Gezellie op stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Gezellie op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 00:51

Vanmiddag ging ik even naar Knuffel toe om haar er even uit te doen en haar even een appeltje te brengen. Ik kwam binnen lag ze heerlijk in haar schone stal een beetje te dutten. Dus ik dacht kom laat ik er eens proberen om heel voorzichtig bij te gaan zitten. Nou na nog geen 2 minuten zat ik al gezellig bij haar rug ook in het stro. Ze vondt alles best en het super gezellig Haha! Heb haar rustig over haar hele lijf geaaid en ze vond alles best. Na een tijdje zat ik er gewoon met tranen in mijn ogen bij, mijn lieve paard die ik pas 1 jaar heb en waarvan ik pas 5 maanden mee bezig ben om een band op te bouwen liet het al toe dat ik gewoon bij haar in de box kon zitten terwijl ze lag te dutten Lovers
Maar een ding weet ik wel zekers na vandaag, Knuffel vertrouwd me voor de volle 100% anders dan liet ze dit nooit toe

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:57

Da's pure magie hé!?! Dit had ik met m'n dravertje ook al die jaren terug, en om die reden zal ik haar ook nooit vergeten ... die van mij ging met 'r koppie in m'n schoot liggen - ZAAAAAAAALIG!!!!

M'n merrieveulen mag ik ook gaan bijzitten en liggen, zelfs op r' buikje liggen, maar heeft mevrouw het gehad wil ze gaan rollen ... , eerst even schommel - schommel (maak maar dat je weg komt) en dan ROL - of anders strekt ze haar voorbeentjes uit en toont ze zo van nu wil ik opstaan ... Die zal vast een schatje worden als ze uit 'r gekke jaren is. Een niet-paardenmens begrijpt die magie gewoonweg niet, een hond of kat doet dat toch ook zeggen ze dan ... alleen zien ze niet in dat dit niet te vergelijken valt ... Pure Magic!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 01:37

Dat is geen magie... dat is puur vertrouwen in de mens(en over het algemeen alleen te zien bij paarden die veel op stal staan)...

Een paard is een vluchtdier en het meest kwetsbaar als hij/zij ligt.
Blijft een paard liggen als de boxdeur opendoet, de stal betreed en er zelf bij kunt gaan zitten/liggen en aaien dan is dat puur vertrouwen dat hij/zij heeft in een mens....

Alle paarden/ponny's die ik gehad heb (kort = 2 weken of lang) hinneken als ik roep... Waarom? Ik ben diegene die voert.....
Blijven mijn paarden liggen als ik kom, Nee, ze gaan s'avonds naar binnen (=voer) en in de ochtend als ik kom (=voer), de tweede keer in de ochtend (ong. 1/2 uur later) = naar de weide... dit is in de winter
zomers is het binnen, voeren en naar buiten, zowel s'avonds als in de morgen....
Kom ik tussendoor op de weide wordt ik genegeerd totdat ik roep (dit is heeft ze wat lekkers bij zich of niet.....) dan komen ze stampede naar mij toe...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:07

Alane schreef:
Dat is geen magie... dat is puur vertrouwen in de mens(en over het algemeen alleen te zien bij paarden die veel op stal staan)...



Da's dus geen waar hé, want met mijn veulen is dit voorgevallen op de wei de eerste keren, en heb er zelfs foto's van die nu binnen zijn om te ontwikkelen, ze stond toen nog dag en nacht buiten ... nu kan ik op stal het zelfde doen. De uitspraak magie gaat om het gevoel - niet om tovertruukjes of iets dergelijks ...

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:03

Wat leuk joh dat alles zo gezellig was!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:58

hee wat gaaf neel! hoop dat ik dat ook kan bereiken bij Evert over een tijdje...