help me!! (omscholing/overstap western)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

help me!! (omscholing/overstap western)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 22:13

Hallo allemaal
Ik heb een paardje die dressuur helemaal niet leuk vind en ik eigelijk ook niet zo.
Hij word er heel gespannen van en begint dan te protesteren dat betekend bij hem dat ik he-le-maal gek van hem word Frusty en dat wil ik niet dus wou ik wat ontspannende westernoefeningetjes gaan doen en als dat bevalt helemaal overstappen.
ik ben dol op mijn lieverd maar soms
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en wat tips kunnen geven. Haha! Haha! Haha! Haha! I love tarzan Lovers

Sugarmiss: Titel ter verduidelijking aangepast


Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 09:32

Op de site van Claudia staan een aantal artikelen die je even kan lezen. Ook is daar een artikel te vinden "van engels naar western" maar ook de basis training. Die site vind je op www.slidinghorse.nl en klik dan op artikelen. Overigens is de rest van die site ook zeker de moeite waard om te lezen hoor!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:04

D'r is ook een boek: Go West (v. Antje Holtappel -> sp.?) dat beschrijft hoe je "om" kunt van Engels naar western. Goede instructie is natuurlijk ook altijd prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:43

Ik zou eerst eens uitgebreid kennis gaan maken met het verschijnsel Western, en pas daarna een keuze maken of je eventueel om gaat scholen.
Misschien helpt een andere dressuurinstructrice je al wel uit de troubles, want ontspanning is een basis die je voor alle disciplines nodig hebt. Wordt niet alleen beter door er een westernzadel op te gooien.

Dus ga eerst eens lekker rondsnuffelen en kennismaken met de al even zo vele stijlen en manieren als in de Engelse sport, dan kom je er ook achter dat western meer is dan met een lange teugel rondsjouwen. Als jouw paard bijvoorbeeld narrig wordt als hij de achterhand goed moet gebruiken, is western gaan rijden geen oplossing want daarbij moet het net zo goed als bij dressuur.

Succes met je keuze!

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 19:42

alvast heel erg bedankt voor de reactie´s die er al geplaatst zijn. Dit is wat sonja zei:
Ik zou eerst eens uitgebreid kennis gaan maken met het verschijnsel Western, en pas daarna een keuze maken of je eventueel om gaat scholen.
Dat heb ik al een beetje gedaan en ik vind het gewoon veel ontspannender rijden dan dat gedrijf, geruk en geschop,
niet dat mensen die dressuur rijden geen goede band kunnen hebben met hun paard maar vroeger toen ik nog niet echt serieus (niet dat western niet serieus is) reed met tarzan hinnekte hij altijd naar me en kwam aandraven dat doet hij nu niet meer. Ik denk gewoon dat ik eens iets anders moet proberen.

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:47

Ik had precies hetzelfde met mijn haflingermerrie.
Ook protsteren en vooral racen. Nu ik een half jaar western rij is dat bijna helemaal weg. Ik heb wel een goede instructrice en een heleboel mensen bij mij op de manege rijden western. Daar krijg ik ook heel veel tips van.

Veel suc6 ermee.

Groetjes

TREC oefenen in Noord Brabant: Trec Team Eersel


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:19

Ik ben ook mijn pony aan het omscholen... tenminste.... dat probeer ik... Knipoog

Ik raad je aan om vooral niet te snel te gaan... ik merk bv. aan Banjer dat ze onzeker wordt als ze haar aanleuning kwijt is... en heel belangrijk is dat je goede instructie hebt... die heb ik gelukkig ook gevonden...

Veel succes en plezier !

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:50

Carys vind het ook prima, zonder te veel aanleuning. Even een ophoudinkje en als beloning weer losser. Met dressuurmatiger rijden is ze zo over de z...! Ze voelt zich nu lang niet zo gejaagd zo te merken.
Gaat bij ons ook heel rustig aan, heb ook nergens haast voor.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:36

haha plien de gedachte tarzan en western het zou kunnen ja maar het klingt zo vreemd Haha! .

cya


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers