Welk winterdeken voor een quarter??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Welk winterdeken voor een quarter??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 14:55

Tja, toch specifiek een vraagje voor de quarter/ paint- eigenaren dus vandaar dat ik deze vraag bij western zet....

Ik heb een winterdeken van Bucas op mijn quartermerrie liggen maar hij zit absoluut niet lekker. Wat voor een dik (waterafstoten'/ waterdicht) winterdeken hebben jullie die wel lekker zit?
Dit deken is in de boeg te ruim, maar een maat kleiner is geen optie want dan zit het te krap op de kont.
Ook lijkt mij zo'n deken met mini- halsje wel lekker. Ik heb haar nu wel onder een sleazy om de hals voor het beschermen tegen blubber e.d. en ook tegen eventuele schuurplekken te voorkomen.

Mag ik wat adviezen van jullie????

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:25

Volgens mij heeft XoNo een speciale deken voor zijn paint!! Moet je hem eens pb'en

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:36

je hebt toch een bepaald merk speciaal voor quarters en paints????
is al eens een topic over geweest...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:38

Ik heb een Lamicell Lachen Geweldig, en aangemeten op Quarters en Paints. Worden erg veel bij westernzaken verkocht. Ik heb de mijne bij Arthurs vandaan. Goede kwaliteit, ligt erg mooi (Amerikaans sluitingssysteem), en is scheurvast. En volgens mij vindt Buddels hem ook lekker warm Haha!
Je hebt ze in 3 verschillende kleuren. Bordeauxrood, welke precies hetzelfde is als de donkerblauwe (die ik heb). En een met de Amerikaanse vlag, maar die is bij de boeg nogal laag uitgesneden.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:00

Ik heb gewone Rambo/Rhino dekens. Liggen prima op de kont Haha! Waterdicht en sterk.
Zo'n minihalsje moet je je niet op verkijken. Voor de extra warmte hoef je het niet te doen want als je paard zijn hoofd naar beneneden doet dan staat de 'hals' wijd open.
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een Rambo Wug Plus. Het kost een flinke duit, maar dan heb je ook wat.
Of een gewone (waterdichte) deken met een losse hals of 'hood', werkt ook goed.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:34

Tja, flyingh high, dan had je die rambo deken maar niet aan mij moeten geven want die zit perfect Lachen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:49

Ik ken western paardjes die perfect warm zijn onder Rambo dekens....

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:16

Quarterdeck ?
Grapje...
Chiefs paarden (ook QH´s en AR) altijd lopen "naakt", ook in winter buiten. Is goed voor vierbener. Vacht dan groeien als teddie en Chief bijna ieder kunnen zien in Nov/Dec wat voor winter we dan krijgen....
Ook dit jaar Chief geen indicatie op strenge winter. Maar ook Chief maar een mens.....

Uch Uch Chief Sitting Duck

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:38

op onze quarter hebben we een deken van harrys horse, amerikaans model.
op onze breedingstock paint hebben we een deken van harrys horse amerikaans model
op mijn welsch cob heb ik een deken van harrys horse, amerikaans model

en op mijn WWK-ers.....................................................?


ja goed geraden ook een deken van harrys horse , amerikaans model Haha!

ze blijven keurig liggen ook buiten,
mooi model in de kont.
en ik hoop eigenlijk dat als ik mijn wwk-er zo'n dek op doe hij van zelf een quarter kont gaat krijgen Knipoog

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:56

mijn kwartjes hebben nog geen dek op, ze zijn 1 en 2 Haha!
maar mijn paint heeft er wel een aantal. en ik vind het mooiste en fijnste de harry's horse liggen. gewoon ned. model.
ik heb er een regendeken en een winterdeken van en ze liggen allebei hardstikke goed. ze heeft ook nog een br met loopsplit (ligt super) en een van hypodrama, ooit gekocht voor 100 gulden.
op zich ligt die van hypo ook wel goed alleen doordat daar geen loopsplitten in zitten lijkt het soms dat ze voor wat strak zit. maar dat is dus niet zo.
ik hoop dat je er wat aan hebt en suc7 met zoeken naar dekens voor je paardje.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 21:04

cornelie schreef:
Tja, flyingh high, dan had je die rambo deken maar niet aan mij moeten geven want die zit perfect Lachen


Maar die was Cody te groot.... Haha! Dus had ik er nog geen balletje aan...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 21:12

Chief schreef:
Quarterdeck ?
Grapje...
Chiefs paarden (ook QH´s en AR) altijd lopen "naakt", ook in winter buiten. Is goed voor vierbener. Vacht dan groeien als teddie en Chief bijna ieder kunnen zien in Nov/Dec wat voor winter we dan krijgen....
Ook dit jaar Chief geen indicatie op strenge winter. Maar ook Chief maar een mens.....

