Tilder's cantos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Tilder's cantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 19:44

Nou ik heb natuurlijk een goed afstammelingsrapport gezien. En heb ok de folder en de website bekeken en heb de hengst ook in de hengsten competietie gezien en het beschrijvingsrapport van ermelo.
Maar ik heb zelf nog geen een veulen ervan gezien. Ik weet dat ze er positief over zijn. En ik denk echt dat deze hengst iets is voor mijn merrie.
Maar wie heeft er nakomelingen gezien?
Hoe zijn ze kwa bouw beweging en karakter
en heeft iemand foto's?
ben erg benieuwd
groetjes jeannette

by the way de lijn van deze hengst spreekt mij ok super aan.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:10

Als je nu Tilders eraf haalt (dat is de naam van de meubelzaak waar de fokker de heer Peeters de eigenaar van is) Dan heb je alleen Cantos nog maar en gebruik dan de zoekfunctie zou ik zeggen. Als je dan nog vragen hebt weet Troef die vast te beantwoorden, want die heeft alle afstammingskeuringen gezien dit jaar. En ja ik heb de hengst ook diverse malen zien springen en daar is hij met een tamelijk gewone ruiter echt goed in. Nu hij van Egebert Schep is zal hij wel een andere ruiter krijgen denk ik.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:30

In het topic van Mirte over Cantos is ook niets te vinden over zijn nakomelingen?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:34

Er is een afstammelingrapport van het KWPN en er moet een afstammelingen rapport zijn van het NRPS of zo (daar zit ik niet zo in).
Maar de hengstenhouders kunnen je toch wel aan alles helpen, zelfs aan adreseen waar veulens staan in jouw buurt???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:38

Ik heb er 1:
Afbeelding


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:44

Wat voor moeder???? angeliek

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:02


Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:35

Ik heb op de veiling in Weert dit jaar een paar Cantos veulens gezien. Is er geen pagina met de foto's van die veulens erop? Anders moet ik mijn boekje van die veiling er even bijzoeken, dan weet je ook meteen moederskant en wat ze opgebracht hebben,.......

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 06:42

Anoukie schreef:
Ik heb op de veiling in Weert dit jaar een paar Cantos veulens gezien. Is er geen pagina met de foto's van die veulens erop? Anders moet ik mijn boekje van die veiling er even bijzoeken, dan weet je ook meteen moederskant en wat ze opgebracht hebben,.......

Als dat zou kunnen want op de site van de hengstenhouder is daar niets over te vinden. en op internet kwam ik op zich ook niet erg ver. Moet het afstammelingen rapport niet ergens op staan?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 07:08

Citaat:
CANTOS (Contender x Goodtimes)
Cantos toonde een uniforme collectie goed ontwikkelde veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en veel ras hebben. De veulens bewegen zeer goed.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 10:59

Zo heey dat is wel heel positief
Nou nog effe afwachten en overleggen maar ik denk dat ik Cantos zeker in mijn achterhoofd moet houden.
Maar troef wat vond jij zelf van de veulens jij had ze toch gezien?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:13

Citaat:
Maar troef wat vond jij zelf van de veulens jij had ze toch gezien?


Ik vond het mooie lang gelijnde veulens met rijke halzen en mooie gezichten
Terwijl er toch een aantal wat strak bleven in de bovenlijn.(spanning?)

Na der hand heb ik gehoord dat ze nogal een tijd niet de box uit geweest waren.
Kan daar aan liggen.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 15:53

Troef schreef:
Citaat:
Maar troef wat vond jij zelf van de veulens jij had ze toch gezien?


Ik vond het mooie lang gelijnde veulens met rijke halzen en mooie gezichten
Terwijl er toch een aantal wat strak bleven in de bovenlijn.(spanning?)

Na der hand heb ik gehoord dat ze nogal een tijd niet de box uit geweest waren.
Kan daar aan liggen.

Nou dat is dan in elk geval positief en volgens mij ben jij dat niet zo snel dus dan is het ZEKER positief Haha!:D:D
Nou zit ie helemaal vast in mijn hoofd tenzij je nog andere van zo'n hengsten weet?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 16:08

Ik heb jullie berichten opgevolgd en dit is wat ik voor zover heb gevonden:
Afbeelding
Cantos x royal bravour x Livingstone
In de pedigree van Vincent is de lijnenteelt op stamvader Ramzes opvallend. Deze anglo-arabische grondlegger van sportpaardeigenschappen in Duitsland vinden we terug in Abantos (derde generatie Rigoletto-Ramzes), twee keer via Ramiro-Raimond-Ramzes (Ramiro is de grootvader van Contender en de vader van Royal Bravour), via Royal Bravour's grootvader Orthos (Radetzky-Ramzes) en via Livingstone's moeder Sennerin, die eveneens twee keer het bloed van Ramzes voert. Fokker P. Verberne begon zijn lijnenteelt op Ramzes met de merrie Zita (Procureur x Meteoor), die zelf het nodige anglo-arabische en Trakehner bloed voerde. Zita bracht samen met Wolfgang het Grand Prix springpaard Jozita (Edwina Alexander) voort. Vader Cantos, wiens moeder én grootmoeder internationaal sprongen, imponeerde als springpaard in de hengstencompetitie. Grootvader Royal Bravour won voor Peter Geerink een garage vol Volvo's.

Afbeelding
cantos x voltaire x calypso

Lijnenteelt op de broers Calypso I en II en een combinatie van de veelzijdige springgenen van Cantos en Voltaire, dat is wat de afstamming van Via Wetten zo bijzonder maakt. De zeer goed springende Cantos stamt af van Contender, ook de vader van Copa d'Ora en Agrovorm's Maria Callas, maar hij heeft zijn springtalent evenzeer van moeder Gabanta en grootmoeder Abanta, beide internationaal springen onder Henk van den Broek. Kasandra behaalde het hoogste predikaat elite en was succesvol in de Z-dressuur. Haar vader Voltaire heeft 29 kinderen geregistreerd staan in de FEI-ranglijst springen. Haar moeder Alme XI werd op grond van haar nafok preferent verklaard. Alme XI stamt af van Calypso I, de broer van Contender's vader Calypso II. Deze Holsteinse moederlijn gaat verder terug op de hengsten Faktor - Fax en Lionel.

De bruine CANTOS toonde bij Jos en Trudi Houwen een uniforme collectie veulens, die draafden met ruimte, afdruk en veer. Veulens met ruim voldoende ontwikkeling, die goed in het rechtshoeksmodel staan

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:08

Het veulen wat op de foto van Angeliek staat heeft als vader van de moeder Cassini en in de 3e generatie zit Ahorn Z.
Het veulen is in het jaar 2001 op de borculo veiling verkocht naar Amerika voor 33.000 gulden.
Het veulen was ook veulen kampioen in Sevenum.

Zelf vindt ik dat Cantos een interessante pedigree heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jnm, Ubermetrics en 47 bezoekers