Hoelang is een merrie hengstig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Hoelang is een merrie hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 23:09

Ik denk dat mijn merrie hengstig is (ik heb ze nog maar 4 weken dus weet het niet zeker). Het was donker vanavond en ik had geen licht maar aan haar manieren te zien heb ik prijs. Ze jaagt de hele tijd de pony, een ruintje, weg. En hij maakt aanstalte om te snuffelen aan haar.
Nu vroeg ik me af hoelang dat dat kan duren en wanneer zou ze het terug zijn?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:52

ALS IK HET GOED HEB IS HET Normaal een vaste cyclus van 21 dagen, maar net als bij mensen heb je uitschieters ook die 28 dagen nemen, of zelfs maar eens in een half jaar of zo, of die het gewoon niet laten zien -punt uit! De hengstigheid is normaal maar voor een paar dagen - kleine week maximaal, maar opnieuw zijn er uitschieters van wat normaal is. Je moet zelf gewoon je paardje leren kennen, meestal zit er een vaste routine in die je vrij snel zal weten. Normaal plast ze dan veel, gaat "oogjes knippen" constant, staart wat opzij houden, flirten met ruin of hengst ...
Zelfs een drachtige merrie kan hengstigheid tonen - maar als toevoeging ... MVG - SONJA

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 16:41

mijn merrie kan het dus niet hebben dat de ruin in haar buurt komt. Ze jaagt hem steeds weg.
Wat zou dat dan kunnen zijn?
Vandaag was het al wat beter maar nog niet gelijk anders.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:51

ik heb geen idee... want ik merk het nooit als Banjer hengstig is... maar haar vriendinnetje is, als ze hengstig is, niet goed op het been... (ze vindt het lekker zeg maar),.... en dat duurt meestal een dag of 3 - 4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:01

Bij de meeste merries duurt het een dag of drie, bij die van mij een hele zomer lang Haha! Snollebol! *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:22

Wij hebben er 1 op stal die 10 dagen van de maand hengstig is...op die dagen kun je er ook niets mee beginnen. Daarom gaan ze er volgend jaar maar een veulen instoppen Haha!