Nieuw mobiel kopen: abonnement of prepaid?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Nieuw mobiel kopen: abonnement of prepaid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 15:12

Ik wil graag adviezen van bokkers over of ik bij een nieuwe mobiel beter een abbo kan nemen of prepaid? en natuurlijk met motivatie!!!!
En heb dringend advies nodig want ik wil next week een mobiel halen.

[edit: Iris]Titel aangepast[/edit]


nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:20

Prepaid ! omdat je dan ongeveer weet hoe veel je gebelt hebt en je moet toch steeds naar de winkel om een kaart te halen en doe je langer met je beltegoed...(tenminste ik wel) en abbo dan stopt t niet om het maar zo te zeggen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:42

Hangt er vanaf hoeveel je belt bij veel bellen kan je veel beter abbo nemen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48196
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:45

mijn ervaring is dat als je regelmatig in het buitenland zit, dat een prepaid-gevalletje geen goed idee is... ik ga dus voor het abonnement... (en ik heb zelf de beste ervaringen met Vodafone...)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:02

Als je zeker weet dat je altijd voldoende geld op je bankrekening hebt staan, zou ik voor een abonnement gaan.
Weet je dat niet zeker, dan zou ik zeker voor een prepaid gaan.

Dutchtone heeft nu een actie: Je kunt een abonnement nemen van: € 15, € 20, €40 en € 80 geloof ik. Dat zijn geen abonnementskosten, maar voor dat geld kun je bellen en sms-en.
Je betaalt dus geen abonnementskosten. En je kunt ter alle tijden opvragen voor hoeveel je al hebt gebeld.

Het leven is een gebakje!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 17:15

Ik dacht zelf aan een ben abbo, van rond de 20/30 euro in de maand, want dat wil ik maximaal kwijt zijn, maar nou weet ik dus niet of je naast die 20euro ook nog eens moet betalen voor het bellen zelf, want de een zegt van wel en de ander zegt van niet Verward (genoeg geld staat er igg wel op mijn rekening)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:21

KPN heeft in NL de beste dekking.

Ik wil zelf een abbo, word een beetje stapeldol van die kaarten, abbo kan nog goedkoper zijn ook!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:25

Bij de meeste abbo's betaal je een bedrag abbonnementsgeld. In dat bedrag zit dan een bepaalde tijd gratis bellen. Bij mij is dat 2 uur (telford). Ik kan dus 2 uur per maand bellen zonder dat ik extra kosten krijg.
Ga ik over die 2 uur heen, dan betaal ik de extra gebelde tijd natuurlijk wel. Ook smsjes betaal ik extra. Ik ben per maand 25/30 euro kwijt.

* To Belg, or not to Belg *

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:36

Ik heb een abonnement bij Debitel, ben per maand rond de 130 euro kwijt aan mijn telefoon (maar heb geen vaste aansluiting, dus bel alles via gsm, bovendien veel vrienden in het buitenland, dus rekening loopt nogal eens aardig op). heb hem nu wel opgezegd, loopt nog tot maart. Daarna wil ik een ander abonnement, via Vodafone! Succes met je keuze. PS: laat je anders even voorlichten in een foonwinkel, daar hebben ze er verstand van, en kunnen ze aan de hand van jouw belgedrag wel inschatten wat het beste bij je past!
Groetjes!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:52

*volcano* schreef:
Ik dacht zelf aan een ben abbo, van rond de 20/30 euro in de maand, want dat wil ik maximaal kwijt zijn, maar nou weet ik dus niet of je naast die 20euro ook nog eens moet betalen voor het bellen zelf, want de een zegt van wel en de ander zegt van niet Verward (genoeg geld staat er igg wel op mijn rekening)


Hiervoor krijg je dus een bepaald aantal belminuten. Als die op zijn, betaal je dus extra bovenop je abonnementsgeld. De smsjes betaal je ook extra.

Het leven is een gebakje!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:04

Sizzy schreef:
Dutchtone heeft nu een actie: Je kunt een abonnement nemen van: € 15, € 20, €40 en € 80 geloof ik. Dat zijn geen abonnementskosten, maar voor dat geld kun je bellen en sms-en.
Je betaalt dus geen abonnementskosten. En je kunt ter alle tijden opvragen voor hoeveel je al hebt gebeld.


Bijna goed! Geen 80 maar 60 is het hoogste.
Ook is dit geen actie maar dit is gewoon standaard.
We zijn ook de enige provider waarbij alles eerst van de belbundel afgaat. Dus geen aparte rekeningen voor sms'jes of bellen in het buitenland enz.
En wat ik zelf het grootste voordeel vind: je spaart je bundel onbeperkt op. Dus stel je hebt een 20 euro abo en je belt deze maand maar voor 5 euro, dan heb je volgende maand een bundel van 35 euro!
En bel je dan weer voor maar 5 euro dan heb je de maand erop een bundel van 50 euro.
Dus als je in de winter wat minder belt (zo'n beetje half nederland) en je gaat in de zomer op vakantie naar het buitenland dan kun je alles wat je nu niet opmaakt mooi sparen voor de vakantie.

Als je een abo bij dutchtone wilt afsluiten dan moet je even op www.dutchtone.nl kijken en dan bij E-shop.
Staan leuke aanbiedingen bij.


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:06

Wij hebben O2, betalen 16.80 euro per maand, en hebben 120 minuten aan beltegoed. sms-en doe ik niet. Je krijgt een gespecifeceerde rekening. Kom je boven de 120 minuten betaal je "normaal" (= niet hoger)
Je kunt je beltegoed 1 maand meenemen. En we hadden een gratis toestel.

Ik heb tevens een prepaid van KPN, de gesprekskosten zijn ongeveerd 44 eurocent per minuut (was 1 gulden per minuut)
Mijn prepiad werkt ook in het buitenland (=Duitsland) ik woon vlak aan de grens, en KPN heeft een iets betere dekking dan O2 , moet kijken waar ik sta om met O2 te kunnen bellen)

Op zich kan het goedkoper zijn eerst een abbo te nemen voor 1 jaar, en dan over te stappen op prepaid...
Bij O2 hadden ze toen de aanbieding; geen aansluitkosten + telefoon gratis en de eerste 2 maand geen abbokosten...
Als je dan om rekent: 10 (=maand) X 16.80 = 168.00 euro om elke maand 120 minuten te bellen, 1 jaar lang.
Prepaid kost incl. telefoon ook zo'n 170 euro (gemiddeld) en je hebt dan maar een beltegoed van 15 euro (gemdiddeld) = 30 minuten bellen.....
Na 1 jaar O2 (ga ik dan even vanuit...) zeg je het abbo op, je houd je telefoon en koopt een prepaid pakket...(zonder telefoon)
Of neemt weer een neiuw abbo (wie dan de gunstigste aanbieding heeft) heb je elk jaar een andere telefoon....
Dekkingsgebieden kun je opvragen en kunnen je ze vertellen in de telecomwinkel.... mijn ervaring in Enschede is dat belcompany de goedkoopste was (beste aanbieding op dat moment, de meesten zit je vast aan een 2-jarige abbonement)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:06

Misja schreef:
PS: laat je anders even voorlichten in een foonwinkel, daar hebben ze er verstand van, en kunnen ze aan de hand van jouw belgedrag wel inschatten wat het beste bij je past!
Groetjes!


Dat denk je ja!
zou wel moeten maar de ervaring leert dat dealers je het abonnement aanraden waar ze zelf op dat moment de meeste bonus voor krijgen.
Een dealer krijgt namelijk van de provider een bonus per aangebrachte klant.
De ene keer is deze bonus het hoogst bij kpn en de andere keer weer bij dutchtone bijvoorbeeld.

Zo gaat het ook met verlengingen. Ik werk zelf op de afdeling waar we contracten verlengen en je merkt echt dat de dealers op het ene moment zus zeggen en het andere moment zo.
De ene keer raadden ze een klant aan om hun huidige dutchtonecontract te verlengen (krijgen ze ook een bonus voor uiteraard) en de andere keer raadden ze dat juist af en kun je ineens beter een nieuw abo afsluiten....

Dus vertrouw niet blindelings op een dealer.
Welke provider je kiest hangt helemaal af van wat jouw belgedrag is en wat je wilt.
Wil je service kies dan niet voor een provider als O2.
Als je de klantenservice wilt bereiken sta je een uur in de wacht.
Ga je juist voor het goedkoopste van het goedkoopste dan kan O2 wel een goede keus zijn. Alleen ze hebben een hoop kleine lettertjes en je hebt dus weinig zekerheid (je weet niet van tevoren wat je kosten zijn)

Ga je voor wat meer overzicht en zekerheid dan is dutchtone een hele goede keus hoor.
Ik heb zelf ook een dutchtone-abonnement (ok, die van mij wordt wel betaald door dutchtone maar goed).
Als je bijv van tevoren weet dat je €30 per maand wilt uitgeven dan kun je dus een €abonnement nemen.
Je betaalt dan 30 euro aan abonnementskosten en dit is tevens het bedrag dat je mag verbruiken per maand, is het bedrag op dan bel je gewoon voor dezelfde tarieven verder alleen deze worden dan apart op de factuur vermeld als gebruikskosten.
Je kunt vantevoren de budgetservice inschakelen als je niet over de €30 heen wilt komen.
Je krijgt dan een sms'je als de bundel op is. Hierna kun je nog wel verder bellen maar je weet in ieder geval dat de 30 euro op is.
Ook kun je 24 uur per dag de rekeninginfolijn bellen, dit werkt net als een beltegoedlijn: je krijgt dan te horen hoeveel je bundel nog is en tot wanneer deze nog loopt.

Ik zelf vind dit ideaal, en voor mij blijft vooral door het onbeperkte opsparen dutchtone de enige keus.
Ik bel weleens een tijdje wat minder en dan wil ik wel dat mijn geld van mij blijft!
Overigens worden we binnenkort orange en dan wordt het helemaal leuk!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:41

Ik zou voor een abonnement gaan als ik jou was. Met een kaart is het echt zo op en in verhouding veel duurder.
Ga binnenkort ook omschakelen.
Kijk eens op www.gsmweb.nl voor goedkope abonnementen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:53

Debitel, wat voor netwerk is dat?

Ik zou dus echt nooit een abbo bij Dutchtone afsluiten, in de randstad schijnt het redelijk te zijn, maar hier in die gehuchten hier heb je echt een enorm klotebereik!

Die belbundels heb je ook van KPN.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:54

Nee hoor Steef, een vriendin van mij heeft ook Dutchtone en wij wonen in een nog kleiner gehucht als Putten Haha!
En heeft prima bereik. Ook toen we in Putten op vakantie waren trouwens met de paarden Lachen

Het leven is een gebakje!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:04

Hier in het bos heeft alleen KPN bereik, met een klein beetje geluk vodafone ook nog. En in het buitengebied waar ik zit daar heb je bijna geen bereik met de mindere netwerken, dan is KPN echt de beste. Ik heb wel eens een onderzoek gelezen waarin de dekkingen vermeldt stonden en daarin kwam naar voren dat KPN het beste mobiele netwerk had, alleen op de Veluwe op enkele plekken geen bereik omdat daar geen masten geplaatst mogen worden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:32

Dat de service van O2 slecht is, ben ik het niet mee eens....
Wij hebben 3 abbo's lopen van O2 en heb meerdere keren de klantenservice gebeld (geen klachten ofzo, werkt als een trein) nooit geen uren gewacht, werd gelijk geholpen, net jes te woord gestaan enz...

Ik heb alle providers gebeld en hun gevraagd wat het beste zou zijn, doorgegeven het aantal minten wat er gebeld zou worden, waar heen, waarneer enz. hoeveel abbo's, incl. telefoon...
Heb toen zelf alles opgeschreven en kwam tot de ontdekking dat O2 op dat moment de meest gunstigste aanbieding had, mede doordat er maar een 1-jarig contract was, geen aansluitkosten en gratis telefoons....
Vodafoon heeft bijvoorbeeld bij de meest gunstige aanbieding gelijk een 2 of 3 jarig contract...
Daarop heb ik foonwinkels gebeld en hun gevraagd om advies....
1 had zeer weinig tijd...moest maar langs komen.....
de ander bleef maar zeuren over prepaid... (op mijn vraag wat het bellen per minuut kost, kreeg ik als antwoord; maakt toch niets uit, als het beltegoed op is koop je gewoon een nieuwe kaart....)
Ben toen dus bij Belcompany terecht gekomen...waren vriendelijk aan de telefoon, hadden alle tijd en ook in de winkel, alle tijd hebben rustig geluisterd, uitgebreid advies gehad over de telefoons, de aanbieder enz....

