Ik was ook op P&K! Verslag....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Ik was ook op P&K! Verslag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 12:44

Afbeelding

Afgelopen zaterdag zijn wij ook op P&K geweest.
We stonden om 10:45 in de rij en waren pas om 11:50 door de kassa...... Boos! , wat een zooitje was dat.
De mensen om me heen begonnen ook al te morren en kregen al zin om te ......
Dus meteen naar de showpiste om mijn geliefde Grunningers te zien, was daar net op tijd.
Komt er zo'n kanjer met iemand met een snobpakje aan binnenrijden (die Lottel zit echt niet door Kim Knipoog )
Ook Hans Zumbrink zag er perfect uit met z'n enkelspan.
Het leuke van de Grunningershow vond ik dat ze het paardtype in al z'n facetten lieten zien, als boerenknol (heel erg leuk met dat shaggie in je mond, alleen wel je pet ophouden Haha! ), boerenaanspanning, vrije tijd, snobles en luxe aanspanning.
Ik heb zaterdag beide grunningershows gekeken en er echt van genoten.
Na de eerste show zijn we vervolgens de achterste hal waar de paarden enz. stonden ingedoken, leuk hoor al die supergrote trekbeestjes..... *LOL* .
Daar ook nog de Lusitano's zien losrijden, pittige beestjes hoor.
Natuurlijk ook nog in het Stamboekdorp rondgeneusd, wat wel leuk was is dat een kennis van mij die bij het Tinkerstamboek zat pal tegenover de Grunningers stond, had ze tenminste nog wat te kijken met die mooie kanjer daar op de hoek die op een gegeven moment even zo nodig z'n hoofd op mijn schouder moest leggen om daarna even vreselijk hard te gaan hinniken......., ben er nog doof van.... Lovers
O ja, ook nog even Anky gezien met haar show, ik ben zelf niet zo'n dressuurtype , maar dit was toch wel leuk om te zien, het lijkt allemaal zo makkelijk... Verward
'S avonds zijn we ook naar de menshow geweest, en ook daar was het weer superslecht geregeld voordat je de tribunes op kon.
Maar goed dat ik niet zo'n licht ventje ben want anders kwam je gewoon door het gedrang de deur niet door .
De show zelf was erg leuk om te zien, vooral het jeugdonderdeel, die jonkies gingen echt als een speer door de bak heen!!
Daarna diverse mooie aanspanningen gezien waarbij ook weer die Belgische kanjers opvielen.
Een marathon rijden met 4 van die grote jongens voor je kar...... da's pas echt POWERHORSE, gaaf hoor *LOL* .
Tja, en toen kwam IJsbrand Chardon....... heb ik toch wel effe om een teiltje gevraagd... Misselijk Misselijk Misselijk
Hij kan prima sturen, maar wat een opgeklopte zooi was dat zeg, nee, geef mij dan maar Mark Weusthof en Ton Monhemius.
De laatste had wel wat pech met één van z'n paarden, die wilde niet echt meewerken.
De show was verder wel erg leuk om te zien, vooral de onderlinge race tussen het team wat naar Jerez was geweest en natuurlijk die fantastische shet-aanspanning waar ze een harde dobber qua rijtijd aan hadden.
En ja... ik zag op een gegeven moment een felgele jas tussen al die rode bodywarmers.... zal toch geen Kim geweest zijn? Verward
Na afloop van de show...... ja hoor , naar de uitgang toe, helemaal buitenom!!!!
En dat zonder jas, want die hing natuurlijk netjes in de garderobe Boos! Boos! .

Conclusie: Het was een geweldige dag waar we erg van genoten hebben, maar de organisatie was zwaar kl** waar het de omgang met de drukte betrof.
Overigens heb ik wel een zooi foto's gemaakt waarvan er ondanks de slechte lichtomstandigheden (2x viel tijdens de shows waar ik bij was het licht uit...) toch nog een aantal redelijk zijn gelukt.
Als het even meezit zet ik er vanavond een stel op Bokt.