Uch Uch Chief Sitting Duck


Chief, ik laat mijn tropisch- geboren Quarter nog niet in de kou naakt rondlopen, onze natuurlijke geiser achter in de tuin is lek, dus ze kan zich nergens opwarmen, de sauna is voor haar te klein en mijn hengsten worden WILD van haar wanneer ze zo bloot rondparadeerd!!! Pling

Truusje krijgt een (nieuw) deken, dat is een feit, maar niet meer zo'n dik ding wat ik vorige jaren had, met complete geisoleerde hals tot aan de oren en stof tot aan haar knieen.....de tijd van les- lopen en wedstrijden is ze voorbij, de tijd van fok- en recreatiemerrie en futter komen eraan!!! En dan mag je langzaam aan gaan wennen aan de daadwerkelijke kou....verdeelt over 3 winters, totdat ze rijp is om altijd hairy bloot rond te wandelen....

Hatsioeeeee, Flying Monkey
*LOL*

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:36

Hé Chief, welcome back.
Ik heb even stiekum naar je postings zitten kijken. Volgens mij heb je een winterslaap van een jaar gehouden Haha!

Mijn dames gaan meestal 'naakt' door het leven, bij -5 en oostenwind gaan de winterdekens op. En model Teddie zijn ze al een tijdje. Knipoog (cm of 4 op dit moment en de echte winter moet nog komen).

Vorig jaar kwam ik op de hei een 'oude' kennis tegen die vroeg of ik een ijslander had Haha!

Overigens heb ik wel wat vaker een Rhino-light regendeken op (als het regent dan natuurlijk Haha! , want die schaarse uurtjes dié droog zijn wil ik niet op een nat paard rijden Bloos

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:44

Ik gebruik net als Jos Harry's Horse en deze bevalt mij en hopenlijk ook mijn Quarter prima. Mijn Paint(je) gaat nog bloot door het leven.

rocky01
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: geldermalsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:02

ik gebruik gewoon b r dekens en die liggen ook prima alleen op mijn merrie nu niet maar die is dan ook te dik die heeft een hele ruime regen deken op

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 00:17

Ik heb zowel Rambo als Global, beide passen redelijk goed op die brede schouders en dikke konten. Ze zijn regenvast, aan de zijkanten goed lang en tweedelig. Ik kan er als het echt heel erg beroerd koud wordt nog zo'n soort beddek aan vast klitten. Ideal en redelijk scheurvast. Goed als het spul aan het donderjagen gaat en de tanden erin zetten, dan gaan die ook wel eens kapot. Die Globals, heb net een paar nieuwe erbij gekocht hebben ook heel prettige bilkoorden. Zijn breder, heel zacht en elastisch. Goede uitvinding. Ik heb gevraagd of je die misschien los zou kunnen kopen, maar daar hadden ze in de zaak schijnbaar nog nooit van gehoord. Jammer.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 01:08

Mijn paardebeesten moeten het ook met hun eigen teddy vacht doen. Poetsen doe ik alleen als het heel erg is, wel onder zadel en het koppie, maar verder moet de natuur het doen. Voordeel is wel dat zo'n vacht altijd precies past. Haha!

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:56

Hey XoNo even een vraagje aan jou. Die Lamicell deken die jij hebt, is ie waterdicht/afstotend met een dichte voorkant en uitsparing bij de schoft voor de manen?

Die dekens beginnen toch bij maat 72?
Hoe vallen ze uit. Ik heb nu zenith dekens (speciaal voor arabieren) maar die zijn niet waterdicht. Ze hebben wel een geweldige pasvorm blijven goed liggen en hebben de uitsparing bij de schoft voor de manen.
Waarom vraag ik dit. Ik heb eigenlijk 4 dekens nodig, waarvan 2 maat 70 (andere 2 maat 72) Daarom mijn vraag hoe vallen ze uit?

Greetz Mirriam

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 11:47

Mijn Lamicell is waterafstotend, niet waterdicht. En het heeft inderdaad schoftuitsparing voor de manen Lachen Ze beginnen inderdaad bij 72, Bud heeft 76 (dikbil Haha!). Ze vallen niet bijzonder groot of klein, passen eigenlijk precies. Ze zijn wel ontworpen voor de wat bredere paarden, dus met een wat bredere boeg en kont. Ik denk dat als je maat 70 nodig hebt voor 2 paarden, dat je het niet redt met een arabier.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:26

Fly stond onder een Rhino (200grams gevuld), in combinatie met een dikke winterhood, Dot staat nu onder Fly's oude Bucas(ongevuld), beiden waterdicht.
Ik had voor Dot een 'Hurricane' (goedkoop merk regendeken van Heja) gekocht omdat de Bucas eerst nog te groot was, maar die bleek bij warmer weer niet goed uit te wasemen, waardoor de voering vochtig werd. Hij lag wél super en zou met kouder weer en/of met een dun fleecedekentje er onder prima voldoen.
Maar aangezien Dotje een DOT wordt en nu met 18 maanden inmiddels al 1.51 is, past ze de Bucas nu wel en ligt de zo goed als nieuwe, slechts een paar weken gebruikte Hurricane (1.65) dus overbodig te wezen. (HINT HINT Haha! )

Als Dot straks (nóg) groter en in training is, koop ik voor haar een waterdichte, ongevulde BigD met bijpassende hood, waar ik bij koud weer een lycra of fleece hood en een onderdeken onder kan doen. Omdat ze bij mij overdag bij weer en wind buiten staan maar ik óók een korte vacht wil, maak ik gebruik van een hood, en aangezien die in Nederland niet in waterdichte uitvoering te krijgen zijn, laat ik dus een BigD set uit Amerika komen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 17:15

Francis....de kans is groot dat we dan een 'partijtje' Big D kunnen laten komen.....ik wil voor mijn kerels ook die dekens hebben en ik ken er nog een paar die op zoek zijn naar Big D's.....
Ik heb vanmiddag een Harrys Horse staldeken gekocht, ik ga 'm zo eens even passen....Ik gooi bij nat weer een regendeken zo over het winterdeken heen, maar ik betrap mezelf erop dat ik Cody nu niet buitenzet, wanneer het constant regent....Volgend jaar, als blijkt dat ze dan eens wel drachtig is, gaat ze de wei op en komt daar voorlopig ook niet meer af, dan ook eens kijken of ze inmiddels zo'n dikke vacht krijgt dat ze winterproof is. Dan ga ik klooien met de jongens..... *LOL* Mijn kleine jongens...hihihiii...Dot is dus echt een Mega-Dot!! Nee, Frummel komt niet boven de 1.45 m uit nu en ik vermoed dat Kobus zelfs al groter is dan Frummel. Haha! Frummel gaat deze winter dekenloos in, Kobus loopt al vanaf september onder het deken omdat ie toen klaar was voor de NK en we het daarna te koud vonden om hem nog zonder jas te laten lopen. Kobusje heeft zo'n fluweelzacht vachtje...bibbbberrrrrrr. *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:19

Sugarmiss schreef:
Ik heb gewone Rambo/Rhino dekens. Liggen prima op de kont Haha! Waterdicht en sterk.
Zo'n minihalsje moet je je niet op verkijken. Voor de extra warmte hoef je het niet te doen want als je paard zijn hoofd naar beneneden doet dan staat de 'hals' wijd open.
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een Rambo Wug Plus. Het kost een flinke duit, maar dan heb je ook wat.
Of een gewone (waterdichte) deken met een losse hals of 'hood', werkt ook goed.


Ik heb een Rambo Wug in de aanbieding.
mt. 175 , eventueel ook een Bucas waterdichte halsdek te koop.

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:27

ik zou in iedergeval een waterdichte dekene nemen heb ik ook mijne is ook heel lekker dik

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:16

Ik zou niet zo'n Rambo met halsje nemen. Ik heb al heel wat paardeneigenaren horen klagen dat het de manen afschuurt Huilen
Niet echt leuk Frusty

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:23

Big d's zijn op ebay niet zo heel duur. Zoiets wil ik volgend jaar toch ook eens gaan uitproberen Lachen