Ik woon dus aan de duitse grens ook in een gehucht.... kan hier bijna alle providers ontvangen (ligt soms een beetje aan de windrichting... Haha! )
O2 bijvoorbeeld moet ik aan de keukentafel gaan zitten of in de buurt staan...(daarbij heb ik een beter ontvangst dan mijn (v)echtgenoot Verward hij zal wel storen... Haha! )
KPN vlieg ik bij het minste of geringste op het duitse net.....is trouwens al iets beter geworden...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:00

Mm had net een heel antwoord getypt maar ineens is het weg??

Qua netwerk zit er niet zo heel veel verschil meer tussen de verschillende providers hoor!
Dutchtone is met een slecht netwerk begonnen evenals telfort (O2) en ben.
Inmiddels is dit aardig bijgetrokken.
Het voordeel wat kpn en vodafone (libertel) hebben boven de andere providers is dat ze op het 900 netwerk zitten.
De masten kunnen dan tot zo'n 30 km beslaan terwijl dit bij het 1800 netwerk waar de overige providers dus opzitten maar zo'n 15 km is.

Maar iedere provider heeft zwakke plekken in z'n netwerk.
Dutchtone heeft ze, maar Kpn net zo goed.
Ik hoorde laatst nog van een klant dat ze zo tevreden was en dat zij de enige was die tijdens een uitje had kunnen bellen met haar telefoon en dat al haar vriendinnen (volgens mij was het een soort van bejaardensoos of zo;) ) geen bereik hadden enz.
En zo heb je ook verhalen andersom.

Qua service zit er wel degelijk verschil in de providers. Toevallig heeft de consumentenbond in september een uitgebreid onderzoek gedaan naar de klantenservice van de verschillende providers. Het resultaat wordt één dezer dagen verwacht.
Wij hebben op het werk goede hoop dat we gaan winnen.
Uit nieuwsgierigheid hebben we met een paar collega's in de zomer zelf een mini-onderzoekje gehouden. We belden met de verschillende klantenservices en stelden wat algemene vragen.
Bij O2 kwamen we er toen echt niet doorheen en ook op een later tijdstip niet. Bij kpn kregen we iemand en die was op zich wel vriendelijk maar kon ons niet echt helpen (wist niet veel) en voor zoiets simpels als de pukcode moest je een schriftelijke aanvraag indienen en dan moest je het originele aankoopbewijs van de telefoon erbij doen???
Gelukkig hoeft dat bij ons niet.
Vodafone hebben we volgens mij niet gebeld. En Ben was niet zo heel behulpzaam (meer een verplicht nummertje van kan ik u helpen? nee mooi dan kan ik ophangen)

Maar ja service verschilt dus ook van moment tot moment.
Waarschijnlijk heeft in september (maand van de consumentenbondtest) iedereen een geweldige service gehad!

O ja en Steef: die belbundels die je bij dutchtone hebt heb je niet bij de kpn hoor!
Alles uit de bundel en onbeperkt opsparen is uniek in nederland.
Dat is voor mij ook echt de reden dat ik zelf ook een dutchtone-abonnement heb.
Ok, ik krijg deze dan wel van het werk maar ik had anders ook dit abonnement genomen. Ik heb ook kpn gehad (prepaid) en heb toen overwogen om een abo af te sluiten maar ik vond het toen te duur. En nu wil ik het niet meer.

En als we binnenkort Orange worden dan wordt het helemaal leuk!
Ik heb de reclamecampagnes van orange in andere landen al gezien echt heel mooi!
Ben benieuwd wat er hier gaat gebeuren.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:43

als ik jullie even uit de droom mag helpen over dat onbeperkt opsparen van beltegoed bij dutchtone
duthctone word orange?
hier in belgië is orange base geworden
gevolg: belkrediet is maar één of twee maanden meer geldig, gedaan dus met opsparen; en vooral, dit nieuwe systeem is heel sneaky gegaan, vele mensen stonden opeens voor een verassing
hier wordt base (orange) dus momenteel massaal gedumpt omdat dat opspaarsysteem dus verleden tijd is

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:47

Steef schreef:
Ik heb wel eens een onderzoek gelezen waarin de dekkingen vermeldt stonden en daarin kwam naar voren dat KPN het beste mobiele netwerk had, alleen op de Veluwe op enkele plekken geen bereik omdat daar geen masten geplaatst mogen worden.

ik heb ook weleens een onderzoek gelezen waarin stond dat vodafone het beste netwerk had. Dat was uitgevoerd door kema, geloof ik. Is ook alweer even geleden, maar goed.