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:51

Er waren voor de menshow 400 kaarten teveel verkocht. Plus het feit dat er een aantal rode bodywarmertypjes, mensen door hebben gelaten na betaling van 5 euro (leuke manier om je studietoelage aan te vullen). Het is maar goed dat er geen brand uitbrak !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:02

Het binnenkomen was idd kl*te.
Wij hebben ook ruim een uur in de rij gestaan en daardoor de groningershow gemist.
s´middags moesten we op tijd naar huis voor de honden dus hebben we ze ook niet gezien.

Volgend jaar kaarten in de voorverkoop?????
Zou een helehoop schelen.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:11

Breek me de ... niet over over de organisatie! Wij waren 's middags om 14.30 uur bij de ingang en waren om 15.20 uur langs de kassa. Dat kwam omdat je maar bij 1 kassa je kaartjes voor de menavond kon ophalen en dus stond daar een gigantische rij, op een gegeven moment zelfs van twee kanten Niemand die ingreep of bedacht dat je lijsten met reserveringen kunt kopiëren zodat ook andere kassa's deze reserveringen kunnen afgeven .

Enfin, ik kon nog net via een hoekje naast de tribune een glimpje van Anky opvangen (wie had ze eigenlijk bij zich?? kon vanaf dat punt de speaker niet verstaan).
Na Anky konden we de tribune op en zagen toen een aantal aanspanningen Appaloosa's kleine maat in de ring. Vooral het driejarig panterbont (??? in ieder geval bedoel ik die gestipte) hengstje was geweldig!!! Zo'n mooie nek zat erop en die manen en staart... Tsja, ik val nu eenmaal op stippen (zie Meagan Haha!)

Daarna de beurs over en ik heb helemaal niets gekocht. Wel bijna een jas van Horseware, maar toch maar laten hangen (en voel nu toch een beetje spijt).

Toen zo rond kwart over zes richting de showhal voor de menshow, want we wilden natuurlijk goede plaatsjes. Toen kwamen we in de tweede opstopping die dag... De ene helft van de mensen wilden de zaal uit, de andere helft erin, en dat via één, vrij nauwe, doorgang! Uiteindelijk was het de moeite waard en hadden we prima plaatsjes.

Ik ben niet zo'n aangespannen rijden fan, maar de show was echt super!!! De minimenmarathon was enig, vooral de bonte shetjes vond ik super. De dressuurclinic van Ijsbrand Chardon vond ik erg interessant. Leuk om de overeenkomsten en raakvlakken tussen dressuur onder de man en aangespannen te zien. Het uitstrekken over de diagonaal was prachtig en een vierspan schouderbinnenwaarts te zien doen is op zijn minst bijzonder te noemen (als je het nog nooit hebt gezien zeker!).

De marathon aan het einde van de show was heel spannend. En ja, IJsbrand Chardon is een showtype, maar aan de andere kant: dergelijke dingen kun je alleen doen als je je zaakjes heel goed voor elkaar hebt en zeker bent van je zelf en je paarden. En dat had hij...

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 13:17

Albert schreef:
Volgend jaar kaarten in de voorverkoop?????
Zou een hele hoop schelen.

Is een perfect idee, ben je tenminste niet meer genoodzaakt om in die kl**rij te staan tot je een ons weegt .

Misschien kunnen we allemaal de organisatie van P&K met emails enz. bestoken om dat voorstel door te gaan voeren??

Organisatie Paard & Koets

Pietseweg 6 4751 RV Oud Gastel

tel. nr: 0165-518046 fax nr: 0165-518047

e-mail: info@paardenkoets.nl

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:30

Heeeey heb ik jou toch helemaal gemist?????
Gemeen hoor ik was nog wel zo benieuwd nouja dan maar op de keuringen he.
Idd die gele jas tussen de rode bodywarmers was ik.
Das wel handig als je vriendjes maakt mag je overal bij komen.
Officieel mochten de standhouders niet bij die menshow kijken maar ach zo kon ik mooi bij de deuren staan goed he?

