraagbaar op jezelf. Voor de spuitplaats volstaat uitvegen en even uitspuiten, hoef je echt niet elke keer met Halamid oid te doen hoor. Je laarzen spuit je ook even af.
Dan kun je gerust in de kantine of de auto gaan zitten, niks aan de hand.

Wel heel goed dat je hier zo zorgvuldig mee omgaat, daar zullen je stalgenoten je dankbaar voor zijn.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 10:52

Ik kreeg gisteren ook allemaal heel positieve reacties dat de spuitplaats zo mooi schoon was hihi!

Die overall is een super idee. Mijn schoonvader heeft er wel eentje!

Alleen moet ik die dan natuurlijk ook elke dag wassen want ik ben ook bang dat ik Bolivia opnieuw besmet als ik de volgende dag de overall gebruik van de dag daarvoor. Dan is de overall namelijk nog meer besmet dan zij (eh kunnen jullie het nog volgen? Scheve mond )

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, IASCrawler, Inney, jazzejam, lonniejj, SemrushBot, xSannee en 87 bezoekers