Het was echt een rotvergadering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Het was echt een rotvergadering

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 09:36

Gisteravond hadden we dan dé vergadering van de VVE… (zie ook [AM] Ik heb wurgneigingen door de buren! )
Ik zal maar niet schrijven wat er al gebeurde voordat ze tegen ons begonnen (maar om de stemming te omschrijven: iemand heeft bijvoorbeeld naar iemand anders geroepen dat ze naar de hel gaat en als zij daar voor de poort zou staan zij niet open zou doen want dat was nog te goed voor haar…)

Toen we bij het punt van de tuin kwamen ging de voorzitter onze brief voorlezen. Daarvoor legde hij nog uitgebreid uit waarom de tuin werd veranderd (deuh had hij dat nou van te voren voor ze aan detuin waren begonnen).
Hij kon de brief uiteraard niet neutraal voorlezen en vond het nodig om tussen onze brief door enkele toevoegingen te doen zoals: dus terwijl Maurice vanuit zijn woonkamer naar buiten keek en ons keihard in de tuin zag zwoegen en kapot zweten. Toen heb ik gezegd dat dat nergens op sloeg omdat Maurice op dat moment in A’dam zat en hij dus op vrijdag een lege tuin aantrof. Maar goed zo had hij nog wat commentaar: En NU komt het , DÉ dreiging! En dan kwam de zin waarin wij schreven dat ze de tuin moesten herstellen.

Na afloop van de brief zei de voorzitter dat degene die deze brief had geschreven wel een kronkel in zijn hersens moest hebben. Daarop wou Maurice kwijt hoe het bestuur op zijn brief had gereageerd. Hij vertelde dat een man van het bestuur naar zijn moeder had gebeld. Toen werd 1 bestuurslid al kwaad want het bleek zijn vrouw te zijn geweest (die heeft een vrij zware stem). Maurice zei dat hij het schandalig vond dat er naar zijn moeder werd gebeld en dat er woorden zoals f*ck waren gebruikt. Toen werd die vrouw van het bestuurslid woedend en begon te gillen op ons. Dat wij idioten waren en dat Maurice niet open had gedaan terwijl ze de auto had zien staan en iemand binnen had gezien (inderdaad was Maurice thuis maar die liep alleen gekleed in een onderbroek naar de wc omdat hij ziek thuis was en die voelde er niet voor om in die staat open te doen). Ze gilde ook dat ze niet zijn moeder had gebeld maar ons en dat zijn moeder op had genomen en Maurice niet wilde geven. En dat wij echt een kronkel in de hersens hadden als we Maurice's moeder de telefoon lieten opnemen. AARGH, ze wilde niet toegeven dat ze dan een verkeerd nummer had gebeld. Toen Maurice aan het bestuur vroeg waarom die mevrouw had gereageerd op zijn brief terwijl hij hem aan het bestuur had gericht werd ze weer laaiend en begon te gillen dat dat was omdat haar man veel in de tuin werkte en wij nooit wat deden. Toen werd er geroepen dat wij inderdaad nooit wat deden. Ik heb nog gezegd dat het volgens mij al een hoop had gescheeld als het bestuur de moeite had genomen om van te voren de situatie met de tuin had uitgelegd ipv zo maar alvast te beginnen. Daar werd weer op het gereageerd met het argument dat wij nooit wat deden in de tuin en toen flapte Maurice er uit dat wij werkten en niet zoals zij de hele dag de tijd hadden om te doen. Daarop werd iedereen boos op ons, dat zij die tijd hadden gehad en dat we geen respect voorouderen hadden. Ik zei nog dat ze dan maar eens moesten laten weten wanneer ze in de tuin wilden werken zodat we het van te voren hadden kunnen inplannen en dat ik dat al eerder had gevraagd. Volgens iedereen hing het ook altijd op maar de laatste keer dat ik me dat kan heugen was op een dag dat ik college had en dat is alweer 2 jaar geleden. En ik had een jaar geleden ook al gevraagd om het op het mededelingen bord te hangen.

Vervolgens deelde de voorzitter mee dat als wij zo deden hij de brandweer ging bellen omdat ik hooi in de kelder heb. Om te vragen of dat wel mocht. En dat zei hij met een lach. Lekkere lui zijn het hè? (ik haal overigens 1 keer per week 1 baal hooi en bewaar er geen brandbare spullen zoals verf bij, als het niet zou mogen van de brandweer leg ik wel bij mijn schoonouders zo lang)
Toen liep die bel-mevrouw weg omdat ze het niet uithield en ging buiten roken.