P&K was dit jaar vergeleken met de voorgaande jaren behoorlijk bagger geregeld is ook achter de schermen wel een beetje mot over geweest.
Net als de parkeerkaart die kregen wij gratis jaja mooi niet dat de slagbomen open gingen Jantinamocht dus mooi een parkeerkaart gaan kopen voor 15 euro grom

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:39

Nog meer minpuntjes:

* Geen hooi genoeg voor drie dagen.
* De Shirevereniging was gevraagd om de winnaars bij de menshow rond te rijden, maar alle mensen van de Shirestand moesten wel een kaartje halen (die uitverkocht waren). Gelukkig is dit rechtgezet en mocht iedereen gewoon blijven.
* De stallen waren erg klein voor de Shires, zegt de organisatie na afloop:"had gezegd dat het voor Shires was, dan hadden we voor jullie grotere stallen neergezet". Duh, we bestellen 8 stallen voor SHIRES, slimmerds !
* Als je een steward (rode bodywarmer) nodig had waren ze nergens te bekennen (om zaterdagmorgen de stallen in te komen, toen hebben we het hangslot maar "kwijtgemaakt".)
* Vreselijke losrijbak en showpiste. Spekglad, veel klonten. Voor de aanspanningen eigenlijk te zwaar.

Gelukkig was het verder wel gezellig !! Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:47

maar wij hadden zelf hooi mee er was nml tegen ons gezegd dat er alleen maar stro was dus eigenlijk was het een pluspunt dat er ineens ook hooi daar was Lachen

rode bodywarmers hebben wij zat gezien dus jullie hebben het slot kwijt gemaakt echt super! was trouwens iemand van de brobohallen zelf die dat op slot deed heb ik ruzie mee gemaakt want hij deed het opslot waar ik naast stond(was een emmer aan het vullen) dus ik zo jamaar ik moet er zo uit moest ik tot 10 uur wachten!!! Ik ben onwijs boos geworden want het was net 6.10 oid

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 13:53

Nimber schreef:
Heeeey heb ik jou toch helemaal gemist?????
Gemeen hoor ik was nog wel zo benieuwd nouja dan maar op de keuringen he.

Ik zag je na de demonstratie van 12:00 uur wel met je mooi platpoot de hal waar de Belgen stonden inrijden, maar daarna zag ik je niet meer..... Huilen
Ik kwam toen wel Hans tegen en heb nog een hele tijd met z'n vrouw staan praten Pling .
Maar goed, we gaan elkaar echt nog wel eens ontmoeten hoor.

Toen ik wegging dacht ik even snel m'n parkeerkaartje te gaan betalen bij de automaat, staat er een Belg (nee, geen paard.... Lips are sealed ) voor me die snapte echt niets van dat ding.
Hij probeerde echt overal z'n geld in te stoppen, was echt wel lachen, maar wij wel een hele tijd wachten dus......
Het bewijs werd dus weer geleverd, Belgen hebben NIET het licht uitgevonden.


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:21

PARDON Hé - Belgen hebben dan het spreekwoordelijke licht niet uitgevonden, maar de nederlanders duidelijke de deftige beurzen ook niet! ALs ik dit allemaal hoor ben ik al blij dat ik niet geweest ben ook al wilde ik wel graag ... een uur staan aanschuiven voor een toegangskaartje die je dan nog vet betaald, gekke prijzen voor een cola'tje, organisatie niveau kelder ... mja ... toch maar liever een Belg die niet weet waar z'n geld gestoken hoor! Haha! (en Nee, ik was die Belg niet hoor)

