Ervaring met modellenwerk??Inschrijven...en dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Ervaring met modellenwerk??Inschrijven...en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 16:06

Ik ben al een tijdje bezig met wat mailen met Modellenburo's. 2 Reacties terug gehad(de andere mailtjes klopten de emailadressen niet Verward )
Een buro wilde nog een aantal foto's van me hebben waar me hoofd goed opstond,dus een aantal poseerfoto's.
Het andere buro,mailde me gister. Ze reageerden heel positief, en ze vroegen dus of ik me wilde inschrijven. Nou lijkt dit me wel heel leuk, maar hoe gaat dit in zn werk? Ze vroegen ook of ik nog eventueel foto's had in bikini,of lingerie, dat was niet verplicht. Maar nu ik dus dat ongeluk heb gehad begin dit jaar, heb ik nog wel een litteken wat nog niet helemaal 'mooi' is. Moet ik dit vermelden? Of knappen ze dan af?? Lips are sealed
Maar hoe gaat dit dan precies in zn werk? Inschrijven..en dan? Afwachten op reactie? Bellen? Mailen? of wat anders?
En hebben jullie ook ervaring met dit werk, en zeker op jonge leeftijd? Ik ben nu 14 jaar....
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Claudia
Laatst bijgewerkt door Clautje op 24-11-02 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:05

Dat van het litteken zou je kunnen vermelden, verder weet ik niet of jij je uit wilt lenen voor opdrachten waar je in je blote reet moet verschijnen Haha! Verder zijn ze geloof ik niet zo gecharmeerd van littekens. Verder denk ik dat als je je inschrijft, dat je vanzelf reactie krijgt. Maar aangezien je toch al mailt met die bureau's kun je dat niet even aan hen vragen dan? Lachen

En ervaring? *LOL* Lachertje Knipoog

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:14

Dat van dat litteken zou ik wel melden, maar make-up doet wonderen... Verder is het aan jouw om te beslissen hoever je met poseren wilt gaan! ALs jij je inschrijft, hoor je volgens mij een bevestiging te krijgen, en dan wordt je vanzelf uitgenodigd!
Ik heb het ooit ook zoiets gedaan, bij een bureau in Rotterdam ik verdiende 600,- gulden in de maand, dat was voor 1 fotosessie op een zaterdagmiddag. Maar daar stond dus wel wat tegenover... deze fotosessies waren namelijk niet zo 'schoon' ben dus ook nooit geweest!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:13

weet ik niet Verward moet je misschien aan nath vragen die zal het wel weten denk ik Pling

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:27

Gewoon eerlijk zijn en vermelden, misschien dat ze er al naar vragen bij het inschrijvingsformulier.
Nu kan het wel zo zijn dat je dan niet gevraagd wordt voor fotoreportages in bijv. een bikini.
Maar er zijn nog wel voor zoveel meer dingen modellen nodig, misschien kan je wel als Fashion model (dat is dus met kleding aan Haha! ).

veel succes, laat je ons weten als je ingeschreven staat

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 19:49

Barb schreef:
Maar er zijn nog wel voor zoveel meer dingen modellen nodig, misschien kan je wel als Fashion model (dat is dus met kleding aan Haha! ).



Ja inderdaad, daar dacht ik ook al aan.
Maar het litteken zit op mn rechterbovenbeen, ong. 20cm lang.
Maar dus gewoon nu mn echte foto's opsturen, en dan gewoon antwoord afwachten?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 23:26

Hebben jullie misschien meer suggesties?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:08

begin eens om mODEllen te schrijven Haha! Eerste stap richting een carriere Knipoog

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:30

Je moet in ieder geval aan hen doorgeven dat je een litteken op je been hebt. Ze vragen altijd of je van alles over jezelf kunt vertellen (alles wat voor hen belangrijk is) en daar hoort ook het vermelden van zoiets onder. Ik weet zeker dat, als ze je echt graag willen, ze niet moeilijk gaan doen over je litteken. Er bestaan ontzettend goede soorten make-up waarmee een litteken helemaal verdoezeld kan worden. Maar ik neem toch aan dat je liever model wordt voor een kledingmerk dan een lingeriemerk of badmode. Dan zal dat litteken van je dus vast geen problemen opleveren.
Verder hoop ik dat je je ingeschreven hebt bij een beetje een gerenommeerd modellenbureau. Ik vind het namelijk een beetje raar dat ze zeg maar 'wat blotere' foto's van je vragen. Ik denk dat iemands lichaam ook duidelijk genoeg te zien is in ietwat strakkere kleding (wat nu toch de mode is!!) Maar dat terzijde.
Zorg ervoor dat ze je niet uitbuiten. Inschrijvingsgeld betalen is niet uitzonderlijk, maar er wordt in het algemeen zeker geen grote bijdrage gevraagd. Ze moeten namelijk blij zijn met jou en dat ze met jou gezicht reclame mogen gaan maken.. Houd dat goed in je achterhoofd!! Lachen
Veel plezier en succes verder! Pling

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:31

Ach, dat bevestigt wel weer een vooroordeel over modellen, Laura....

