Stapprobleem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 15:58

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-06 18:15 ]</font>



Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 16:30

banketstaaf voor je dat het niet goed gaat met je paardenbeest. Mijn paard had afgelopen december een knieblessure linksachter en ik moest dus ook met hem op de weg stappen. Op zich is het echt een scheetje, dus geen probleem. De blessure duurde echter best lang en hoewel ik hem behoorlijk terug had genomen in voer, bouwde hij een hoop energie op op stal. Hij mocht ook niet in de paddock, omdat het zand te zwaar was voor z'n knie. Ik heb toen eerst nog een tijdje met een hengstenkettinkje onder z'n kin of door z'n mond gestapt op de weg, alleen toen het ging sneeuwen werd het te gevaarlijk. Hij staat op ijzers en hij stond op de weg steil overeind en gleed tot drie keer toe onderuit. Ik heb hem toen veertien dagen naar een pensionstal gebracht, waar ze een stapmolen hebben en dat was voor ons de oplossing. Heel veel sterkte er mee... Groetjes, Marijke

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 16:36

Doe zijn hoofdstel om met daar een longeerlijn aan. Heb je in ieder geval meer te zeggen. oliebol joh voor Bram maar ik merk dat hij alweer lekker vrolijk is. Groetjes Lisette

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 17:04

Mijn paard is ook een paar maanden kreupel geweest en we moesten ook stappen.Wij kregen toen medicijnen van de dierenarts dat ze rustig bleef,dat werkte heel goed.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 19:21

He balen zeg. monique moet met Iressa ook stappen. wel drie maanden. verder mag het paard niet op het zachte stappen.

Maar goed ze heeft dus een hoofdstel in met longeertouw. het touw door de bitring over de oren naar achteren.

Verder heeft ze heel af en toe een longeersingel om. dan heeft ze bitstukjes en het longertouw onder de buik van haar paard aan de sigle vast en dan door het bit. Als ie dan harder gaat wordt de neus naar de boeg geduwd. En dus kan ie niet meer omhoog.

Tja Iressa is heel erg braaf en nu loopt ze keurig iedere dag haar 20 min rondje

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 12:28

WAt balen voor je zeg, het ging net zo lekker met Brammie.
Bij ons op stal worden de hengsten ook bijna allemaal aan de hand gestapt. De 'brave' dragen een halster met kinkettinkje en de draakjes een bitje met kinkettinktje en een zweepje. En dan is het toch een kwestie van opvoeding, een stukje discipline bijbrengen en zeer consequent blijven.
Verder moet je Bram wel op half voer zetten maar dat zal de V-arts je al wel verteld hebben.
Veel succes met Bram en zijn hengsten streken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Trendiction en 126 bezoekers