Wat een dag zeg *zucht*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-01 21:17

VAnochtend zouden we *vroeg* vertrekken... Ahum, ze maakten mij niet wakker, dus om 9 uur kwam ik ook eens uit mijn nest. Dan begint de hele medicijnenmolen, dus voor ik beneden was was het al bijna 10 uur denk ik. GAuw gegeten, en opgezadeld...
We zijn naar Soest gegaan. En we hebben heerlijk gefeest Extreme duivel . Geloof mij, een arabier wil je echt NIET. Wat een k*tbeest was Voltrack vandaag. Heel lief enzo, lekker stappen, tot we op het fietspad langs het spoor kwamen. Daar hadden ze een beetje aangeklooid met grote apparaten, dus overal gras plat, takken weg, en er lagen ook nog eens rijplaten (ijzeren dingen voor op de grond, zodat het niet zo diep wordt en niks beschadigd). Meneer kon zijn ogen nergens vanaf houden met gevolg dat wel elke vijf meter vol in de remmen gingen. In draf is dat niet zo prettig eigenlijk *hele diepe zucht*. Mijn vader werd ook strontgek van die idioot. Hercules vond alles best. Na dus van elk takje en alle grassprieten geschrokken te zijn, en bij elke zandkorrel vol op de rem gegaan te zijn (zeg je dat zo?), kwamen we bij de eerste rijplaat. Zo vol als Voltrack in de remmen ging heb ik nog nooit meegemaakt. In draf keihard 4 benen in de grond en bijna gelijk draaide hij zich 180 graden om IN Hercules... *enorme zucht*. Met geen mogelijkheid wilde hij erlangs, en Hercules deed het zo (beetje kijkerig). Even later lag er nog een rijplaat. WEer helemaal over de zeik. En de derde, die had hij niet gezien, dus hij stapte erop (ik deed mijn best om hem erlangs te duwen), nog erger over de zeik... Doe mij dan maar Jopie, die vindt dat dus helemaal niet eng, die crosst eroverheen en geeft er geen zak om.
Uiteindelijk waren we in het bos, maar daar werd hij ook niet normaal ofzo. We gingen naar de duinen (soesterduinen) en bij het eerste setje ging Hercules lekker draven, Voltrack kon het niet bijhouden, dus ging hij galopperen. Opeens ontdekte hij dat het dus duinen waren, zand, vlakte en wilde hij er keihard voorbij stuiven. *grom* Niet dus. Maar goed, ik wist nog niet dat hij toch wel sterk was, en ook in zijn bekkie kan trekken. Na de duinen weer in het bos, naar het volgende setje duinen. Voltrack kroop zowat in Kuul's kont, en was echt vervelend...
We hebben een beetje gedwaald en kwamen bij een Fries in een weitje. Voltrack dacht: ohoh, hengst (volgens mij was t een hengst), Hercules ook helemaal freaky. Even gepraat, en omgedraaid. Spuiten ze opeens weg. Maar goed, weer terug over de duinen om uit te zoeken hoe we terug moeten. Zouden we een galopje doen. Voltrack is er 1x eerder geweest en ruikt DUINDIGT, *dodelijke zucht*, hij was niet te houden en spoot over dat zand daar. Echt een wonder dat hij niks brak, geen pezen kapotreed ed. Maar er zit daar ook een fietspad, dus ik trok uit alle macht (ja was vreselijk zielig voor onze Rotzak!) en kon hem uiteindelijk achter Hercs kont stilzetten. Over het fietspad gelijk weer verder crossen, horen we gelukkig om de hoek een paard. Dus weer noodremmen, maar goed, geen brokken gemaakt. Op de terugweg weer langs het fietspad, en Voltrack zag HELEMAAL NIETS ENGS! Dus wij weer helemaal verbaasd, maar ik was dus allang blij dat hij eindelijk 'normaal' deed.
Toen ik weer thuiskwam ben ik lekker gaan tuttelen voor de diploma-uitreiking. Ik zwaar overtuigd dat het 7 uur was, dus alle tijd. Lekker aangekleed ed, gegeten komen we op school: ja, t begon om 5 uur. Was ik allang aan de beurt geweest, hadden ze even op hun neus staan kijken toen ik aan de beurt was. Kreeg ik een zwakke speech, en allemaal knuffels van leraren, had ik mijn diploma-tje... Daarna mijn leraar Natuurkunde nog even persoonlijk bedankt (echt een geweldige vent), ging mijn vader ook nog met hem kletsen. En daarna maar weer lekker naar huis. Waren we binnen een uur klaar ipv 3 uur! Goed gedaan van mij he? Ach, ik was iig erg in the picture geweest. en voor het eerst echt heel erg te laat gekomen! Wel moeten staan op mijn hakken, maar goed, I SURVIVED...
Naja, heb ik weer een dag overleefd...

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 21:20

haha wat een ukkel is die Voltrack! Gelukkig heb je het overleefd!
xxx Roos

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 21:24

Hahahahaha, ik geloof dat dit een goede voorbereiding is op mijn eerste buitenrit met mijn paard, die vind ook alles erg 'schokkend' (schokt door zijn lijf).
Lijkt me erg vermoeiend zo'n ritje.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-01 21:37

hij heeft er nooit last van... maar vandaag was het echt extreem. Hij gaat al een jaar regelmatig naar het bos (meer dan 1x per week) en dan heeft hij dus weer iets gevonden. Tsja, het is dus een arabier, daar zal het wel aan liggen.
Het vervelende aan Voltrack is dus dat hij om niets al op de noodrem gaat, stilstaat en dan denkt: oh valt wel mee eigenlijk. ondertussen zie ik dus geel en groen van ergernis...

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 21:42

ja en het stomme is vaak dat als je denk dat ze ergens bang voor gaan zitten doen, ze het helemaal niet eng vinden. Maar een steen bv is dan opeens wel heeeeel eng!

Met Kanjer ben ik een keer op ponykamp geweest in Friesland. We reden met een groep van 15 man buiten. Opeens kwam er een grote "enge" vrachtwagen aan. De helft van de paarden schoot op hol en eentje belande er zelfs in de sloot!!!
Wat doet Kanjer die kneus: hij schrikt van een steen en draait van schrik zijn kont de weg op. Vlak voor die vrachtwagen!!!! wat een kneus is het ook he!!! Die vrachtwagen kon m echt nix schelen!
Gelukkig is alles goed afgelopen, maar voor mij werd toen duidelijk dat alles "eng" kan zijn.