help! moet ik dit doen of niet??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

help! moet ik dit doen of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 20:26

Ik werk bij dutchtone op de afdeling voor contractsverlengingen en opzeggingen maar ik heb hiervoor gewoon op de klantenservice gewerkt.

Toen ik nog op de klantenservice werkte draaide ik ook nachtdiensten. Dat was met een stuk of vier andere teleadviseurs en 1 teamcoach. Nu hebben ze dat een tijdje geleden veranderd en een aantal ta's gevraagd om tijdens de nachtdienst als leidinggevende ta te fungeren.
Dus eigenlijk als vervanging van de teamcoach.

Ik draaide geen nachtdiensten meer dus ik heb me er niet mee beziggehouden. Tot ik afgelopen weekend gebeld werd door mijn oude teamcoach, er was een aanvaring geweest met 1 van de aangewezen personen destijds (eerlijk gezegd heb ik het idee dat die persoon destijds echt door vriendjespolitiek aan dat baantje gekomen is) en ze vonden deze persoon dus niet geschikt!
Nu vond ze mij daar wel heel geschikt voor en of ik wilde overwegen om dit te doen....

De taken zijn zo'n beetje als volgt: je bent de teamcoach onduty (je hebt een telefoon waarop zo'n beetje iedereen kan bellen, van het hoofdkantoor in denhaag tot iemand die zich ziek wil melden) hiernaast moet je het servicelevel in de gaten houden (als het druk is eventueel zelf meebellen)
Je moet het werk verdelen voor die nacht en je bent het aanspreekpunt voor de ta's die die nacht werken en ook voor degenen die late dienst hebben natuurlijk.
's ochtens moet je een en ander weer overdragen aan de teamcoach met vroege dienst.
Ook moet je dus zorgen dat de rapportages ingevuld worden enz.

Dit was het zo'n beetje in het kort.
Er zit dus een hoop verantwoordelijkheid aan vast want je kunt op niemand terugvallen.
Je krijgt er niets extra's voor betaald zover ik weet en ja het is een soort van erebaantje eigenlijk.
Want het staat wel goed op je record natuurlijk maar echte promotiekansen zitten er op het moment gewoon niet in.

Aan de ene kant vind ik het best wel een eer dat ik hiervoor gevraagd ben natuurlijk maar aan de andere kant betekend het wel dat ik weer nachtdiensten moet gaan draaien.
Ik heb al gezegd dat ik erover na moest denken maar dat was zondag al. Morgen moet ik weer werken en ik kan de beslissing natuurlijk niet blijven uitstellen (ze hebben natuurlijk wel zekerheid nodig voor de planning)

Ik weet het dus niet....
Heb ik hier nou echt iets aan of ga ik mezelf voor niets een aantal slapeloze nachten aandoen.
Ik kan redelijk goed tegen nachtdiensten maar ja het blijft natuurlijk wel een aanslag op je lichaam.
Aan de andere kant staat het wel weer leuk op mijn cv mocht ik nog eens verder gaan solliciteren, of niet?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:31

Tsja, lastig. Maar het is wel vreemd dat je er niet extra voor betaald krijgt. Persoonlijk zou ik 't niet doen, omdat ik overdag niet kan slapen. Maar je hebt dan wel overdag tijd voor andere dingen als je niet te moe bent Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:53

Volgens mij moeten nachtdiensten altijd beter betalen dan gewoon een 'dagdienst'. Wanneer je er even veel voor betaald zou krijgen als normaal, dan zou ik het zeker niet doen. Ik heb namelijk laatst een artikel gelezen dat nachtdiensten erg slecht zijn voor vrouwen. Omdat vrouwen een wisselend ritme hebben (hormonaal... ik ben totaal geen bioloog dus kan er verder ook geen uitleg bij geven), zou je door een ander ritme (bijvoorbeeld nachtdienst) in een 'alternatief ritme' raken, waardoor je lichaam sneller van slag kan zijn en het niet meer helemaal begrijpt. Het blijkt dat, als je nachtdiensten draait, je vergrote kans op kanker hebt, omdat je lichaam er dan vatbaarder voor is (minder weerstand). Ik snapte zelf niet echt veel van het verhaal, maar het heeft me wel een beetje bang gemaakt. Ik zou zelf dus niet snel voor een baan kiezen waarin ik nachtdiensten kan hebben en vooral niet als het niet stelselmatig nachtdiensten zijn (bij jou dus wél het geval, als ik het goed begrepen heb, jij werkt dan toch iedere nacht?)
Jammer genoeg ben ik journaliste en zou ik vast ook wel eens 's nachts uit mijn bed gebeld worden... Eerst nog even van mijn studietijd genieten dan maar....

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 22:31

Natuurlijk krijg je voor nachtdiensten wel extra betaald!!
Ik ben niet gek hoor.
Ik bedoel dat je gewoon je eigen salaris houdt terwijl je wel als leidinggevende fungeert en dus ook deze verantwoordelijkheid hebt.
Normaal zou er een teamcoach aanwezig voor moeten zijn en deze krijgen een riant salaris.

Ik heb al behoorlijk veel nachtdiensten gedraaid en dat verdiend best aardig hoor.
Ik deed meestal alleen de weekenddiensten. Dan kreeg je de vrijdagnacht 150 procent, zaterdagnacht 175, en zondagnacht 200 procent betaald van je normale loon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:35

Kijk je CAO er eens op na, daarin staat beschreven na hoeveel tijd je ook recht hebt op het salaris van een functie hogere, als je die werkzaamheden verricht. Voor 150% ga ik 's nachts trouwens echt niet werken, dan lig ik liever in m'n mandje.... Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:39

kaj schreef:
Natuurlijk krijg je voor nachtdiensten wel extra betaald!!
Ik ben niet gek hoor.
Ik bedoel dat je gewoon je eigen salaris houdt terwijl je wel als leidinggevende fungeert en dus ook deze verantwoordelijkheid hebt.
Normaal zou er een teamcoach aanwezig voor moeten zijn en deze krijgen een riant salaris.

Ik heb al behoorlijk veel nachtdiensten gedraaid en dat verdiend best aardig hoor.
Ik deed meestal alleen de weekenddiensten. Dan kreeg je de vrijdagnacht 150 procent, zaterdagnacht 175, en zondagnacht 200 procent betaald van je normale loon.


Misschien is er iets bespreekbaar dat je nog iets extra's krijgt maar niet het volle salaris van een teamcoach, omdat je als leidinggevende fungeert?

En je gezondheid staat neem ik aan voorop. Is het iedere dag? Dan zou ik 't niet doen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:42

Als jouw functie veranderd moet jouw functie omschrijving veranderen en daarbij veranderd ook je salaris. Misschien ga je een schaal omhoog maar steek de verticaal over waardoor je in eerste instantie niet gelijk meer gaat verdienen maar het maximaal bedrag hoger word en het langer duurt voordat je aan je max zit. Bij een groot bedrijf is dit meestal wel goed geregeld. Je kan een afspraak maken met de personeelsfunctionaris voordat je ja of nee zegt (die zit daar onder andere voor). Zelf ben ik personeelsfunctionaris dus als je nog vragen heb moet je me een mailtje sturen. Succes

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 22:46

Tja zover ik weet is er niets voor geregeld maar misschien ook wel maar dat dit gewoon niet echt bekend wordt gemaakt om onrust te voorkomen??

Het gaat denk ik om een dienst per maand dus of van maandag tot en met donderdag of vrijdag tot en met zondag.
Ik heb liever dat tweede omdat dit minder belastend is voor jezelf en het verdient ook beter.

Ik zal het morgen nog eens allemaal navragen. Maar het gaat er in eerste instantie dus om of ik interesse heb en tja ik heb dus niet meteen gevraagd: wat schuift dat??!!