western is wel aardig als je maar een zadel hebt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 22:12

ja wanneer rij je western, Cool

als je vind dat het zo is.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Blaze op 2001-06-21 23:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Blaze op 2001-06-21 23:01 ]</font>


lone ranger
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:23

Een lifestyle he?
Dus incluis line dance en al die zooi?
Als je iderdaad lekker met je paard en westernzadel bezig bent en rijdt volgens de principes van het westernriding mag jezelf
western ruiter noemen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lone ranger op 2001-06-20 23:27 ]</font>

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 22:25

real cowboys dont line Cool Pling dance


Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 22:28

dus er zij toch dingen waar je je aan moet houden??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:28

als je dus western rijdt, volgens western principes, recreatief of wedstrijdgericht, met wat voor paard dan ook.
Maar niet zoals een mandy hier in de buurt doet.
Ik heb een shet, hey, hij is bont, hey, westernpaarden zijn ook bont. Hey ik koop een westernzadel, en nu rij ik western (met korte engelse teugels en engelse teugelvoering Frusty )

lone ranger
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:29

Wat een voorspelbare reactie.
En sqaure dance dan?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 22:30

voorspelbaar????toch niet
ga 2 july beginnen aan een cursusline dancing *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

lone ranger
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:31

Helemaal mee eens St.ef

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 22:31

ditto

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:32

LOL Stef! Zo niet inderdaad...ben het met Loneranger en Blaze wel eens...maar eh...cowgirls, linedancen die ook niet??? Knipoog (Ik niet BTW, maar ken er best een hoop die het wel doen...maar ik geloof dat ze mij met geen 10 paarden die dansvloer op krijgen... Haha!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-06-20 23:35 ]</font>

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 22:34

cowgils dont die *LOL*
they become old sadllebags

lone ranger
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:41

Wat mij bevalt is de wrangler slim fit bij de vrouwen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 22:44

long legs and nice(_) Lovers

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:59

Ain't that right!!! Real cowgirls don't linedance for sure....
Mag ik mezelf dan wel een westernrijder noemen? Ik doe het nog "the old fashion way". Dus voor mij is het een life-style.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 06:38

O,o, ik heb mij wel schuldig gemaakt aan linedancen Haha! Maar wegens tijdgebrek heb ik moeten stoppen. Ook speel ik nog countryviool Verward

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 06:42

he blaze, jij zegt "real cowboys don't linedance". Ik heb dat ooit eens ergens zien staan met 10 redenen waarom niet. Die waren best grappig, maar ik ben ze alle 10 vergeten. weet jij (of iemand anders) ze misschien?????

Niets zo charmant als een paard in her land.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 06:51

Citaat:
Ook speel ik nog countryviool Verward


Dat noemen wij hier een "fiddel" *LOL* Vind ik trouwens prachtig om te horen. Luister maar eens naar Charlie Daniels met The devil went down to Georgia. Die man kan pas "fiddel" spelen Party!!

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 08:27

Hier in Amsterdam is een etablissement waar -naar men beweert- alles in westernstijl is. De bezoekers voelen zich ook allemaal echte cowboys. Er wordt flink gelinedanced en er staat buiten een caravan. Voorts is er in de verste verte geen paard te bekennen en zelfs geen hoofdstel aan de muur.

Geen idee wat deze mensen willen, laat ze maar zitten bij hun zelfbedachte kampvuur op de prairie. Als deze mensen zich cowboy willen voelen, mij best hoor.

Dan nog de westernstal waar ik zelf sta (met mijn dressuurpaard). Daar wordt druk getrained in het westernstyle paardrijden, erg gelinedanced. Daar wordt ook al geroepen dat het een lifestyle is. Kan iemand mij uitleggen wat die lifestyle nou precies inhoudt hier middenin in Nederland?? Is het enkel een verkleedpartij met Garth Brooks op de achtergrond of is het nog iets meer??