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 01:28

weet je wat ik denk wat het grootste probleem is in Nederland (daarbuiten kan ik niet praten)

dat goedkoop niet deugd....
de middenmoot gaat nog en de duursten zijn de besten.....

dan zie vanavond wederom de reclame van kpn: de bewuste beller....
gaaf joh, kpn denkt mee.... duh, denk je nou werkelijk dat wie dan ook geld toegeeft.....
kan mij de kalntenservice schelen.... liever een slechte klantenservice en goed kunnen bellen dan andersom...
oke wat tegen in te brengen een goede klantenservice zou kunnen bewijzen dat ze veel zorg besteden aan hun klanten.......of dat ze weinig gebeld worden.... of....
een slechte klantenservice zou kunnen betekenen... dat ze er weinig zorg aan besteden omdat ze weinig gebeld worden......veel gebeld worden..of....

Overal is wat op tegen, zijn de broeken van Zeeman echt zo slecht....omdat ze goedkoop zijn.... zijn enorme voor en tegens... op alles is wat te verzinnen, (bijna) overal is een verklaring voor, met voors en tegens....
en ik zal je vertellen dat mijn kids wel broeken aan hebben van zeeman (gaan stukken langer mee dan die dure), ik zet er (nog) geen vervangende merkjes op....En ja ze hebben ook wel "merk"kleding... is dit off-line gedeeltelijk, de naam moet iets zeggen en kan daardoor hogere prijzen vragen.... als iedere servicelijn vaan aanbieders op de hoogte was, klopt het onderzoek toch ook niet.... en zegt dus niets. Dus Dutchtone was ook op de hoogte.....
Daarbij was Dutchtone de koploper vwb de provider die het minst werd geadviseerd door de resellers.....(hadden mischien opdat moment geen aanbieding??????????) en werd na telefonisch contact ook netjes doorverwezen incl. telefoonnummers van resellers naar foonwinkels..... (en dit was in juni van dit jaar...) Dit is niet om l*llig te doen ofzo. (ik heb dit omschreven door te druk zijn..... en is absoluut niet persoonlijk bedoelt...)

maar om even weer on topic te gaan;
maak voor jezelf uit hoeveel minuten je denkt te verbellen (verhoog dit met 1/4) en ga na wat je betaalt per minuut (pre-paid of abbo) + de anbieding die er is op dit moment... (december is meestal de beste maand om te kopen qua provisie artikelen, ze moeten hun omzet behalen... in ieder geval met auto's.... verwacht telefoons/abbo's ook wel)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 10:08

leentje schreef:
als ik jullie even uit de droom mag helpen over dat onbeperkt opsparen van beltegoed bij dutchtone
duthctone word orange?
hier in belgië is orange base geworden
gevolg: belkrediet is maar één of twee maanden meer geldig, gedaan dus met opsparen; en vooral, dit nieuwe systeem is heel sneaky gegaan, vele mensen stonden opeens voor een verassing
hier wordt base (orange) dus momenteel massaal gedumpt omdat dat opspaarsysteem dus verleden tijd is


Tja sorry maar orangen belgie is niet orange sa!

Orange is een onderdeel van france telecom waar dutchtone ook een onderdeel van is.
Maar orange in belgie is een onderdeel van kpn hier in nederland.
Mobistar is de provider in belgie die onder france telecom (dus later orange) valt.

