Draagmerrie gezocht voor 2003

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
singlefooter

Berichten: 220
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Scherpenzeel

Draagmerrie gezocht voor 2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 20:06

Ik ben op zoek naar een draagmerrie om met mijn Singlefooter hengst te kruizen. Stokmaat rond de 1.50 - 1.60 mt. Vierkante bouw, kleur maakt niet uit. Liefst midden Nederland. Voor meer info. www.singlefooter.nl

Singlefooters Nederland
Paard & Ruiter natuurlijk in balans
Barefoot boomloze zadels & Bitloze hoofdstellen


Sietske Nobel
http://www.singlefooter.nl" target="_blank


Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:08

Gewoon kontaktnemen met degene die de ET doet.

Of is het een dekadvertentie Knipoog

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:12

singlefooter schreef:
Ik ben op zoek naar een draagmerrie om met mijn Singlefooter hengst te kruizen. Stokmaat rond de 1.50 - 1.60 mt. Vierkante bouw, kleur maakt niet uit. Liefst midden Nederland. Voor meer info. www.singlefooter.nl


Ik snap niet helemaal wat je met het woord draagmerrie bedoelt. De bouw van een draagmerrie maakt helemaal niets uit, het ei komt van een andere merrie, en het sperma van jouw hengst. De draagmoeder heeft qua bouw helemaal geen invloed of het veulen.

Of bedoel je het anders? Wil je een merrie leasen die door jouw hengst gedekt gaat worden? In dit geval is de bouw wel heel belangrijk. Maar als je dat bedoelt zou ik mijn berichtje nog even aanpassen als ik jouw was, want je zegt nu iets heel anders.

Je suis Charlie.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 11:41

Ja, kan je iets duidelijker uitleggen wat je bedoelt?
Je schrijft "om met mijn Singelfooter te kruisen" dus dat zou dan willen zeggen dat jouw hengst die merrie dekt? Terwijl een draagmerrie betekent dat jij een bevrucht eitje van een andere merrie laat inplanten in die draagmerrie.
Zou je de eigenaars van die merrie dan vergoeden voor het gebruik van hun merrie of...

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

singlefooter

Berichten: 220
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 19:21

Hallo,
Ja jullie hebben gelijk, ik heb het verkeerd genoemd. Ik ben inderdaad op zoek naar een merrie die ons veulentje wil dragen, van mijn hengst. Afgelopen jaar kregen we ook een merrie aangeboden, zij kon helaas niet meer bereden worden en werd nu als fokmerrie gebruikt. De mensen vonden het leuk om een veulentje te krijgen maar hadden geen ruimte om het te houden. De bedoeling is dus om die merrie door mijn hengst te laten dekken en het veulen op te halen wanneer het oud genoeg is om gespeend te worden. Vanzelfsprekend staat hier een vergoeding tegenover naar de merrie eigenaar.

Sorry voor de verwarring, Sietske

Singlefooters Nederland
Paard & Ruiter natuurlijk in balans
Barefoot boomloze zadels & Bitloze hoofdstellen


Sietske Nobel
http://www.singlefooter.nl" target="_blank


naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:01

Hoi Sietske,

we hebben als eens eerder contact gehad over jou hengst maar ik vond hem te duur (zoals ik je mailde).

maar op zich wil ik mijn merrie best als draagmoeder aanbieden hoor.

ze word niet al te veel bereden en staat toch maar een beetje te staan (knieprobleem dus niet geschikt voor de sport).

het gaat om een draver merrie maar ik vind haar niet op een draver lijken.

foto's kan ik emailen.

pb me maar als je interesse of vragen hebt.

groetjes Afke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers