Gisteravond, een avond anders als andere...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-01 10:56

Ik was voor de verandering al heeel vroeg naar de manege gegaan. Zodat ik Sjors en Olivier (fjord) nog even kon knippen.
Kom ik aan op de manege, begint het aparte al....
Ik stap uit de auto. Zegt Anouk " he wat ben jij vroeg" Ik " ja ik ga ff sjors en olivier knippen en daphne moet om 8 uur rijden dus dan moet dat ff van te voren gebeuren" Anouk: " nee hoor daphne rijdt niet" ikke :" huh Verward " ( Ik heb samen met Daphne een startkaart op sjors en op woensdag rijden we na elkaar) Anouk: " Daphne heeft een eigen paard" Ikke : "he, ja hoor, cool voor haar!"
(en voor mij want dan mag ik voortaan altijd 2 proefjes starten!!!! Party!! Party!! )
Heeft Daphne dus een onwijs tof paardje gekregen. Mazzel heet 'ie (wat 'n naam).
Toen ging ik Sjors en Olivier knippen en poetsen.
Daarna ging ik ff met Jannie (instructrice en eigenaresse praten) Vertelt ze dat haar dochter met de hond naar de veearts is. Hij moest bevallen maar het kwam niet. Hij ging zichzelf ingraven en nog meer rare dingen doen.
Sta ik daar ff komt de " barjuf = caroline" aanrennen. Kaja (de hond) leeft en ze heeft 10 levende jongen!!!!
who wat leuk.
Wat bleek nou. Het was de eerste keer dat Kaja puppies zou krijgen en hetging niet helemaal goed. de puppies zijn nu dmv een keizersnee gehaald. er zaten al allemaal gaten in de baarmoeder. Het was echt net op tijd volgens de veearts. En een wonder dat alle puppies leven.
Kaja is nu wel gelijk gesteriliseerd (kon niet "gerepareerd" worden)Maarhet gaat prima.
Om 8 uur ging daphne voor het eerst met haar nieuwe paardje in de les. Het ging best goed. maar op het laatst zakt 'ie zo door zijn benen en gaat proberen te rollen. snel een schop en opstaan voor dat 'ie zijn rug (of zadel) breekt....
Om 9 uur ging ik rijden. Sjors was een beetje ongeduldig... anders als anders.
Nounou ik heb het geweten. Sjors gaf af en toe (heeeel af en toe) weleens een klein bokje. Maar ik heb nooit geweten dat 'ie een echte rodeo kon.... Pfffft, bijna niet uit te zitten. Hij spoot echt weg, liet een paar harde scheten en gaf hele hoge bok. Ik bleef zitten, maar je wilt niet weten hoe....
Iedereen lag in een deuk (ik ook) Het rare is dat we het niet verwachten van de brave (soms) saaie (zegt iedereen behalve ikke) sjors. Ik had er ook totaal niet op gerekend.
Dit gebeurde niet 1 keer maar wel 3 of 4 keer....
Party!! Verder liep 'ie heerlijk. Ik had echt het gevoel dat ik de wereld aankon Knipoog }> Haha! Clown
Het laatste kwartier was 'ie braaf en ik ben totaal niet bang aangelegd dus. Ik doe net als anders beugels uit... teugels lang lekker relaxed (los) in het zadel zitten. En wat flikt 'ie!!!!
Schiet er weer vandoor!!! Bok en jawel hoor ik...



bleef zitten (huh Verward ) Haha! was zelf verbaast.
Verder was het heel gezellig.
En misschien hebben we ook een verklaring voor het gekke gedrag van de rustigste paarden....
Toen de vorige keer een paard drachtig was waren de paarden (ook hele rustige) helemaal debiel de dag voor ze moest bevallen. dat weet ik nog goed want toen was er een wedstrijd. (niemand had parcour uitgereden)
En laat er nu weer een paard drachtig zijn en op het laatst lopen...
Of ze voelen het aan van de hond...
Zelfs Hennie (vrouw van ong 75 jr) was van flip (Philippe) (paard van 28 ofzo) afgevallen.
Nou dit was het weer.
Eens kijken wat Omar vanavond voor me in petto heeft Knipoog