Dat orange (base nu dus) van naam moest veranderen komt omdat france telecom mobistar binnenkort ook wil onderbrengen onder de naam orange en kpn heeft dus geen recht om die naam te gebruiken.....
Vandaar dat het ineens een andere naam heeft.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 10:25

Alane schreef:
als iedere servicelijn vaan aanbieders op de hoogte was, klopt het onderzoek toch ook niet.... en zegt dus niets. Dus Dutchtone was ook op de hoogte.....
Daarbij was Dutchtone de koploper vwb de provider die het minst werd geadviseerd door de resellers.....(hadden mischien opdat moment geen aanbieding??????????) en werd na telefonisch contact ook netjes doorverwezen incl. telefoonnummers van resellers naar foonwinkels..... (en dit was in juni van dit jaar...)


Ja dutchtone was op de hoogte van dit onderzoek. En niet alleen dutchtone hoor. Alle providers waren op de hoogte van dit onderzoek. Je wilt niet weten hoe er over onderhandeld is op welke punten wel en niet beoordeeld mocht worden.
Dutchtone is gegaan voor een zo breed mogelijk onderzoek maar met uitsluiting van fakecallers (neptelefoontjes van kinderen enzo, zijn niet relevant natuurlijk) er is echter ook een andere provider geweest die graag de vragen over de rekeningen wilde laten uitsluiten. (zal geen naam noemen)
Dus helemaal eerlijk vind ik zo'n test ook niet maar ja de consumentenbond verzint het hoor ik niet.
En de test heeft overigens wel bijna een maand geduurt dus dan moet je toch wel een keer door de mand vallen als je eigenlijk een slechte service hebt.

Maar goed tweede punt: Je werd netjes doorverwezen naar de winkel!
Nou heel mooi want dat is ook de bedoeling.
Bij de klantenservice kun je geen nieuwe contracten afsluiten en wij gaan alleen over verlengingen van het huidige contract.
Als jij een nieuw abonnement afsluit heb je toch ook geen zin om een paar dagen op je telefoon te gaan wachten?
Want als wij een telefoon leveren (bijv. bij een verlenging) dan moet deze toch echt nog verstuurd worden.

En waar zijn de dealers anders voor!
De dutchtone shops zijn ook erg goed uit de bus gekomen bij een test door de consumentenbond een paar maanden geleden hoor.
Volgens mij stond op de tweede plaats de citypoints van vodafone maar dat weet ik niet meer zeker.
Ze zijn toen de winkels afgegaan met verschillende vragen en vergeleken of de antwoorden klopten.
Nou werd heel vaak het verkeerde advies gegeven.
zo was bijv. een vraag: ik ga naar het buitenland (noem maar even een land) en wat is het goedkoopste?
Nou het goedkoopste is gewoon dat je daar een prepaid koopt (ging om langdurig verblijf) maar dat kwam er bij de meesten niet uit.

Nogmaals welke provider je kiest heeft ook voor een groot deel te maken met je persoonlijke voorkeur.
Over kpn ben ik altijd zeer tevreden geweest alleen toen ik de klantenservice nodig had om mijn telefoon te unlocken viel dat wat tegen.

Op dit moment ben ik gewoon erg tevreden over mijn abonnement en als ik een nieuwe af zou sluiten zou ik dat gewoon weer bij dutchtone doen.

Voor mij geldt het onbeperkte opsparen gewoon als een groot voordeel.
Ik kan namelijk periodes hebben waarin ik vrij weinig bel en dan ineens weer een periode vrij veel.
Dan komt het gewoon goed uit dat ik alles wat ik nu niet verbruik mee kan nemen.
Maar we zijn zeker niet meer de goedkoopste op de markt!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:53

*volcano* schreef:
Ik dacht zelf aan een ben abbo, van rond de 20/30 euro in de maand, want dat wil ik maximaal kwijt zijn, maar nou weet ik dus niet of je naast die 20euro ook nog eens moet betalen voor het bellen zelf, want de een zegt van wel en de ander zegt van niet Verward (genoeg geld staat er igg wel op mijn rekening)


Zoiets heb ik ook van Ben: eerste half jaar 10 euro abb. met 150 gratis belminuten per maand. Na een half jaar wordt het 20 euro per maand. Het toestel was gratis en ik had ook geen aansluitkosten.
Voorheen had ik pre-paid waar ik geen gebruik van maakte, nu doe ik alles met de mobiele (kom niet boven de gratis belminuten uit en je kan ze 2 maanden meenemen) en dat zie ik weer terug in de rekening van m'n huistelefoon!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..