Uitbreiding van de EU?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Uitbreiding van de EU?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 20:08

Ik weet niet of hier al een topic over is geweest (ik kon het in ieder geval niet vinden)
maar ik zou graag willen weten hoe jullie denken over de uitbreiding die de EU mischien wil maken.

(De kandidaat-landen zijn: Bulgarije, Cyprus, Esland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Roemnie, Slovenie, Slowakije, Tsjechie en Turkije.

Waarom breid de EU uit? -> voor de economische groei en zo staan ze sterker met al die landen samen
Maar wat gaat het kosten? en Is een grotere EU nog wel bestuurbaar?)


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:33

No thnx. Het wordt 'n zooitje, in bijv. Turkije hebben ze heel andere ideeën dan hier in NL, ook zijn ze daar armer. Straks wordt 't helemaal makkelijk om hierheen te verhuizen en wordt 't hier helemaal vol Bloos
Ze mogen eerst wel 's hier gaan orde scheppen, duidelijke regels over bijv. de asielzoekers en dan pas denken over uitbreiding v/d EU, anders wordt 't allemaal helemaal vaag Frusty

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:38

Ik ben er tegen, er zal zeker veel geld in gestoken moeten worden, en de landen die toelating willen hebben ook grotendeels een slechtere economie. Ook voor de boeren in bestaande EU zal het niet fijn zijn. Met het bestuur is het nu al een zooitje af en toe, en hoe meer mensen bij elkaar, hoe minder snel het over iets eens geworden zal worden. Ook wat Kais zegt, het wordt voor die mensen makkelijk om hierheen te verhuizen, en ik ben absoluut niet tegen immigranten, wat voor soort dan ook, maar het is gewoon vol....
Ik zie er echt niets in.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:03

Volgens mij gaat dat nooit door. De EU is niet zo dom om landen met een veel slechtere economie bij zich aan te sluiten. Overigens gaat het hier merendeel om im- en export, wat daardoor wel goedkoper en makkelijker wordt. Maar er zal erg veel geld in de landen moeten worden gestoken die er economisch minder sterk voorstaan.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:11

Turkije ligt er sowieso al uit, met de schending van de mensenrechten die daar plaatsvindt hebben ze geen kans van slagen. Roemenie moet ik ook nog maar zien.

Voorlopig krijgen we Polen, Estland, Letland en Litauenm, Hongarije en Tsjechie.

De andere kandidaatslanden moeten nog even aan de weg timmeren.

Maar ik denk wel dat, om een besluitsvorming te krijgen binnen de EU, de regels aangepast zullen moeten worden, zodat een enkele dwarsligger beslissingen in de toekomst niet meer zal kunnen tegenhouden...

Je suis Charlie.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:14

1 groot drama als het gebeurt, maar ik gun het die landen wel. We moeten natuurlijk niet een Eu van alleen rijke landen zijn. Kan nooit de bedoeling zijn. Hoop alleen niet dat die huizenmarkt door de dan nog slechtere economie waar we in gaan komen, omlaag gaat.
Als ze maar niet de mogelijkheid hebben om en-masse te verhuizen naar duitsland en Nederland om hier een beetje te komen nutzen, want daar zie ik en geen heil in en geen construktieve oplossing voor die landen in. EN voor ons wordt het dan NOG zwaarder dan het al gaat worden, die extra baggage. (en wat dacht je dan van de vreemdelingenhaat en de criminaliteit die dan nog erger wordt)

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:20

De lidstaten van de EU gaan heus niet over één nacht ijs met de beslissing om landen toe te laten tot de EU. Er zijn richtlijnen en doelen (ook wat betreft de situatie in de staatskas van die landen) waar de kandidaatslanden aan moeten voldoen. De EU is niet alleen maar geldschieter als het financieel wat minder gaat met een land...

Je suis Charlie.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:23

Wat ik nou zo vaag vind. Hoort Turkije nou wel of niet bij Europa? Ik heb vroeger geleerd van niet en toen later weer wel. Maar als je naar hun huidskleur zou kijken (niet discrimerend bedoelt) horen ze meer bij Azië, toch?
En ik denk dat die landen uiteindelijk toch wel erbij komen, over 'n paar jaar of over 30 jaar...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 09:05

Cassidy schreef:
Voorlopig krijgen we Polen, Estland, Letland en Litauenm, Hongarije en Tsjechie.


Zijn die al zeker??

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:26

Kais schreef:
Hoort Turkije nou wel of niet bij Europa?

gedeeltelijk wel ja, namelijk het gedeelte ten westen van de Bosporus (voor het gemak: de zeestraat die de Zwarte Zee met de Middellandse Zee verbindt. Wat dat betreft is Turkije even Europees als Rusland.

Tja veel Finnen kijken waarschijnlijk de uitbreiding met gemengde gevoelens toe. Niet in het minst omdat de tax-free boten naar Estland gaan opgeheven worden. Gelukkig ligt het prijsniveau in Estland nog steeds 50% lager dan in Finland. Dus, boodschappen gaan doen met de boot dan maar Knipoog Dit wordt wel lastig voor handelaars in duurdere goederen, zoals kleren e.d.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:37

Ik denk wel dat wij straks de kar moeten gaan trekken. Ik denk dat het voor die armere landen economisch gunstig is om bij de EU te komen. Maar of het voor ons gunstig is..... Als straks de economie goed is in Polen ga ik daar wel naartoe.. het is daar namelijk wel heel mooi.
met Turkije zijn ze inderdaad bezig. Ik weet niet of het gunstig is of ongunstig is als Turkije erbij komt. Het feit dat die islam sterk in opkomst is daar, schrikt me af. Aan de andere kant is het misschien goed om een islamitisch land erbij te hebben. Zij zullen VOOR het westen zijn en niet tegen. ZE zullen dus ook niet TEGEN ons strijden, eerder met ons.