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 16:41

Je hebt volkomen gelijk en echt niet iedere Belg is zo, maar het was wel frappant dat deze bewuste Belg een hele groep landgenoten bij zich had die het eveneens niet snapten.....
En dat terwijl heel duidelijk op een sgroot scherm o.a. d.m.v. nummers werd aangegeven wat op dat moment moest worden gedaan.....
En voor iedere Belg die WEL in staat zou zijn om het licht wel uit te vinden mijn excuses voor mijn uitspraak.
Als laatste zou ik hier nog aan willen toevoegen: hoe zou je zelf reageren als je de hele dag al wordt dwarsgezeten door een waardeloze organisatie en je dan bij je vertrek hier nog eens mee wordt geconfronteerd.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:45

Uh ... ik denk dat ik de organisatie zou gaan vitten, die "domme" Belg kan er niets aan doen dat die dingen daar zo triestig geregeld waren. Die dingen met die nummertjes kunnen soms best wel verwarrend zijn, vooral voor oudere mensen, die hebben soms schrik hun muntjes in zo'n gleufje te laten glijden ... wie weet zie je ze wel niet terug en gaat dat ding alsnog niet open Lips are sealed ... Of wie weet ontbrak het hen aan het juiste wisselgeld of zo ; kan ook. Al bij al vind ik het een heel gedoe met vooral veel geldklopperij eraan verbonden. Dat je koopjes kan doen compenseert het nog niet eens, want je moet al vet veel kopen eer je het verschil terug hebt die je elders aan besteed hebt (ingang, cola, frietjes, ... UITGANG Lips are sealed) ... Is er daar nergens geen achterdeur waar je binnen kunt glippen? Extreme duivel

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 19:12

sonjabelgium schreef:
Is er daar nergens geen achterdeur waar je binnen kunt glippen? Extreme duivel

Jawel, verkleed als paard in een trailer......

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:40

abby schreef:
Na Anky konden we de tribune op en zagen toen een aantal aanspanningen Appaloosa's kleine maat in de ring. Vooral het driejarig panterbont (??? in ieder geval bedoel ik die gestipte) hengstje was geweldig!!! Zo'n mooie nek zat erop en die manen en staart... Tsja, ik val nu eenmaal op stippen (zie Meagan Haha!)


Die ken ik, staat nog niet zo lang voor de wagen!! Is echt een lieverdje. Is trouwens een goedgekeurde hengst!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:59

Bolle"]
[quote="Albert schreef:
Volgend jaar kaarten in de voorverkoop?????
Zou een hele hoop schelen.

Is een perfect idee, ben je tenminste niet meer genoodzaakt om in die kl**rij te staan tot je een ons weegt .

Misschien kunnen we allemaal de organisatie van P&K met emails enz. bestoken om dat voorstel door te gaan voeren??
[/quote]

Misschien is dat helemaal niet zo'n slecht idee... Als we ze maar even duidelijk maken dat kopiëren écht niet moeilijk hoeft te zijn (vooral niet als je een lijstje drie keer moet kopiëren) en dat de rij bij kassa 1 wel absurd lang was. Ik stond eerst in rij 4, omdat me eerst was verteld dat ik de kaarten bij iedere kassa op kon halen. Stond ik vooraan, werd ik naar kassa 1 gestuurd, maar de volgorde van de kassa's was 2, 1, 3, 4. Heeeeel erg praktisch. Welke Brabander heeft dat nou weer uitgevonden? Scheve mond Grapje...
Maar dat vond ik wel erg onlogisch. Een heleboel mensen hielden de hele stroom op, omdat ze geen idee hadden waar kassa 1 was (de 'bordjes (papiertjes met roze neonletters) hingen ook wel erg hoog). Op een gegeven moment ging iedereen naar de informatiebalie aan de linkerkant om de kaartjes te halen ("Is dit dan kassa 1?") om vervolgens weer naar de écht kassa 1 doorverwezen te worden....
Hoezo verwarrend?

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:07

Als ik dit hoor viel het bij mij nog wel mee bij de kassa. Ik stond om 10 uur buiten, en was om 10:35 oid binnen. Maar het was idd slecht geregeld met de kaartverkoop.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:55

Ik heb denk ik zo ongeveer 50 minuten in de rij gestaan Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 90 bezoekers