Nieuwe mobiel kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe mobiel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:04

Normaal ben ik van het principe dat ik pas een mobiel koop als mijn oude het (bijna) niet meer doet.
Voorlopig doet mijn oude mobiel het nog prima, maar zat ik toch eens rond te kijken voor een nieuwe en nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen. De reden dat ik een nieuwe zou kopen is omdat de camera in de huidige tegenvalt en ik toch graag mooie foto's zou maken met mijn mobiel (en dan niet alleen met prachtig weer als het onderwerp 100% stilstaat ;) ). Maar is dat een reden om een nieuwe mobiel te kopen als je oude het nog prima doet? Qua camera's heb ik verder enkel een GoPro dus geen echte fotocamera.

In mijn nieuwsgierige rondkijken kwam ik een actie tegen van mijn huidige provider, waardoor ik dus aan het twijfelen ben. Ondanks dat ik weet dat ik het zelf moet beslissen vraag ik me toch af wat jullie zouden doet ;) Heb je toevallig het nieuwe toestel dan mag je je ervaringen uiteraard ook altijd delen!

Mijn toestel/abonnement:
- Samsung Galaxy J5 (2016) (heb ik nu 2.5 jaar).
- Mobiel abonnement voor € 20 : onbeperkt bellen/smssen + 4 GB data
- Totaal abonnement (tv + internet + mobiel) voor € 69 : dit verdubbeld de mobiele data, dus ik heb 8 GB
- Altijd opzegbaar

Nieuwe toestel/abonnement:
- Samsung Galaxy S9
- Mobiel abonnement voor € 35 : onbeperkt bellen/smssen + 5 GB data
- Totaal abonnement (tv + internet + mobiel) voor € 84 : dit verdubbeld de mobiele data, dus ik heb 10 GB
- Verbintenis van 24 maanden

Ook een optie is de S9 los kopen voor € 449.

Zou ik het toestel kopen met het nieuwe abonnement ben ik na 2 jaar € 989 kwijt.
Koop ik het toestel los en hou ik mijn oude abonnement ben ik na 2 jaar € 929 kwijt (en 2 GB mobiele data per maand minder).

Wat zou jij doen?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:40

Ik had de Samsung S8 en heb toen de S9 genomen en die heb ik dus snel omgeruild voor de S8. Wat een rot toestel die S9. Hoe kom je aan die 929 euro?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:43

Klinkt goed :+ Wat was er dan zo nadelig bij de S9 tov de S8? Je zou in principe verbetering verwachten..

Die € 929 is het toestel zonder abonnement (€ 449) en 2 jaar het abonnement wat ik nu heb van € 20 (dus € 480).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Nieuwe mobiel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:47

Ik zou het toestel los kopen en overstappen naar Robin Mobile voor 19,95 per maand alles onbeperkt. Gaat gewoon via het KWPN netwerk. Bevalt mij echt uitstekend.

https://www.robinmobile.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:48

Dank je, maar ik zit zelf in België, had ik misschien even moeten vermelden ;)
Klinkt wel als een super goed abonnement! Maar bestaat hier jammer genoeg (nog) niet zoiets...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:56

Ik heb een abbonement van 2 jaar waarbij ik 128 euro heb bij betaald voor de telefoon. Ik heb 5 gb en onbeperkt bellen. Voor 24 euro per maand waarvan 9 euro per maand de afbetaling van de telefoon is. Dus mijn S9 was in totaal 368 euro. Ik vind de bixby bij de S9 echt vreselijk en veel moeilijker uit te zetten dan bij de S8.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 06-07-19 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:58

janderegelaa schreef:
Ik zou het toestel los kopen en overstappen naar Robin Mobile voor 19,95 per maand alles onbeperkt. Gaat gewoon via het KWPN netwerk. Bevalt mij echt uitstekend.
/

Het kwpn netwerk, weet wel waar het hart ligt _O-

Ik heb een Acer via Telenet. Was goedkoop en goed. Nu ook wel aan vervanging toe.
Maakt ook mooi fotos sinds ik er achter ben dat ik het blauwe bescherm stickertje er niet had afgehaald -O-

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:00

Ik heb ook een S9 en zeer tevreden mee!

Is het in België ook zo dat je bij een mobiel abonnement een BKR registratie krijgt?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:01

[***] schreef:
Normaal ben ik van het principe dat ik pas een mobiel koop als mijn oude het (bijna) niet meer doet.
Voorlopig doet mijn oude mobiel het nog prima, maar zat ik toch eens rond te kijken voor een nieuwe en nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen. De reden dat ik een nieuwe zou kopen is omdat de camera in de huidige tegenvalt en ik toch graag mooie foto's zou maken met mijn mobiel (en dan niet alleen met prachtig weer als het onderwerp 100% stilstaat ;) ). Maar is dat een reden om een nieuwe mobiel te kopen als je oude het nog prima doet? Qua camera's heb ik verder enkel een GoPro dus geen echte fotocamera.