*make those buckles shine*

Wat het rijden betreft.... Tijdens een dressuurproef of een springparcours is het erg lastig koeien vangen.
PS lees THe Border Trilogy van Cormac McCarthy.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 08:55

Hahahaa Lovely, moest wel lachen om jouw berichtje *LOL* Ik weet dan niet hoe het er in Nederland aan toe gaat, maar het lijkt me sterk dat ze dat nou een lifestyle kunnen noemen daar. Ten eerste zitten wij niet bij een kampvuur. Wij zitten op de porch met een rokende bar-b-que en een biertje in onze hand. Paarden staan ook niet in het zicht. Die staan vrolijk tussen de koeien op grassprietjes te knabbelen. Linedancing doen we hier ook niet aan. We doen alleen de Texas two-step en jiving.
Het wordt een beetje een lang verhaal om het allemaal uit te gaan leggen. Dit is min of meer een beetje grofweg uitgelegd.
groetjes....

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 09:05

Ja, ik had al zo'n idee.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 11:29

Lovely, dat is nou precies het probleem dat je tegen komt bij het western rijden. De bezoekers van de wedstrijden zijn vaak net zo erg als wat jij nu noemt. Het liefste hebben ze nog een klap pistool bij de hand. Ik vind het best als mensen zo'n lifestyle willen hebben, maar laat ze het alsjeblieft niet aan het western koppelen.

Ik heb altijd western gereden en veel geshowd, ook in Amerika, tot voor drie jaar geleden. Ik kwam toen terug uit Amerika en besloot niet meer door te gaan met het showen.

Vroeger vertelde ik trots dat ik western reed, nu zeg ik dat met kromme tenen en begin je meteen uit te leggen wat western eigenlijk is. Ik heb het gevoel me steeds te moeten verdedigen. We spelen geen cowboy, we beoevenen een sport, een hele mooie sport! Ik vind het erg jammer dat de mensen met hun zogenoemde "western lifestyle" aan het western wordt gekoppeld, waardoor bij western rijden automatisch aan cowboytje spelen wordt gedacht!

Als je naar de wedstrijden in Amerika kijkt, zie je mannen en vrouwen prachtig op gedost. De mannen hebben hun hoeden op (vrouwen niet!!!), maar wel echt stetsons met veel sterren, mooie gewonnen buckels en schone spijkerbroeken met vouw over het midden. De vrouwen vol in de make up en krullen in hun haar, nagels gelakt en aan hun vinger pronkt een ring.

Het is geen lifestyle!!! Ze spelen geen cowboys, velen van hun ZIJN echte cowboys!

Lieve lindansers, met dit bericht heb ik niks tegen jullie, je moet helemaal zelf weten of dit jou lifestyle is (ik was vroeger punk en dat had men ook maar te accepteren), maar ik verdedig de western sport alleen maar. De sport kan pas serieus genomen worden als men weet dat het een sport is en geen lifestyle!

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 11:54

Marieke, je hebt helemaal gelijk!
De meeste nederlandse 'cowboys' hebben nog nooit een paard of koe van dichtbij gezien.
Voor mij is een westernruiter van verre te herkennen aan de eenvoudige kledingstijl (en schijnbaar eenvoudige rijstijl!).
M.a.w. een blouse (zonder franje) een spijkerbroek (met de dubbele naad aan de buitenkant)en een stel stevige Packerboots, westernboots of met van die dikke spekzolen eronder,hier en daar een vlekje op de outfit geeft niet (tenminste,als je geen wedstrijd rijdt)
Als er dan een hoed op het hoofd wordt gezet is dit een echte (geen australian of leren hoedje)

Als je verteld dat je western rijd ,denken veel mensen dat je op een bokkend paard door de bak heen gaat (letterlijk tegen mij gezegd"beetje raggen door de bak").
Het leuke is wel dat als je iemand spreekt die hogere dressuur rijd, deze vaak wel weten waar je het over hebt en dat we het vaak eens zijn dat goed westernrijden net zo moeilijk is als goed dressuurrijden.

Groetjes
Liesbeth

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 11:58

Als jullie mijn berichtje goed lezen en dat hebben jullie, dan zie je dat ik ook liever de sport (het paardrijden) los zie van 'cowboygedoe'.
Het is allemaal leuk en aardig en iedereen mag zijn tijd besteden zoals hij dat wil, geen punt. Het vervelende is dat er al heel snel een waardeoordeel gegeven wordt, dat is heel jammer.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 12:03

Dat had ik begrepen Lovely!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 12:08

OOhw, ik wordt nog zo vaak geconfronteerd met die malloten!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers