Donderdag superfinale ---> uitslag !!!! + FOTO'S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Donderdag superfinale ---> uitslag !!!! + FOTO'S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 10:46

Voor woensdag heb ik me ingeschreven voor een wedstrijd stijlrijden bij SVS dat zijn wedstrijden waar je moet inschrijven via school.
Normaal ben ik niet zo'n springruiter maar een stijlritje kan er voor mij wel af en zeker als je hoort wat de prijzen zijn en waar de finale doorgaat.
Ik zal het even uitleggen :

Eerst moet je de gewone wedstrijd doen en je mag er 3 meedoen om in de halve finale te geraken als je door de halve finale bent mag je naar de kwart finale en die gaat door in : Flanders Christmes Jumping in Mechelen.
Ik weet niet of er iemand dit kent waarschijnlijk wel : dat is de grootste jumping in Belgie en er komen allerlei ruiters zoals : Ludo Phillipaerts, Jos Lansink, Ludger Beerbaum enzo..........
Dat is dus mijn absolute droom om daar eens mee te doen marja je moet er nog geraken en volgens mij krijg ik mijjn pony daar nog niet eens de piste in, zo veel te zien en als je dus daar ook bij de eerste zoveel bent mag je op het a-parcours springen en dat is de de ultime top !!! En als je wint krijg je een springzadel en natuurlijk keiveel geld en nog zoveel andere dingen !!!
Maar daar moet je natuurlijk heeel goed voor zijn en zo goed ben ik nu ook weer niet maar ik ga mijn best doen !!!
Mijn zwakke punten zijn :
-Naar beneden kijken boven de sprong
-Niet altijd in de juiste galop landen
-Hielen optrekken boven de sprongen
-Af en toen verkeerde afstanden in schatten!


Zie onderaan voor uitslagen !
Laatst bijgewerkt door Frederieke op 29-12-02 14:35, in het totaal 6 keer bewerkt

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3


Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 19:47

Jammer dat er niemand heeft gereageerd heeft zal ik toch maar even vertellen hoe het geweest is :

Ik was dus het 9de van de 63, wat ik zelf toch wel goed vind voor een dressuuramazone en mag dus nu naar de halve finale !!
Die gaat door op 30 november !!
Zal nog we laten horen hoe het geweest is daar en of ik naar Mechelen mag !!!!

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:51

leuk hgoor en vooral heel geod! 9de is erg hoog vind ik zelf Lachen veel suces en pelzier 30 november en laat even weten hoe het was!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:52

he tof zeg!!!! maar je moet dus ook foutloos zijn lijk mij! wat waren je stijlpunten? wat voor klasse rijd je dan?!
wel leuk hoor

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 20:07

reddytobias schreef:
he tof zeg!!!! maar je moet dus ook foutloos zijn lijk mij! wat waren je stijlpunten? wat voor klasse rijd je dan?!
wel leuk hoor


Bedankt !
Ja je moet foutloos zijn want als je een balk of weigering hebt trekken ze 4 stijlpunten af en er is maar 1 klasse voor de pony's en dat is een hoogte van 90 cm!
Hier even een overzicht van mijn stijlpunten :

1.In draf en galop en correcte lijn overgang in functie van hindernis 1 : 7/10

2. Wending in linkergalop naar hindenris 2 : 7/10

3. Gebogen lijn in rechtergalop : 7/10

4. Wending in linkergalop naar 4 : 7/10

5. Wending in rechtergalop tot drafovergang : 8/10

6. Drafovergang tussen de merktekens : 6/10 (hier heeft hij nog 1 pasje gegalloppeerd)
7. Draf naar hindernis 5A : 7/10

8. In-Out en draf : 8/10

9. Rechtelijn in galop naar hindernis zes : 6/10 (ging een beetje scheef vanwege kijkerige hindernis)

10. Wending in rechtergalop naar hindernis 7 : 7/10

11. Rechte lijn naar 8, in 3 galoppassen : 7/10

12. Eindvolte op de linkerkant en overgang tot draf : 7/10

Ruiter tussen de sprongen :

13. Algemene balans : 7/10

14. Positie hoofd, romp, armen en benen : 7/10

Ruiter boven de sprong :


15. Algemene balans : 8/10

16. Positie hoofd, romp armen en benen : 7/10

Stijl van het paard : 8/10

Toilettage en presentatie : 8/10

Totaal : 129 punten (de eerste had 141 punten)

fwwwww dat was het (aw mijn vingers)

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:21

Heel goed hoor! 9e van zoveel ruiters! en ik wens je heel veel succes op 30 november!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:15

haha wat raar zeg! echt apart! en heb je ook verschil hoogte in maten pony's? lijkt me eigenlijk wel
wat heb jij? een D? dus dan spring je eigenlijk L
haha echt raar zeg! vroeger moest ik dat wel eens in de B, met mijn vorige pony dan moest je het eerste gedeelte stappen,dan draf en dan na 1 galop kreeg je cijfers voor!
maar meer niet haha
is 90cm ook de hoogste klasse dan?