De hond is de betere mens


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:50

ze moeten eerst maar zorgen dat die landen economisch op een ong gelijk niveau met de EU zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:06

kayla schreef:
ze moeten eerst maar zorgen dat die landen economisch op een ong gelijk niveau met de EU zijn.

Ik denk dat die landen de EU als middel willen gebruiken om economisch op gelijk niveau te komen.

De hond is de betere mens

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:07

ja ten koste van de landen landen van de EU.....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:49

Desiree schreef:
Aan de andere kant is het misschien goed om een islamitisch land erbij te hebben. Zij zullen VOOR het westen zijn en niet tegen. ZE zullen dus ook niet TEGEN ons strijden, eerder met ons.


Reken daar maar niet op - ze zijn zo vals en geslepen als iets, in je gezicht lachen en achter je duwen ze het knopje van de bom in, of hebben ze al je portemonee gejat ... het is al meerdere keren bewezen dat die mensen vaker in criminaliteit verzeilen - er zijn er dan wel die schermen met "er zitten ook zo veel nederlanders of belgen in de bak", maar als je ziet hoeveel belgen/nederlanders er zitten in verhouding weerspiegelt dat niet de verhouding in de maatschappij. Van mij hoeft het niet, geen één van al die landen eigenlijk. Ik had het veel liever volledig bij het oude gehouden helemaal, zonder euro, zonder unie ..... het kost handen vol geld die zogenaamd door de regering gedragen is, maar het is wel de belastingbetaler die het ophoest ... nee ... weg ermee ... van mij hoeft het echt niet!
Ik heb in een grootstad gewoond en ken het klappen van de zweep, ik woonde in een wijk waar wij als belg vreemdelijk waren, waar je in het arabjetaaltje werd aangesproken en schuin werd bekeken als je teken deed van ik begrijp dit niet ........ waar de russen in groep voor je deur kwamen staan en weigerden plaats te maken zonder dat je "iets" gaf ... nee - ik heb meer dan voldoende gezien - één bende afzetters, en of dat ons moet verbeteren??? Geloof ik nu 's niets van!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:37

Ik kan je standpunt heel goed begrijpen. MAar als jij naar de stad gaat in Turkije, kom je veel beschaafder volk tegen dan die gettofiguren die jij hierboven beschreef. Wat wij krijgen is het uitschot van die landen. Uitzonderingen daargelaten.

De hond is de betere mens

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:38

Juist daarom dat ze de boel niet helemaal moeten gaan opengooien, want dan krijgen we alle rotzooi die nu nog af en toe geweigerd is of teruggestuurd ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:47

sonjabelgium schreef:
Juist daarom dat ze de boel niet helemaal moeten gaan opengooien, want dan krijgen we alle rotzooi die nu nog af en toe geweigerd is of teruggestuurd ...

ik weet niet hoe het in belgie zit, maar hier gebeurt dat toch al niet hoor. Dus wat dat betreft geen verschil.....

De hond is de betere mens

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:57

sonjabelgium"]
[quote="Desiree schreef:
Aan de andere kant is het misschien goed om een islamitisch land erbij te hebben. Zij zullen VOOR het westen zijn en niet tegen. ZE zullen dus ook niet TEGEN ons strijden, eerder met ons.


Reken daar maar niet op - ze zijn zo vals en geslepen als iets, in je gezicht lachen en achter je duwen ze het knopje van de bom in, of hebben ze al je portemonee gejat ... het is al meerdere keren bewezen dat die mensen vaker in criminaliteit verzeilen - er zijn er dan wel die schermen met "er zitten ook zo veel nederlanders of belgen in de bak", maar als je ziet hoeveel belgen/nederlanders er zitten in verhouding weerspiegelt dat niet de verhouding in de maatschappij. Van mij hoeft het niet, geen één van al die landen eigenlijk.
[/quote]

Ik wilde het niet zeggen, maar ik ben 't hier dus helemaal mee eens Lachen

Citaat:
Ik had het veel liever volledig bij het oude gehouden helemaal, zonder euro, zonder unie ..... het kost handen vol geld die zogenaamd door de regering gedragen is, maar het is wel de belastingbetaler die het ophoest ... nee ... weg ermee ... van mij hoeft het echt niet!



It never eats, it never sleeps, it never stops...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 09:24

Goh, valt me weer mee dat nog niet iedereen over jullie heengevallen is. Ik weet niet of het waar is wat jullie zeggen over die moslims. Ik weet wel dat als ze fanatiek zijn, tevens vrouwenhaters zijn, en doorgaans het westen ook haten. Turkije is niet zo'n arm land, dat is hun redding. Waren ze armer geweest, hadden ze OOK hun toevlucht gezocht in de godsdienst zoals dat dan altijd gaat. je hebt erg westerse turken, die doen zichzelf de das om als ze zich tegen ons zouden keren.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geerten, IASCrawler, SentiBot, TessaxQuincy en 32 bezoekers