sinterklaas vs kerstman

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

sint of kerstman

sinterklaas
35 (54%)
kerstman
29 (45%)

Totaal aantal stemmen: 64


maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

sinterklaas vs kerstman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 00:39

de feestdagen komen er aan en ik ben benieuwd wat jullie leuker vinden de sint of de kertman.ik persoonlijk vind de kerst leuker,er zit meer sfeer in door alle versieringen,daarom staat bij ons op 6 of 7 december de kerstboom er weer. Haha! Haha! Haha! Haha! wat mij betreft mag de sint met pensioen.
ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)


mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 08:07

100 % Sinterklaas Haha!

Weg met die overgewichtige nep Sint Pling

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:08

Sinterklaas ik leuker, maar kerst vind ik 100x zo gezelliger Haha!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:36

sinterklaas Lachen
gezellig mert surprises en gedichtjes enzo

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:50

sinterklaas... **bedenk me net dat ik ook,hoognodig aan de suprises moet beginnen**

keep calm, I'm engaged!!! <3

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:54

Kerst betekent voor mij niet meer dan een paar dagen samen met de familie en flink eten... Wel leuk, maar niet echt een must.
De Sint vind ik veel leuker, vooral voor kinderen.

* To Belg, or not to Belg *

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:38

Sinterklaas met surprises en gedichten!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:40

Beide, mag dat ook? En Sint Maarten ook nog, en de Paashaas ... Laat maar komen!!!!!! Alleen jammer dat het uit mijn zak komt op gebied van pakjes. De sfeer is wel heel fijn ... ik hou van decoreren, en voor de sint bedenk ik ook elk jaar iets hoor! En Halloween ook!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:41

Dit is een puur nederlandse traditie. Die laten we toch niet schieten? Dit is een uniek feest.

De hond is de betere mens

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:02

Kerst! Sinterklaas vind ik niet veel aan Bloos Kerst is voor mij echt een super periode Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48353
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:17

Geen van 2-en... ik krijg van allebei niks... Knipoog Haha!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:20

Ik heb op Kerst gestemt.Ik vind de sfeer van kerst altijd zo gezellig.Een kerstboom met lichtjes en op 1e en 2e kerstdag lekker bij vrienden en familie eten.

Van mij mag het elke dag kerst zijn

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:26

Ik heb op kerst gestemd, hoewel Sinterklaas een geweldig feest was ieder jaar, zolang je erin geloofde. Daarna vond ik het toch minder. Nu vind ik de kerst leuker, sneeuwwandelingen maken, Glühwein enz. Gewoon die hele sfeer erom heen. Met Sinterklaas is het eigenlijk alleen 5 december.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:51

Ik zou allebei willen stemmen. Sinterklaas is héél belangrijk voor kinderen uiteraard. Dat feest mag niet onder de voet gelopen worden door de kerst zoals het de laatste jaren telkens gaat. Kerstmis is ook heel belangrijk maar pas NA sinterklaas. Voor mij hoeft het beide niet zo. Ik zie er tegenop, maar dat is mijn persoonlijke gevoel bij die dagen. Het zijn gewoon geen "feest" dagen meer.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:16

Ho, ho, ho, hier uit het land waar de Kerstman woont. Gooi de kerstman maar gauw op de brandstapel. Er is niks aan. De nummer 1 reden waarom de kerstman we hoort te gaan is de ongebreidelde commercie die kerst uitstraalt. Kermist gaat helemaal niet meer om vrede op aarde, maar gaat om keiharde commercie, consumeren, consumeren, consumeren!

Dus, om kerstmis te redden, hebben we Sinterklaas. Een leuke ouwe vent, die model heeft gestaan voor Santa Claus, samen met de Joulupukki uit Finland.

Kerstmis is dus een mooi feest, maar laten we het niet verwarren met de unieke Sinterklaastraditie. Ben maar blij dat hij in Zaltbommel is aangekomen. Wij moeten nog tot 30 November wachten tot de Goedheiligman in Finland aankomt!

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:23

Sinterklaas natuurlijk! Cool

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:16

Allebei denk ik, alhoewel we Sinterklaas al jaren niet meer vieren. Kerst "vieren" we nog wel...we zetten een boom in de huiskamer, versieren de boel een beetje (ziet er altijd wel heel gezellig uit vind ik Lachen ), en we gaan meestal wat gezelligs doen met kennissen. Gaat dus meer om de versiering en de gezelligheid met kennissen dan om kerst zelf.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:23

Vroeger sinterklaas.
Nu toch echt kerst.
Naar mijn idee meer sfeer, warmte en gezelligheid.