xxx

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 13:17

reddytobias schreef:
haha wat raar zeg! echt apart! en heb je ook verschil hoogte in maten pony's? lijkt me eigenlijk wel
wat heb jij? een D? dus dan spring je eigenlijk L
haha echt raar zeg! vroeger moest ik dat wel eens in de B, met mijn vorige pony dan moest je het eerste gedeelte stappen,dan draf en dan na 1 galop kreeg je cijfers voor!
maar meer niet haha
is 90cm ook de hoogste klasse dan?

xxx


Je hebt verschil in maten pony's maar daar niet iedereen moet 90 cm springen en als je dat te hoog vind kan je niet meedoen.
En ik heb een D-pony dus, het zijn ook de meeste d-pony's die daar meedoen en ook veel c's en er zijn ook enkele B-ponytje maar alleen hele goeie hoor.
Bij ons is 90cm nog maar B voor D-pony's en L is dus 1m bij ons, ik heb de punten om over te gaan naar L maar vermits ik nog maar 1 zomer met Jelle aant springen ben gaan we pas volgende zomer over naar de L (want dan moet ik ook )!
Maar dit wedstrijdje heeft nix met onze vereniging (LRV dus) te maken het van SVS (stichting vlaamse schoolsport !)

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:26

Gefeliciteerd en succes!!!! En hoezo moet je via school inschrijven???

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:30

echt grappig, had er nog nooit van gehoord, best raar dat 90 B is voor een D
ik spring met een E en dat was bij mij B
intussen spring ik M , 1.10 en dat zou dan ook M voor jou zijn!
echt grappig!
hebben jullie dan ook ZZ?

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 17:00

haike schreef:
Gefeliciteerd en succes!!!! En hoezo moet je via school inschrijven???


Inderdaad je moet je via school inschrijven.
Als je eens wilt gaan kijken kun je hier naar toen gaan, daar kan je ook de startlijsten en uitslagen vinden : www.schoolsport.be dan naar leerlingen --> activiteiten en uitslagen --> landelijk
Daar zie je dan dat (ik weet dat dit meer bij links hoort maja)

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 17:01

reddytobias schreef:
echt grappig, had er nog nooit van gehoord, best raar dat 90 B is voor een D
ik spring met een E en dat was bij mij B
intussen spring ik M , 1.10 en dat zou dan ook M voor jou zijn!
echt grappig!
hebben jullie dan ook ZZ?


Jep M is inderdaag 1.10m bij ons en dat is dan ook meteen het hoogste bij een nationaal nivaeu als je hoger wilt springen moet je je federatie gaan alhoewel ik denk dat bij de Kempische regionale het tot 1.20m gaat voor de pony's met dat noemt dan open pony's (niet Z ofzo)

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:07

blijf het vreemd vinden. haha mare hoe bedoel je federatie, ben je daar niet bij aangesloten dan?

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 18:09

Hihi, kan het begrijpen als je niet van Belgie bent dat je het vreemd vind !
Maar ik ben zeker niet bij de federatie aangesloten, federatie is bij ons hetzlefde als internationaal rijden (wedstrijden in spanje, nederland,duistland,.........)

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 19:46

Brrrrr morgen is de laatste dag voor het zover is, ben nog nooit zo zenuwachtig voor een wedstrijd geweest . Morgen mooi wassen, vlechten en de rest en dan maar ons best doen zeker !
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:51

Gaaf zeg!! Heel veel succes.

:evaw:

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 00:27

reddytobias schreef:
echt grappig, had er nog nooit van gehoord, best raar dat 90 B is voor een D
ik spring met een E en dat was bij mij B
intussen spring ik M , 1.10 en dat zou dan ook M voor jou zijn!


hey!
Hier in België hebben we geen e-pony's he Knipoog daarom zal het misschien hoger zijn... de e-pony's moeten trouwens gewoon bij de paarden meespringen, en das het laagste 1m.

Frederieke, heel veel succes!!!! Haha! Ik heb trouwens op Cheval magazine (jij kunt dat ook zien, op RTL-TVI) er een reportage van gezien. de eerste heeft inderdaad een zadel gekregen!!! wil ik ook wel Knipoog *LOL*
veel succes!!
xxx

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 09:24

nou heel veel succes
en ik vid het toch raar dat E's bij de paarden moeten! raar land raar dingen hihi
successsss

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 17:27

Verslagje van vandaag :

Vroeg opstaan, ver rijden, eens aangekomen parcours verkennen, komen in de manage binnen en wat zijn we daar er staat een ander parcours (normaal is het overal hetzelfde bepaalde parcours met een in-out enzo) maar nu was het dus een gewoon, ZEER KIJKERIG (wat normaal niet mag bij stijlspringen) parcours, het lag wel niet hoog maar toch heel kijkerige hindernissen bij en ene was zo met een groene plaat eronder maar die plaat was hoger dan normaal dus lag die hindernis hoger als alle anderen.