In mijn nieuwsgierige rondkijken kwam ik een actie tegen van mijn huidige provider, waardoor ik dus aan het twijfelen ben. Ondanks dat ik weet dat ik het zelf moet beslissen vraag ik me toch af wat jullie zouden doet ;) Heb je toevallig het nieuwe toestel dan mag je je ervaringen uiteraard ook altijd delen!

Mijn toestel/abonnement:
- Samsung Galaxy J5 (2016) (heb ik nu 2.5 jaar).
- Mobiel abonnement voor € 20 : onbeperkt bellen/smssen + 4 GB data
- Totaal abonnement (tv + internet + mobiel) voor € 69 : dit verdubbeld de mobiele data, dus ik heb 8 GB
- Altijd opzegbaar

Nieuwe toestel/abonnement:
- Samsung Galaxy S9
- Mobiel abonnement voor € 35 : onbeperkt bellen/smssen + 5 GB data
- Totaal abonnement (tv + internet + mobiel) voor € 84 : dit verdubbeld de mobiele data, dus ik heb 10 GB
- Verbintenis van 24 maanden

Ook een optie is de S9 los kopen voor € 449.

Zou ik het toestel kopen met het nieuwe abonnement ben ik na 2 jaar € 989 kwijt.
Koop ik het toestel los en hou ik mijn oude abonnement ben ik na 2 jaar € 929 kwijt (en 2 GB mobiele data per maand minder).

Wat zou jij doen?

Je berekening klopt niet. 20 euro x 24 maanden + 449 is inderdaad 929 euro. Maar 35 euro x 24 maanden is 840 euro, dat is dan toch juist goedkoper en met meer data? :)

Uit je bedragen haal ik dat je 15 euro per maand meer gaat betalen, 15x24 is 360 euro. Dat is goedkoper dan je toestel los kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:04

Klopt, maar er komt nog € 149 bij wat je voor het toestel moet betalen.
Dus het is € 149 + 24x € 35 en dan zit je op € 989 ;)

Ik betaal dan inderdaad € 15 per maand extra (en heb dan 2 GB extra).

@ Drico : een BKR registratie? Geen idee wat het is ...

@ Percy : haha, ik had het niet eens gezien :+ Maar begreep wel welk netwerk er bedoelt werd.
Dat kan ook een reden zijn van mindere foto's inderdaad :P

@ Wesco : wat is de bixby?

Heb nu even wat vergelijkingsreviews gelezen en er zitten veel dezelfde dingen in de S8, maar de camera is bij de S9 toch wel een stuk beter. Intussen is de S8 ook een stuk ouder (wordt zelfs niet meer overal verkocht) en zit de S9 in dit abonnement dus ik weet niet of de S9 zo'n slechte keuze is ...

SDLT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:44

Kijk eens naar de a50 en a70 van samsung, die maken ook echt super mooie foto's. De s9 is namelijk ook weer een jaartje ouder en de camera's van smartphones hebben veel vooruitgang geboekt in het laatste jaar, dus zou gaan kijken naar een nieuwer model. Of kijk eens bij de huawei p30 serie of een p20 pro, beide toestellen maken ook echt super foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:51

Ik blijf graag bij Samsung, heb inderdaad gehoord dat Huawei ook prima is maar Samsung is wat ik ken en met dat laatste nieuws rond Huawei is dat toch een beetje spannend.

Heb snel even gekeken, de A50 & A70 zijn ook mogelijk met dat abonnement van € 35, dan kosten beide toestellen € 9 (ipv dus € 149 voor de S9). Vermoed dan dat de A70 de betere versie van de 2 is? Ga even wat meer informatie opzoeken want ik ken ze niet.

Edit; even snel op 1 site de vergelijking gemaakt tussen S9, A50 & A70 maar op beide laatste zit geen beeldstabilisatie? Dat lijkt me toch niet zo handig om dan mooie foto's te maken ... of ben ik mis? En ze zijn ook een stuk groter dan de S9 en ik vind de mobiel die ik nu heb wel meer dan groot genoeg (ongeveer dezelfde afmetingen als de S9).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:59

als je het merendeels voor de fotos doet....waarom koop je dan niet gewoon een kleine, goede compacte camera?
daarom heb ik een tijd geleden een canon ixus gekocht.
klein ,handig en mooie foto’s :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:03

Omdat ik het niet enkel voor de foto's doe, maar dat is wel een belangrijk punt.
Mijn mobiel is nu 2.5 jaar en gaat nog prima maar ik heb zo'n beetje het gevoel als ik nu een camera koop (wat toch ook al snel zeker 200/300 euro is) dat mijn mobiel het even later gaat begeven en ik dan toch een nieuwe moet. Kan ik 'nu' beter alles in 1 keer doen .. ook omdat er nu die promo-abonnementen zijn bij mijn provider. Verder heb je je mobiel altijd wel bij en een aparte camera moet je weer altijd aan denken om die ook mee te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:13

Ik heb de S9 niet gehad, maar sinds kort in het bezit van de S10 en ben er helemaal weg van <3 De camera is ook echt super. Of ja, camera's :D er zitten er 3 aan de achterkant. Veel functies en je kunt er dus van alles mee doen, telefoon zelf is ook heel zuinig qua batterij en gewoon een fijn toestel. Enige wat ik mis is het welbekende notificatielichtje wat Samsung altijd op zijn telefoon heeft zitten, maar ja. Dat is eigenlijk het enige wat ik erop aan te merken heb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:45

De S9 heeft maar 1 camera (wel eentje die diafragma aanpast aan de omstandigheden).
De A70 heeft er ook 3 en een mega-batterij. Verder ook veel meer opslagruimte. Enige waar ik daar schrik voor heb is de beeldstabilisatie, maar misschien dat dit wel meevalt. En de grootte, het lijkt me echt wel een reuzegroot ding en ik heb maar hele kleine handen ... Maar qua prijs en wat je ervoor in de plaats krijgt lijkt me de A70 wel een goede keuze.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:03

Ik heb een huawei p20 lite en die vind ik echt super fijn, mooie foto's. En los gekocht voor 220,-euro.
En zou als het nodig was zeker voor een nieuwer model gaan.
Pa heeft de p10 lite en die maakt ook mooie foto's

SDLT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:10

Als beeldstabilisatie heel belangrijk is moet je voor de s10 gaan, in de beeldstabilisatie zie je wel echt een flink verschil tussen de 2. https://youtu.be/jVIrQtJxeS4

Ik weet niet hoeveel je daadwerkelijk filmt en of de meerprijs het je waard is, maar als je hierin de beste wil dan raad ik de s10 aan.

Mocht je twijfelen dan zou ik adviseren om even een telecom winkel binnen te lopen en ze allebei even vast te houden en te proberen, dan weet je het in iedergeval zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:28

De S10 is een beetje erg buiten budget ;)
Het hoeft niet het beste van het beste te zijn, als het maar beter is dan wat ik heb en goede prijs/kwaliteit.

Ga maandag inderdaad even langs de winkel, hoop dat ze daar uitgestald staan en dat ze mij daar kunnen adviseren :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:47

ik moet zeggen...ik heb de galaxy a 5.
maakt echt hele mooie foto’s!
weet niet of die een optie is?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:41

Even een tip: Als je het voor de foto's doet, koop dan geen a50!

Ik had de s7, en ik heb duidelijk in de winkel gevraagd of ik qua camera en snelheid vooruit zou gaan met de a50, want dit zijn belangrijke dingen voor mij.

Er werd vol overtuiging ja gezegd, voor wat ik wil zou dit het perfecte toestel zijn.

Nou... De camera is echt om te huilen. Die van de S7 is zoveel beter! Ik heb dus ook foto's gemaakt op dezelfde momenten, van precies dezelfde objecten, en de A50 legt het echt af.

De megapixels zeggen dus helaas echt niet alles, en een verkoper denkt blijkbaar ook niet verder.

Gelukkig heb ik 'm los gekocht en heb ik een sim only abonnement, dan kan ik mijn toestel volgend jaar zonder gedoe vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:55

Heb je een idee waar het verschil vandaan komt?
Want de A70 heeft volgens mij dezelfde camera's als de A50? Dat zou dan niet beter zijn dan de S9?

De A5 zie ik nergens in de acties terugkomen, is misschien een wat ouder model?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:26

[***] schreef:
Heb je een idee waar het verschil vandaan komt?
Want de A70 heeft volgens mij dezelfde camera's als de A50? Dat zou dan niet beter zijn dan de S9?

De A5 zie ik nergens in de acties terugkomen, is misschien een wat ouder model?

Dat weet ik helaas niet, ik ben jammer genoeg ook niet echt technisch aangelegd.

Het schijnt dat de S7 is gemaakt om betere foto's te maken in het donker, en opzich is dat ook wel zichtbaar.
Er zit ook een andere 'gloed' over de foto's, ik vind het moeilijk uit te leggen.

Ik moet ook wel even toevoegen dat de camera niet slecht is, dat heb ik misschien verkeerd verwoord. De camera valt tegen voor mij, omdat ik er meer van had verwacht, en de verkoper deed alsof de camera zoveel beter was dan wat ik had.
Ik heb ook een spiegelreflex, en heb dus best een kritisch oog.

Ik wil eventueel wel wat foto's plaatsen die ik dit weekend heb gemaakt met mijn telefoon? Je ziet dan duidelijk in welke omstandigheden de camera niet echt optimaal is, en waar dingen wel tot hun recht komen.

Online kun je trouwens ook heel veel vergelijking fotos opzoeken hoor! Dat geeft een duidelijker beeld tussen bijvoorbeeld de a70 en de s9.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:30

Als je wat voorbeelden hebt graag :j Mag ook via pb als je dat liever hebt.
Heb inderdaad net even zitten kijken maar nog niet echt iets gevonden, wel een filmpje met veel buitenfoto's maar dat was tussen de a70 en de s9+ dus niet de bedoeling. Nog even wat verder zoeken.

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 07:18

Ik heb sinds een maand de a70 ,had hiervoor de s7 .
De a70 maakt hele mooie foto s ,veel functies zitten erop.
Moest wel wennen aan de grote van het toestel ,maar dat went snel .
De batterij gaat bij mij 2 dagen mee en gebruik hem heel veel .