mascara en oogpotlood op paard????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

mascara en oogpotlood op paard????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 11:10

Gister op P&K heeft mijn stalgenootje wat zitten lezen in een boekje over keuringen (welshcob)
Ze wil met haar 2.5 jarige merrie graag naar de keuring, maar heeft geen idee hoe en wat.
Nouja, baardharen er af, manen aan 1 kant, en anders hengstenvlecht. Maar in dit boekje stond ook dat je oogpotlood op moest doen om dat randje bij het oog zwarter te maken, en mascara op de wimpers voor een sprekender oog.

Sorry, maar ik vind dit wel een beetje ver gaan geloof ik./...


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:18

Nou ja zeg!! Het is toch geen barbiepaard??

Vaag hoor..

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:37

Volgens mij is het bij arabieren shows nog veel extremer die doen babyolie om de ogen en dereglijke voor een betere uitstraling. Niet mijn ding maar volgens mij kan het geen kwaad.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:41

Baby olie wordt heel veel gebruikt,
op een gemiddeld wedstrijdterrein heeft de helft van de paarden een glimmende neus.
Heel logisch ook, waarom zou je je paard glimmend poetsen en vervolgens met zo'n vaal, dof, zwarte neusje/oograndjes laten rondlopen?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:43

Nog een beetje rode lippenstift en het paard kan naar de miss universe verkiezing..... Haha!
Van mij hoeft dat allemaal niet, een paard is een paard. Doen we niet al genoeg?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:08

Baby olie is tot daar aantoe maar oogpotlood en mascara.. DUHHH!!! Lips are sealed

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:15

dat gaat ver vind ik hoor!
dat doet ze toch zeker niet?

Brabantse Fries ;)

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:19

Ik ken iemand die met een schimmel rijd en deze hengst ook op een hengstenshow heeft uitgebracht en die deed ook een randje oogpotlood. Je zag er bijna niks van maar de ogen waren wel sprekender. Ik vond het heeeeel mooi staan.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:25

Dat vind ik toch wel heel erg ver gaan.
Baby olie gebruik ik zelf ook heel veel. Het geeft net dat hele kleine beetje meer en het is zo gepiept.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:33

Babydoekjes gebuik ik heel veel, maar om schoon te maken niet om te laten glimmen (doen ze overigens wel). Mascara vins ik een beetje ver gaan, ik krijg er ook wel eens geïrriteerde ogen van, en een paard met rooie oogjes is niks. Een beetje kohl rond de ogen kan vast geen kwaad als het maar niet in de ogen komt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:55

tuurlijk... haha... geef je paard dan ook gelijk een permanentje, boobjob, liposuctie......

Helaas is het wel waar.. er wordt wel met make up gewerkt... ik vind een natuurlijk uitziend paard trouwens mooier....

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:47

mij lijkt dat ook slecht kunnen de ogen niet gaan ontsteken want je kunt het er niet af halen je kunt moeilijk met reinigingsmelk gaan smeren haha
want bij mensen gaat het ook ontsteken als je het te lang erop laat zitten...

Lachen

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Re: mascara en oogpotlood op paard????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:43

stef schreef:
Gister op P&K heeft mijn stalgenootje wat zitten lezen in een boekje over keuringen (welshcob)
Ze wil met haar 2.5 jarige merrie graag naar de keuring, maar heeft geen idee hoe en wat.
Nouja, baardharen er af, manen aan 1 kant, en anders hengstenvlecht. Maar in dit boekje stond ook dat je oogpotlood op moest doen om dat randje bij het oog zwarter te maken, en mascara op de wimpers voor een sprekender oog.

Sorry, maar ik vind dit wel een beetje ver gaan geloof ik./...



een vriendin van mij heeft ook een welchcob en als ze naar een keuring gaat doet ze dus mascara en oogpotlood op

het is werkelijk schitterend *LOL*

als ik een wedstijd heb dan doe ik gewoon babyolie op zijn hoofd

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:59

Babyolie wordt vaak gebruikt, iemand van stal vroeg of ik er nog had voor op de witte sokjes? Dat die properder zouden blijven ofzo.
Dit weekend was er wedstrijd( het ging trouwens heel goed) en zondag was er een paard dat vlak voor de proef op zijn tong had gebeten(omdat hij zo ontspande, liet hij zijn tong maar wat hangen en beet erop).Die bloedde dus wel, en had precies lippenstift op! Wel een beetje lachwekkend(hij had geen last van dat bloed).

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:24

nou mascara en oogpotlood lijkt me toch wat ver gaan, zonder dat zijn ze toch ook mooi??

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:25

Babyolie gebruik ik ook regelmatig maar dan niet om Fayette d'r neusje te laten glimmen. Die babyolie smeer ik in d'r behang aan d'r beentjes, om mok tegen te gaan en ze blijven er inderdaad redelijk schoon van ondanks alle modder in de wei Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131947
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:47

Dit vind ik ook wel heel erg ver gaan !
Nog even, en dan krijgen ze ook nog oogschaduw op en nagellak op de hoefjes.
Ieder z'n smaak, maar zelf zou ik het niet doen.
Ik vrees trouwens ook dat ik hiermee m'n vent een beetje in z'n mannelijkheid aantast Knipoog Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 01:17

Oscar schreef:
Dit vind ik ook wel heel erg ver gaan !
Nog even, en dan krijgen ze ook nog oogschaduw op en nagellak op de hoefjes.
Ieder z'n smaak, maar zelf zou ik het niet doen.
Ik vrees trouwens ook dat ik hiermee m'n vent een beetje in z'n mannelijkheid aantast Knipoog Haha!


oscar nagellak op de hoeven kennen we al. ik heb op een wedstrijd een paard zien lopen met blauwe hoeven. Cool

maar ik zeg ook van niet doen, ook vanwege dat eraf halen, en wat er verder hierboven al gezegt is. je weet nl niet wat voor schade je je paard misschien toebrengt.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 01:45

Hmmmmmm het is natuurlijk wel harstikke recycle al die make-up op paarden... Haha! Woehahaha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 08:29

Als jou paard er mooier door eruit ziet. Als ie daardoor de eerste premie krijgt (zeg maar wat) waarom niet. Ik probeer ook om mn ponys uit te laten blinken op de keuring. Dan wel met babyolie maar het kan best met oogpotlood en mascara. Zolang dat niet schadelijk is? Verward

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 08:46

Hmmm nieuwe markt hiervoor?
"In de aanbieding! Mascara, oogpotlood en oogschaduw voor uw paard!
Verder nog haarinplantaties voor op plaatsen waar uw paard net een wondje heeft gehad, met laser, maar voor 7000 euro per vierkante cm!
Komt dat zien!" *LOL*

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 08:58

ja idd, als hij er dan mooier uit komt te zien, en dan meer kans heeft op een premie altijd doen *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:54

Wij hebben ook een paard op de keuring gehad met lippenstift. Want die had besloten dat zijn tanden er maar eens uitmoesten. Nou dat zag je wel en hij schuimde ook nog lekker. Daar gaan je witte kleren.
Maar oogpodlood en mascara zal ik niet zo snel gebruiken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 11:21

het lijkt me niet dat een wel of niet sprekend oog van belang kan zijn voor een 1e premie

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:26

dat sprekende oog alleen is niet voldoende, maar het beïnvloedt wel de uitstraling van je paard wat net wel die doorslag kan geven. Alle beetjes helpen Knipoog Zoals vorige week in Vak M al werd gezegd: het gaat om het imponeren van de jury.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, Leliesan, YandexBot en 79 bezoekers