verslag van de nacht met mijn vriend z'n kippen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

verslag van de nacht met mijn vriend z'n kippen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 01:40

wat een nacht, gelukkig niets met de paarden maar ik heb de halve nacht achter mijn vriend z'n kippen aan gezeten.

het begon ermee dat zo rond half 4 de hond begon te blaffen. en zo op eens hoorde ik de kippen ook. ikke uit bed en naar buiten, kippehok open gedaan en wat zag ik een roofdier (bunsing, hermelijn?) in het kippehok. die had dus al lekker 2 kippen dood gebeten. de rest in paniek, toen ik de deur open deed vlogen mij al een paar voorbij naar buiten. snel op zoek naar de kippekratten om ze in te doen. en toen dus kippies gevangen, (we hebben/hadden er 18). alles in kippekraten, maar teveel kippen (lees hanen) en te weinig krat. dus dan ook nog maar een paar in het konijnehok (een buitenhok wat verplaatsbaar is). en ja waar moet je ze dan laten kan ze moeilijk weer in het kippehok zetten dan zijn ze de volgende morgen alsnog dood. dus dan maar in mij showroom tussen alle zadels en ander spul.

als laatste moest ik die 3 die na telling weg waren gezocht worden, dus zaklantaarn en overal gezocht, vond ik die ene doordat ik er bijna op ging staan Bloos , maar ja geschroken dus niet laten vangen, hoe doe ik dat nou, wacht eens ik heb toch nog een schepnet, die je voor het vissen gebruikt, ja daarmee moet het lukken. en inclusief schepnet achter de rest aan. op 1 na heb ik alles weer kunnen vangen. de laatste heb ik omdat dat ook al een haan was en overal een haan bij zat hem maar in een kattereismand gestopt Haha! .
wat een nacht maar het verhaal gaat nog verder.

vanmorgen heb ik dus alles weer vrijgelaten, ze lopen altijd los op het erf. maar ja waar moesten ze dan vannacht slapen, niet in het kippehok dan kan ik er vannacht weer uit Lips are sealed . dus mijn zadelkamer in de stal maar leeg gemaakt. en tegen de avond alles nog een keer gevangen, om in de zadelkamer te zetten want een kip wil niet zo maar verhuizen. 1 geluk had ik nog wel, 3 vonden het kippehok zo eng dat ze vanzelf de stal in gingen. dat scheelde weer. de rest ging toch het kippehok in, en heb ik daar nadat ze op stok waren gegaan maar weer in de kattereismand gestopt en in de zadelkamer los gelaten.
nu maar hopen dat het roofdier niet zo slim is dat ie ze in 1 nacht weet te vinden.
en zodra mijn vriend weer thuis is mag hij aan het werk een roofdier-inbraakproofvrij kippehok maken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 09:56

jemig... wat een verhaal..... ik heb het met verbazing zitten lezen...
Ik hoop voor jullie dat het niet nog een keer gebeurt....

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:17

jeetje wat een avontuur vannacht.
Ik vind wel dat je het heel grappig hebt opgeschreven Lachen

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:30

Ik zie het al helemaal voor me,in je pyama en op je pantoffels met een shepnet kippen vangen.

Gelukkig dat het nog goed is afegelopen,en nu hopen dat je vriend een roofdier-inbraakproofvrij kippehok kan maken.


Haha!