En bij sinterklaas word de echte gedachte net zo min gevierd als bij kerst.
En allebei is commercie

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:29

Kawa, wat is de gedachte achter Sinterklaas precies? Daar ben ik wel nieuwschierig naar.

Verder vind ik Kerst commercieler dan Sinterklaas (wat niet zegt dat Sinterklaas niet commercieel is...). Mijn huisgenoot maakte net een opmerking naar aanleiding van alle foldertjes: "Goh, nu komen ze met Sinterklaas-reclame, terwijl er een maand geleden al Kerstspullen in de krantjes stonden". Dat geeft het wel zo'n beetje aan wat mij betreft.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:24

Kerst.. want sinterklaas doen wij niets en kerst is zo gezellig lekker knus bij de kerstboom en lekker eten met de familie en lol hebben en de kadootjes en chocolaatjes!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:57

Sinterklaas is met kinderen natuurlijk super-leuk! Helaas alleen, dat ze de Nederlandse sinterklaas traditie hier niet kennen Huilen (de kinderen krijgen hier 6 december een klein cadeautje en wat chocola). Hier draait echt alles om kerst en dan vooral om "heiligen Abend" (de avond van 24 dec.). ´s Middags wordt de boom opgezet en -versierd. Tegen de avond wordt vader (soms ook moeder Knipoog ) met de kinderwen weggestuurd (met de hond uit, pakje boter bij de buren halen Verward ... verzin het maar Knipoog ) zodat moeder (vader) de kans heeft om "ongezien" de cadeautjes onder de boom te leggen. Als ze dan weer thuis komen, klingeld het klokje en mogen de kinderen de kamer in: het "Christkind" is geweest !!
Voordat er uitgepakt gaat worden, wordt er gegeten (iets makkelijks) en dan volgt de "Bescherung" (het uitpakken van de cadeautjes). De meeste mensen gaan daarna naar de kerk. Eerste- en tweede kerstdag, verlopen ook hier zoals in Ned. met dat verschil, dat het hier meer een feest voor fam. is en in Ned. toch ook veel met vrienden geviert wordt.
Sinterklaas vieren we dus niet meer Huilen (Hoe moet je een -gelovige- 5-jarige uitleggen, dat sinterklaas wel naar jou komt, maar niet naar je buurjongetjes/ -meisjes?!!). Kerst vieren we inmiddels zoals hier de traditie is. Leuk vind ik het allebei!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:21

Voor mij is het toch echt kerst, ook omdat ik niet echt met Sinterklaas ben opgegroeid. Kerst is bij ons ook echt een familiefeest, ieder jaar een groot kerstdiner voor de hele familie bij ons thuis (gelukkig hebben we een hele kleine familie). Het hele huis wordt gedecoreerd, en we hebben 1 ruimte die altijd tot een waar sprookjesparadijs wordt omgetoverd... Ook al het eten klaar maken doe ik altijd samen met mijn moeder, vind ik ook geweldig, we zijn al 3 dagen van te voren bezig met alle voorbereidingen. Ik neem dan ook altijd vrij de dagen voor kerst...
Bij ons draait het ook echt wel om de kerstgedachte, tenminste het vrede op aarde en zo, we zijn niet christelijk. Maar ik word al helemaal vrolijk als ik aan kerst denk!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 02:19

kerst, hier kennen ze geen sinterklaas dus er wordt dan natuurlijk ook nix aan gedaan, ik krijg wel kados Haha! maar voor de rest nix Boos!

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:35

Sinterklaas! Maar we hebben de kado's verplaatst naar kerst omdat ik 6 december jarig ben. En dat was altijd net te veel van het goede. Maar anders was het echt 100% Sinterklaas geweest.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:57

Sint

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, _kimm, _San87_, Amazonbot, Amber_, Bloemetje75, Fling, Foreverkliek, fotolijstje, hagelslag, ingetje3012, Kever, ManonGrr, nafkedemi, Niika, Poekkie, roxiie, Selina, spookyskippy, sterregoud, Xayah, xColorCross, YandexBot en 178 bezoekers