Wij dus op eens gemak opzadelen, daarna inspringen, mijn papa en ik met volle zenuwen, het enigste wat we hoorden was uitgesloten en dat geeft dan niet direct volle moed maar ik zei tegen mijn eigen : we gaan foutloos zijn en goed springen ! *LOL*

Toen binnen ik mooi naar de jury een mooie dresuurgroet (jury was aant lachen maar ik had toch 5/5 Schijnheilig )
Hup naar de 1,2,3,4,5,6,7 alles kwam heel goed uit, toen naar de 8a en b waszo een witte plaat met hippiebalken erboven toen twijfelde hij even maar ik tikte hem en alles ging terug goed verder naar de 9 naar de 9 zat ik helaas in contragalop en had geen tijd meer om te wisselen want de 10 was die hogerse, kijkerige hindernis waar er al vele waren op uitgesloten of een balk hadden dus zei papa goed doorrijden naar de hindernis ! en dat deed ik maar ik deed het natuurlijk weer iets te veel en hij tikte de balf af, verdar nog de 11 gesprongen en toen nog een keer mooi gegroet en toen was het gedaan, eindelijk van die vervelende zenuwen af !!!
Even uitstappen en wachten op de score.

Toen kwam de score en wat bleek ik had 177 punten op de 240 en dat was een voorlopige 2de plaats, ik natuurlijk helemaal blij !!!!

Dus het eindtotaal stong ik op de 6de plaats van de 71 en mag dus nu naar MECHELEN !!!
Had ik die balk niet gehad dan was ik het 2de geweest marja de plaats telde toch niet !
Het belangrijkste is dat ik mag gaan !!!
MIJN DROOM IS UITGEKOMEN !!!!!
Kheb ook de prijzen gezien, de eerste prijs is een springzadel en de verder volgen allerlei soorten dekens, onderzadels, hoofdstellen, enzo!
Een halster krijg je zoiezo al !
NU ben ik dus superblij en super trots op mijn super beestje Lovers !
En nu das maar heel hard trainen voor in Mechelen ! *LOL*

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 18:08

hey
proficiat!!! Haha!
Ik vind het zo erg dat ik net te laat te was!! Huilen Huilen Lips are sealed
Welke was die kijkerige hindernis dan? (10 denk ik)
Die met de groene plaat deronder, wat voor iets was dat? Met reclame op? Kan zijn dat ik die ook al moeten springen heb...
Gigi vind die hindernissen nl niet zo eng, maar ik rij er dan ook geregeld gewoon tussen zonder te springen (mag toch niet meer springen)
Maar goed. Misschien kom ik kijken in Mechelen, als ik kan en mag. En dan moeten we zeker meeten he!! Haha!
Veel succes alvast!!
xxx

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:13

Super hoor! Gaaf dat je naar Mechelen mag! Party!!

Alvast heel veel succes en we horen wel hoe het gegaan is! Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 19:18

KimS schreef:
hey
proficiat!!! Haha!
Ik vind het zo erg dat ik net te laat te was!! Huilen Huilen Lips are sealed
Welke was die kijkerige hindernis dan? (10 denk ik)
Die met de groene plaat deronder, wat voor iets was dat? Met reclame op? Kan zijn dat ik die ook al moeten springen heb...
Gigi vind die hindernissen nl niet zo eng, maar ik rij er dan ook geregeld gewoon tussen zonder te springen (mag toch niet meer springen)
Maar goed. Misschien kom ik kijken in Mechelen, als ik kan en mag. En dan moeten we zeker meeten he!! Haha!
Veel succes alvast!!
xxx


Het was inderdaad die groene met de plaat ik vind hem eigenlijk niet oz kijkerig maar de pony's dus wel !!!
hihi !
Hopelijk kan en mag je komen !!!
Moest je komen ik moet donderdag rijden en het begint om half 9 maar ik moet rond de laatste binnen en er zijn er ongeveer 50!!!
dus je ziet maar !

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:27

hey
Ik ga even opzoeken of er een site van is.. misschien zijn er later op de dag nog interessante wedstrijden en kunnen we het combineren. Mijn moeder ziet nl heel graag dressuur Knipoog
Dus waarschijnlijk mag ik komen! Haha! Moet ik wel op tijd zijn en voor tickets gaan zoeken!!
xxx

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 13:25

he wat gaaf joh! super! wens je heel veel succes
wanneer is dat?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 20:03

Bedankt !!!

De finale is donderdag 26 december en het begint om 8.30 !
Maar zoals ik al zei moet ik ergens vanachter binnen en er zijn er ongeveer 50 !

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers