Has den Bosch en Dierwetenschappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Has den Bosch en Dierwetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 20:23

Ik twijfel tussen de studie dier en veehouderij in Den Bosch en Dierwetenschappen in Wageningen.
Daarom wil ik graag ervaringen horen van mensen... wie kan mij helpen?
Aan de ene kant denk ik dat ik met dierwetenschappen meer kan... wageningen universiteit is ook bekend ook in het buitenland enzo... bovendien zal je loon als je een universitair diploma hebt veel hoger liggen....
Maarja, het eerste jaar schijnt heel saai te zijn... bovendien ben ik bang dat ik het te moeilijk vind en dat ik me er misschien niet thuis zal voelen. Als ik daar ga studeren blijf ik eerst nog even thuis wonen, is wel te doen vanaf amersfoort. Wat ik zo hoorde is echter dat ze allemaal op kamers daar wonen... bovendien krijg ik het gevoel dat feesten en uitgaan heel belangrijk wordt gevonden, maar ik lust niet eens bier en houdt daar helemaal niet van Lips are sealed
Tja, dier en veehouderij lijkt me ook heel leuk... alleen stromen veel hbo'ers toch nog door naar wageningen omdat ze het gevoel hebben niet genoeg te weten... dat zou natuurlijk nogal omslachtig zijn als ik dat zou doen.
Zucht, ik weet het gewoon niet... ik kan het namelijk niet opbrengen om heel hard ervoor te moeten werken denk ik... maar ja, ik wil wel een goede toekomst met een leuke baan....

Ervaringen en tips gevraagt please!

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:06

Ik heb zelf een jaar dier/veehouderij gedaan. Mijn neef heeft wageningen dierwetenschappen afgerond. Let wel op het zijn TOTAAL andere opleidingen ook al lijkt dat zo niet. De vraag is eerder wat wil je later?? PB me maar als je info wilt over de opleiding. Zelf studeer ik nou Agrarische bedrijfskunde aan de has in den bosch.

patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:52

Hallo hallo,
Ik zit op dier- en veehouderij en wil graag na deze opleiding naar faculteit diergeneeskunde in Utrecht. Ik doe deze opleiding omdat ik HAVO had gedaan en garag veearts wil worden, maar dat alleen maar kan met behukp van mijn propedeuse en Natuur- en scheikunde op VWO-niveau.
Ik weet niet wat je later wilt gaan doen, maar ik vind zelf dat deze opleiding een hele goede basis is. Het is wel een beetje saai maar als je het zel fleuk maakt... Orionneke is een meisje wat ik ook ken dusse... ; ) pb me maar als je info wilt,w an tik ben van mening dat het eerste jaar een beetje saai is maar het tweede jaar is wel wat leuker

Greetz

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 21:09

Hmm, tja, ik doe vwo he, maar ik wil geen dierenarts worden dus wil ik die opleiding niet doen, maar ik wil wel iets met dieren doen. Ik weet alleen niet zo goed wat ik precies wil worden, ik wil wel iets met paarden en huisdieren en gezondheidszorg enzo...
Hoe is het niveau van de opleiding verder en vind je dat je er wel wat mee kunt?