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 01:13

Ehh, ik ben niet blond hoor, donkerblonD! (nu rood geverft, maargoed.)
Achter die spelfout kwam ik al eerder achter.

Gera:bedankt voor je reactie! heb het ze inmiddels verteld, en ze vinden het geen probleem. Ze zeggen zelf ook dat ze met make-up heel wat te doen krijgen. Maar alsnog bedankt voor je tips!!!

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:45

Hi Clautje

Mag ik vragen bij welke bureaus je bent geweest? 1 tip: nooit betalen voor inschrijving en liever ook niet voor de foto's

Pb me maar als je meer wilt weten!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:39

Fasionmodel mag je pas worden als je 18 bent geloof ik?? Weet ik niet zeker maar had ik ergens gelezen in een boekje.
En idd wat Leonoor zegt nooit betalen voor de inschrijving of de fotomap. Een goed modellenbureau doet dat gratis!
Suc6 collega/concurent Tong uitsteken Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:52

Nath je kan dat wel jonger worden hoor, ik ken 3 mensen die ongeveer 16 waren toen ze ermee begonnen, het kan ook zijn dat ze jonger waren.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 17:23

Leonoor schreef:
Hi Clautje

Mag ik vragen bij welke bureaus je bent geweest? 1 tip: nooit betalen voor inschrijving en liever ook niet voor de foto's

Pb me maar als je meer wilt weten!


Pbén zal ik zeker doen, veel informatie kan nooit kwaad Knipoog

Bij 1 buro vroegen ze om professionele foto's, maar omdat ik die nog niet heb, meot ik die nog laten maken.
149,- Euro voor een hele complete behandeling, en 99,- Euro voor een iets mindere behandeling...

Moet ik dit doen? Anders kan ik me niet inschrijven..

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:29

Misschien is het toch makkelijk als je de bureau's vermeld!!
Dan kunnen we daar ook op reageren als iemand dat bureau kent van ervaring.

Groetjes: Corina

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:29

Misschien is het toch makkelijk als je de bureau's vermeld!!
Dan kunnen we daar ook op reageren als iemand dat bureau kent van ervaring.

Groetjes: Corina

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 17:46


cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:49

Hier heb ik nog nooit van gehoord.

Schrijf je eens in bij www.btmodellenburo.nl daar ben ik ook ingeschreven.
En ben ook nog talent 2001 geworden ook.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:02

Mooie foto's hoor Corina!

Maar vergis ik me nu of zijn de meeste foto's op de site wel erotisch getint?
Staan veel uitdagende houdingen op enz.

niet dat daar iets verkeerd mee is maar het valt me gewoon op.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:04

ligt er aan wat je wilt

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:10

Corina jouw foto's zijn mooi, maar ik vind een hoop van de ingeschreven 'nieuwe modellen' niet echt bijzonder. Het probleem met de modellenbureaus is inderdaad vaak dat ze verdienen aan de portfolio's etc en dat ga ik bij deze foto's ook een beetje denken.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:07

nou meerendeel van de modellen van Corina's bureau vind ik echt 3x niks.. laat staan de foto's (eew latex pakjes enzo.. getver)

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 19:33

Op welke pagina sta je Corina? Ik kan je niet vinden...
En ik kan me daar niet inschrijven, is vanaf 18jaar helaas...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:59

Hmm, ik zou me ook niet snel bij Corina's bureau inschrijven, ik krijg altijd een beetje de kriebels als ze aan erotische foto's doen. Je weet nooit wat volgt... Daarnaast ben ik ook niet echt onder de indruk van de stijl foto's die ze maken, sommigen wel, dat absoluut, maar een hoop ook niet...

Lingeriefoto's ok, maar dan wel normale, zoals wehkamp, Yes etc. Tuurlijk een tikkeltje erotisch door bijvoorbeeld een sfeervolle romantische achtergrond is heel mooi, maar als het net dat tikketje extra heeft dan vind ik het een mooie foto voor in m'n eigen fotoalbum Haha!