Maar goed uiteindelijk komt het er dus op neer dat iedereen vond dat wij gek en respectloos zijn. En ze vinden het dus normaal dat die mevrouw zo ons uitscheldt
Ik vind het echt niet leuk meer zo. Ik weet niet hoe ik nu moet reageren als ik de bewoners zie. Ik doe maar net als altijd, ik zeg alleen die mevrouw die heeft gebeld en de voorzitter geen gedag meer, dat kan ik niet meer.
Gadverdamme, echt gezellig wonen hier. Toen ik vanochtend wakker werd moest ik gewoon huilen van de stress. Ik weet wel dat ik het me niet moet aantrekken maar dat deed ik toch even wel.

Wij zijn verder de hele vergadering beleefd geweest. Voor onze brief was nog het verslag van de kascommissie en omdat Maurice daar in heeft gezeten heeft hij nog een compliment gemaakt dat het er allemaal zo netjes uit zag (wat ook zo was).

Het goede van de vergadering was wel dat wij bekend hebben gemaakt te gaan verhuizen en dat als ze iemand weten er inderdaad mensen waren die misschien iemand wisten. En zo om 9uur ga ik de makelaar bellen want we hebben een huis gezien wat we willen bezichtigen.


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:40

Wat een ge-emmer zeg daar... en dat zijn allemaal volwassen mensen met een koopwoning?
Het lijkt wel een studentenhuis zeg...
Ik heb erg met je te doen, heel veel succes met het zoeken naar een andere woning!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:55

Bedankt Ka!

Het zijn inderdaad allemaal volwassenen, allemaal 60 en 70+ .

Vrijdagmiddag gaan we een huis bezichtigen, ik hoop echt dat het wat is en het dan nog te koop staat. *spannend*

Vorige week had Maurice een soort managementscursus, daar had hij aan de trainer eens gevraagd hoe hij het zou oplossen. Volgens de trainer kon je met zulke mensen niet normaal praten en had het geen zin om het te proberen want ze zouden toch alleen maar verdedigen en niet bereikbaar zijn. Die man had inderdaad echt gelijk Frusty

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:59

Ik leef met je mee.... hoop dat jullie volgende keer meer geluk hebben met het treffen van buren!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 11:08

Katrien schreef:
Bedankt Ka!

Het zijn inderdaad allemaal volwassenen, allemaal 60 en 70+ .

Leven in een andere wereld dan jij, komen uit een andere wereld dan jij. Kennen de drukte van onze generatie niet, maar oordelen wel. Heel verstandig dat je er weggaat, en als zij slim zijn helpen ze jullie met zoeken naar een koper, eentje van hun eigen leeftijd die ook overal tijd zat voor heeft.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 11:16

Desiree schreef:
en als zij slim zijn helpen ze jullie met zoeken naar een koper, eentje van hun eigen leeftijd die ook overal tijd zat voor heeft.

Ja dat hopen wij ook. Dat zou voor hun het fijnste zijn en zo zouden wij snel van dit appartement af zijn. En er was gisteren al een buur die misschien wel iemand wist *hoop* *hoop*.


Ik maak me er maar niet meer druk om. Ik vraag me alleen wel af of ze inderdaad naar de brandweer gaan. Hoe zou dat zitten? Ik bedoel als je een koijn hebt kan je toch ook pakken hooi in je schuur opslaan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-02 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 11:20

Katrien schreef:
[
Ik maak me er maar niet meer druk om. Ik vraag me alleen wel af of ze inderdaad naar de brandweer gaan. Hoe zou dat zitten? Ik bedoel als je een koijn hebt kan je toch ook pakken hooi in je schur opslaan?
[/quote]

mensen zijn gerechtigd hooi te kopen en ergens in huis neer te zetten. Of dat nu in de slaapkamer is, schuur of kelder. als dit niet zo was, mocht hooi denk ik niet verkocht worden. Maak je niet druk, laat ze maar lekker de brandweer bellen. Gaan ze af als een gieter. Ouwe MAAUWMEUTEN!

De hond is de betere mens

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 11:42

lache toch, die lui. Die wonen hier ook allemaal. Ik vind het alleen maar lachen met die gasten. Maar ik kan het heel makkelijk naast me neer zetten. Wat betreft die tuin, waarom laten ze hem niet doen door derden?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 11:52

Katrien schreef:
Het zijn inderdaad allemaal volwassenen, allemaal 60 en 70+ .


Ahaaaaaa! Haha!

Ik heb zo een buurvrouw, die vindt zelf dat ze zich mag bemoeien met de kleuren van ons huis (oudhollandsblauw met lichtgrijs)... de rest van de straat (ook 60+) heeft allemaal donkerbruin, net als zij.
Het verklaart een hoop iig.
Wat je ook doet, je doet het gewoon nooit goed in hun ogen.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:11

Ik voel de frustratie er gewoon vanaf spatten, en ik kan me zoooo goed indenken hoe het is om zo te wonen!

Mijn huisbaas (pas 50+) is precies zo. Ook totaal niet van deze wereld, bemoeit zich werkelijk met alles en heeft zelf de hele dag niets te doen, want hij is op maatschappelijk vlak niet helemaal meegekomen. Frusty Frusty Frusty

Die mannier van voorlezen van jullie brief slaat werkelijk alles. Wat een stemmingmakerij, wat een machtsmisbruik, wat een stelletje kinderachtige kleuters bij elkaar. Echt reuze professioneel, hoor.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:21

Sukses met het vinden van een nieuw huis. Ze hebben dus inderdaad duidelijk gemaakt niet voor rede vatbaar te zijn. Vrij gemakkelijk. Iemand die op die leeftijd 60+ nog op een flatje woont, heeft of een keuze gemaakt (ik wil kleiner wonen) of heeft niet de capaciteiten om iets zelfstandigers te kopen. Dit is dan hun collectieve poging om macht uit te oefenen.

Ik woon zelf in een vrijstaand huis, maar heb overburen die kennelijk de gemeentelijke verorderningen heel goed kennen. Hij heeft dus al duidelijk gemaakt het diplomatiek vermogen van een neandertaler te hebben. Daar heeft hij gelukkig zichzelf mee. Kalm blijven, voorzichtig waarschuwen en toeslaan als ze echt moeilijk gaan doen. Slechte mensen moeten met zichzelf leven, dat is al een hele straf op zichzelf.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:44

Prima schreef:
Wat betreft die tuin, waarom laten ze hem niet doen door derden?

Dat vinden ze te duur Haha!

Ach over een tijdje als ik mijn fijne nieuwe huis zit lach ik er ook om. Maar nu nog even niet want ik kom die sukkel wel steeds tegen bij de brievenbus en ze komen altijd langs onze voordeur omdat die vlak bij de centrale deur is.
De mensen die hier wonen zijn hier allemaal komen wonen om kleiner te gaan wonen. Ze willen graag "op stand" wonen en daar hoort een paardenmiepje niet bij natuurlijk.

Het is me nu wel geod duidelijk dat ik geen moeite ga doen voor ene goed gesprek want dat zit er gewoon niet in bij hun en we gaan lekker toch verhuizen. Al duurt het nog een jaar voor we een ander huis hebben , ik weet iig dat we hier weggaan.

Ik vertelde het net aan vriendin op stal en dievond het ook belachelijk gegaan. Vooral hoe de voorzitter de brief heeft voorgelezen (steeds zijn eigen mening tussen door).

Ach ze zoeken het maar lekker uit met elkaar.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:40

Wat een ellende en wat een zooitje onegregeld daar in dat huis. Ik geloof dat ik héél veel moeie gehad zou hebben om beleefd te blijven. Maar het is niet altijd zo dat 50+ en 60-tigers de drukke werkwereld niet meer kennen. Er zijn er nog genoeg die voor hun werk de hele wereld oversjezen en daarnaast nog eens een afdeling te runnen hebben, plus de boel thuis. Die willen ook helemaal niet achter de geraniums zitten. Maar die gaan ook niet zo tekeer.

Overigens zou ik op jullie kelderbox een bordje hangen met koeien letters:
ROKEN EN OPEN VUUR ABSOLUUT VERBODEN!!!!! Extreme duivel Die zijn overal wel te krijgen, anders pb je me maar dan stuur ik er wel eentje op. Heb een heel pakje hier liggen. Ze ergeren zich blauw vooral die rokende dame en je hebt je plicht tegenover de brandweer gedaan.
Of ze zullen bellen? Gek genoeg lijken ze me er wel voor.
Sterkte in ieder geval, reageer niet op hun gekonkel, en succes met de zoektocht naar een ander huis en...met de verkoop van jullie woning.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:47

Pfffff wat een gezeik zeg!! Als je nou een cavia zou hebben en een pakje hooi in huis zou hebben, bellen ze dan ook de brandweer? Bah wat kinderachtig! Zou zo snel mogelijk iets anders proberen te zoeken want zo is het ook geen doen. Succes en ik duim in ieder geval voor jullie!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:53

Bordje ophangen is op zich wel een idee maar wat zullen ze daar wel weer niet te zeiken over hebben...


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 00:25

Euh, kijk jij wel eens naar de Rijdende Rechter? Je zou met je verhaal perfect in het programma passen!
Sterkte!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, greendragon, Mondy en 64 bezoekers