ik kan me niet uiten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

ik kan me niet uiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 11:58

Hebben jullie weleens dat jullie heel graag willen praten over je problemen en wat je dwars zit maar kan geen woord uit je mond krijgen.
Alsof het gewoon vast zit van binnen.

Wat kan ik hieraan doen. Psygiather(weet niet hoe ik het schrijf a.u.b geen commetaar) helpt niet ben ik al zo vaak geweest.

Wat mij wel is opgevallen is dat het door de telefoon makkelijker gaat, alleen ik wil dat niet ik wil gewoon praten face 2 face

net als bij mijn vriend, ik kan bij hem huilen en alles maar ik kan niet praten met hem. Niet omdat hij er niet voor open staat, maar het probleem ligt bij mij.
Ik wil wel heel graag maar het lukt op een een of ander manier niet.

hebben jullie tips want het zit me wel erg dwars


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:03

Zo was ik voorheen ook Maar ik heb geleerd om het toch te veranderen..

Wat opzich ook een idee is, begin er eens over in de auto.. Dan ben je toch heel dichtbij iemand, terwijl je die ander niet aan kan kijken..

Echt, op ten duur leer je het wel.. Maar je moet erin oefenen..

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:04

schrijf eens op wat je graag wilt zeggen, draag dit papier bij je en op het moment dat je er niet uit komt lees je voor wat je opgeschreven hebt.
Ik hoop dat jer er wat aan hebt, veel succes en maak van je hart geen moordkuil

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:05

Psycholoog of psychiater. Dan weet je dat ook weer! Knipoog

Tip: schrijf een brief en geef die aan je vriend!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 12:08

ik heb al zo vaak brieven geschreven, Maar dat is niet altijd een uitkomst.
Ooit moet ik leren praten, het gekke is ik durf wel te huilen maar niet te praten, dan huil ik en dan vraagt hij wat er is, en dan kan ik gewoon niet zeggen wat er is.

misschien is het een schaamte om over mijn gevoelens te praten

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:51

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik heb hier ook heel veel last van. Niet in een gewoon gesprek, maar wel zodra me iets echt dwarszit ofzo.
Wat Tallie1979 al zegt helpt bij mij wel. Begin erover in de auto, of 's avonds in het donker in bed. Klinkt misschien heel vreemd, maar bij mij gaat het dan wel beter. Ik hoef dan niemand aan te kijken, denk dat dat een groot deel van mijn probleem is.
Als ik eenmaal aan het praten ben, dan gaat het meestal wel goed. Maar ik heb net als jij last van een soort drempel waar ik eerst overheen moet...

* To Belg, or not to Belg *


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:58

Bel anders met zo'n speciaal telnr.. Korrelatie ofzo? Kindertelefoon?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:40

zeg gewoon tegen jezelf wat je dwarszit praat zeg maar tegen de muur Lachen
en als je dat heel vaak doet , lukt het misschien ook als je het tegen iemand anders wil zeggen ??

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:12

Ik heb precies hetzelfde, ik heb met een hele goede kennis van mij dat we over de telefoon uren kunnen praten (maar dan ook echt praten over belangrijke dingen waar ik mee zit, gaat namelijk erg slecht laatste tijd) en zodra we bij elkaar zijn is er een soort geforceerde sfeer waarbij we het alleen over het weer ofzo hebben. Ik wil op zo'n moment echt praten maar dat wordt niks, ik loop ook bij een psycholoog en dan neem ik me van te voren voor wat ik ga zeggen, maar als ik er eenmaal ben krijg ik er geen woord uit. Ik heb dus geen tip voor je, ben eigenlijk wel benieuwd naar andere hun ervaring. En tja, die tip van in bed of in de auto praten, zo vaak lig ik niet met mijn psycholoog in bed......dus helaas.

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker

StitchLips
Berichten: 45
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:23

ik heb zelf ook het probleem dat ik face 2 face geen woord uit mijn mond krijg terwijl ik het hele gesprek al honderden keren in mijn hoofd heb gevoerd... dan sta je oog in oog met degene en val ik meteen stil... ik hoop dat ik me er binnenkort wel uit kom want ik wordt er zelf best onzeker van...

...in his other hand Glamdring gleamed, cold and white.

Kijk ook ff op mijn site en maak het forum daar ook gezellig =P

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:22

Bekend probleem, ik krijg ook geen woord uit mijn mond, vooral als ik het over iets wil hebben wat me echt dwars zit. Dan zit ik de hele tijd in mijn hoofd met zo ga ik het zeggen, maar het komt er gewoon niet uit. En als ik er over begin, dan is het eerst helemaal in verkapte vorm, probeer ik de ander te laten zeggen wat ik denk, zodat ik het zelf niet hoef te doen.
Wel heel lastig, ik ben zowiezo niet iemand die snel alles op tafel gooit als het om gevoelens gaat, en zo blijf ik veel te lang met dingen rondlopen, tot het echt een probleem wordt, waar ik mezelf dan weer uit moet zien te redden...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:15

Ik ken het ook... Zelfs telefoon gaat niet MSN vaak ook niet, ik krijg het er gewoon niet uit.
Of ik heb juist dat als ik het niet wil vertellen dat ik per ongeluk in wat ik zeg een hint weggeef, en dan gaan ze dus vragen en dan krijg ik het er nog moeilijker uit... 'gelukkig' is er het zinnetje weet ik niet er nog... Tsja, het is dan misschien wegrennen, je hebt er niks aan, maar vertellen kan ik gewoon niet.

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:19

Berdientje schreef:
Ik ken het ook... Zelfs telefoon gaat niet MSN vaak ook niet, ik krijg het er gewoon niet uit.
Of ik heb juist dat als ik het niet wil vertellen dat ik per ongeluk in wat ik zeg een hint weggeef, en dan gaan ze dus vragen en dan krijg ik het er nog moeilijker uit... 'gelukkig' is er het zinnetje weet ik niet er nog... Tsja, het is dan misschien wegrennen, je hebt er niks aan, maar vertellen kan ik gewoon niet.

Dat heb ik nu ook noor Verdrietig .
Ik heb ook echt een hele tijd als er iets was het aan niemand vertelt ik kon het gewoon niet precies hoe noortje dat zei .
Gelukkig was er iemand die door vroeg op dingen en ook heeft gezegt dat ik er echt over moest praten . Ik ben toen begonnen met mailtjes naar haar sturen met wat er was er in .... daarna ben ik met haar gaan praten over msn.
Toen dat allemaal goed ging ben ik begonnen het in brieven op te schrijven en die dan aan haar te geven Lachen op die manier voel ik mezelf nu veel beter dan eerst en ik ben haar dan ook eeuwig dank baar Lovers
Nu wil ik zelf de volgende stap gaan zetten om het haar via telefoon of face 2 face te zeggen maar dan wel op een rustige plek waar niet iemand ons kan storen want dan voel ik me gewoon niet prettig .
Maar via die weg kan ik nu al beter me dingen kwijt maar nog maar aan 1 iemand kan ik ECHT alles vertelle voor mijn gevoel en als zij het weer voel ik me er ook fijn bij en heb ik geen spijt dat ik het vertelt heb Lachen
Iig THANX Zus Lovers .... en jij succes er mee ik weer hoe het is Verdrietig

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:23

Maar wat ook zo is, wat ik dan heb, als ik het aan iemand verteld heb, heb ik moeite met diegene aan te kijken, of ik ben bang wat weg te geven aan die persoon, dmv ogen ed.

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:34

Ja noor dat heb ik ook Ik kan gewoon die gene NIET aan kijken en zij willen vaak wel dat ze je aan kijken maar het lukt me gewoon echt niet Verdrietig

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Juudith, Black_Moon, BRN, dioni, ElSea, Googlebot, JudithGigi, KimD, M_ontana, Mariett, Regenpier, Remembrance, Saaams, xBeauuu, xPabloBokt en 56 bezoekers