ontslag genomen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

ontslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 15:12

Ik heb vandaag ontslag genomen... En ik ben zo opgelucht. Lachen
Ik ging echt al een hele tijd met lood in mijn schoenen naar mijn werk, mijn contract loopt in januari af, ze hebben gereorginiseerd, en mij konden ze niet meer gebruiken. Ik heb dit heel kort van te voren pas te horen gekregen, ongeveer een maand, met de mededeling of ik zo snel mogelijk weg wilde gaan, liefst ontslag nemen per direct omdat er toch niets meer te doen was voor mij... Ik dacht natuurlijk in 1e instantie, ja daaaag, dat gaat mooi niet door....
Maar toen begon het gezeik. Iedere dag werd er wel aan me gevraagd of ik al iets anders had gevonden, hoeveel sollicitatiegesprekken ik al had gehad, of ik niet eens op kon schieten want zij zaten ook in geldnood, etc. En ik mocht alle poedersuiker doen, was dus ineens gedegradeerd tot kopieerapparaat bedienster, koffiejuf en invoerwerk. Ook werd er geen werk meer bij mij neergelegd, ik moest de hele tijd vragen of ik iets voor iemand kon doen... Terwijl ik toch echt directiesecretaresse was volgens mijn contract. Toen de schoonmaakster ziek was, werd aan mij gevraagd of ik even het hele kantoor inclusief wc's schoon wilde maken... Want de zaterdaghulp had geen tijd, die had belangrijke dingen te doen.
Ik kreeg op den duur giagantische koppijn, en steeds meer migraineaanvallen, ging trillen, voelde me niet lekker, en net of er iets op knappen stond. Echt nooit geweten dat je er ook lichamelijke klachten van kunt krijgen... Wat ook heel erg was, mijn baas + aanhangers, die ineens zo rot tegen me deden, terwijl ik daarvoor gewoon goed met hen op kon schieten. Maar toen ik teveel was kon ik ineens dood vallen Verdrietig

Ik kon de stress echt niet meer aan, dus ben ik vanmiddag naar mijn baas gegaan en gezegd dat ik ontslag wilde... Dat wilde hij dus wel doen, maar dan per direct, dus ook geen maand opzegtermijn, hij kwam gewoon met een briefje aan, of ik het even wilde ondertekenen, waarin stond dat ik per vandaag ontslag neem. Dacht het niet... Lips are sealed Dus ik zeg ik heb nog een maand opzegtermijn, dus jullie moeten mij nog een maand uitbetalen. Krijg ik als antwoord ja maar JIJ wilt toch weg? Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen dat mijn contract eindigt op 31 december, en me toen ziek gemeld...

Aan de ene kant ben ik dus heel erg opgelucht, maar aan de andere kant vind ik het zo zwak van mezelf... Scheve mond Ze hebben me toch weggekregen en ik heb geen recht meer op een uitkering, mocht ik niets nieuws vinden. Nou ga ik daar niet van uit maar toch... Dus ik ben heppie Lachen en verdrietig Huilen tegelijk....

Pffft wat een verhaal, moest het even kwijt.

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:45

He wat een klote situatie zeg. Maar goed dat je je vast heb gehouden aan je maand opzeg termijn. Vreselijk dat soort mensen. Succes met het zoeken naar een andere baan.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:14

Het is maar goed ook dat ze je weggekregen hebt, want jij bent veel meer waard dan zulke mensen, en zo'n bedrijf!
Je vind wel wat anders hoor, en het inderdaad goed dat je aangedrongen hebt op je opzegtermijn!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:22

Ach, wees blij. Nu kun je thuis een beetje bij zinnen komen en je orienteren op een andere baan.
Als je nog in de stress zit van je huidige job kun je jezelf nooit fris presenteren.
Veel succes met het vinden van iets leuks!!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:25

Tjonge, wat een gedoe...
Waar werkte je eigenlijk..? En wat ga je nu doen..?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:43

Wat een rotsituatie, zeg! Ze hebben dit wel op een heel vervelende manier afgehandelt.... Ik hoop dat je gauw weer een leuke baan vindt!

* To Belg, or not to Belg *

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:37

Logisch dat ze per direct wilde dat je ontslag nam. Je kost hun onnodig geld (in hun ogen) en zelf ontslaan doen ze niet, want dan zitten ze nog een maand met lasten.
Erg flauw van ze om het op zo'n manier te spelen. Boos!

Dit is echt heel erg laag, ik snap niet dat mensen elkaar zo kunnen laten vallen. Weet je ook waarom ze zo flauw deden?????

Goed van je dat je nu zelf gekozen hebt om weg te gaan. Het zal wel enorm opluchten.......
Knap en dapper van je.
Succes met solliciteren........

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 22:30

Tindra schreef:
Tjonge, wat een gedoe...
Waar werkte je eigenlijk..? En wat ga je nu doen..?


Ik werkte in Barendrecht bij een makelaar. Wat ik nu ga doen ga ik eens heel hard over nadenken... Ik wil namelijk het liefst weer een opleiding gaan doen, maar het probleem is dat ik het geld dat ik verdien veel te hard nodig heb. Dus misschien een LOI opleiding ofzo en een parttime baan erbij...

Er is vermoed ik nog een reden waarom ze zo l*llig doen, en dat is dat ik aangenomen ben door de (toenmalig) algemeen directeur. Hij zag geen heil meer in het bedrijf (begrijpelijk) en is eruit gestapt, met al het geld dat hij er in had zitten. Dat is hem niet in dank afgenomen... Ik ben daar dus ook zonder sollicitatiegesprek of andere rompslomp terechtgekomen, want ik ken hem al heel lang. Ik ga nu nog steeds met hem om, het is een goede kennis van me, en ik heb het idee dat ik daar ook op afgerekend word. Heel flauw, want eerst was iedereen zo enthousiast, zo van oh wat doe je het toch goed etc. En nu kan ik opzouten, terwijl ik me niet kan herinneren ooit iets fout te hebben gedaan daar Verdrietig

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:36

Wat gemeen allemaal. Die dingen gebeuren soms.

Kun je lekker tot rust komen, alleen jammer als je nog geen baan hebt, dat je nu geen uitkering kunt aanvragen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 09:45

wat een manier van omgaan met mensen. Jammer dat je je niet ziekgemeld hebt in die periode. Dan had je ze te pakken gehad. Ik geloof wat dat betreft in lik op stuk beleid. In de tussentijd had je nog mooi kunnen solliciteren. en nu zit je zonder baan, en zonder inkomen. Want bij ontslag krijg je namelijk geen uitkering. Echt balen hoor.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie