Nieuwe (oude) regels bij western pleasure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 22:38

Door de AQHA is besloten dat de reeds bestaande regels bij de pleasure beter moeten worden uitgevoerd door de jury.
wat vinden de ruiters hiervan???
en wordt het al gedaan???


Lady
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:38

Jij bent hier toch de enige "ervaren" western ruiter? Dus dan moet je het maar even aan de rest vertellen hoe het precies zit! Misselijk

Sorry hoor allemaal maar ik lees overal van die flauwe berichtjes van Blaze dus ik geef maar even ééntje terug! (Het blijft wel bij één hoor)

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:45

Beetje logisch toch. regels zijn er om uitgevoerd te worden en dan moet je die ook contoleren of dat wel gebeurd.
Net als bij dit forum daar moet je je ook aan de regels houden of niet Rob. of de jury zich daar aan houd weet ik niet want ik rijd nog geen officiele wedstrijden.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 21:46

oja sorry was even vergeten dat dit een forum is voor recreatie ruiters.kan mij vraag niet verwijderd worden,want men leest hem wel maar snapt hemniet. Pling

Lady
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:50

Misschien kan jij het uitleggen, Oh nee sorry jij kan alleen flauwe opmerkingen geven en weet niet wat uitleggen is.

(Oeps dit was al mijn tweede!)

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:52

ik snap je vraag wel hoor , ik ben geen recreatie ruiter,ik start eerst op niet officiele wedstrijden omdat mijn paardje er nog niet aan toe is om op grote wedstrijden te starten. eerst wat ervaring opdoen. Helaas mag ik niet meer bij de beginners starten, want ik heb een bedrijf met paarden en volgens de regels ben je dan een proffesionel.

Sundown
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:55

He dames en heren wats the story with Blaze??

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 06:41

Blaze is een prima vent hoor Party!! Ik vind het een zeer goede zaak dat de regels weer wat veranderd zijn. Voor zover ik weet past ook ongeveer 2/3 de regels al op de juiste manier toe, maar ja er zullen altijd jury's blijven die toch liever die gemaakte gangen zien. We zullen het zien tijdens de puntenshows.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 09:19

Het kan absoluut geen kwaad als bestaande regels beter worden nageleefd, dat komt de sport alleen maar ten goede. Het geeft de ruiters een betere leidraad van wat er van hen en hun paarden verwacht wordt.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 10:05

Ik wil nog even toevoegen dat natuurlijk ook blaze hier z'n mening mag en kan uiten.
Maar persoonlijk vind ik dat hij eerst wat dingen recht moet zetten.

Sorry Blaze, dat ik zo overdreven heb gereageerd
was in the heat of the moment zeg maar

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 13:44

Tja, europese judges passen de nieuwe regels mondjesmaat aan, maar de amerikanen dus echttttt NIET! Tja, je komt op de grote wedstrijden die amerikanen nog genoeg tegen, dus ik vrees dat we nog even moeten wachten tot ook heel amerika is 'omgetoverd'.....maar ik hou moed en hou me mijn eigen ideaalbeeld voor, geen extreem gesjok en een normale galop met echte sprongen!!!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 14:22

toch blijkt uit gesprekken die ik heb op het net met amerikaanse ruiters dat op wedstrijden zelfs omgeroepen wordt dat de jury moet jureren volgensde nieuwe (oude) regels

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 17:32

Dat zou toch werkelijk geweldig zijn!!! Maar ja, misschien heb jij die ervaring ook wel, dat dat blijkbaar nog niet in Europa is doorgedrongen.... Huilen Zoals ik al zei, ik hou de moed erin! Ik ben dus niet van plan mijn paard in de Pleasure zo extreem onder druk zetten dat er van een 'normale' gang niets meer overblijft. In de halter probeer ik wel het paard in die houding te laten staan die de jury het meest waardeert, als ik de jury ken....

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 19:56

ikleer mijn paard een lope en jog waar duidelijke stuwing vanuit de achterhand is te zien,hierdoor wordt hij wat sneller mmar dat risico neem ik,heb gemerkt in de 2 shows die ik heb gereden dat de pleasure nog niet zo goed gaat(hoofd te hoog) maar buj horsemanship heb ik al mijn eerste geld verdient ((800 bef Sigaar *LOL* )


Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 19:59

Jef Delaet jureert goed wil stuwing zien
Jan Bogaerts jammer genoeg nog steeds dat "kreupele"
Ed Goosens neigt naar de snellere kant
deze drie heb ik meegemaakt anderen nog niet

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 20:14

Yep.....Ik ben dollll op Jef, hahahahah!!! Met Ed geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat hij neigt naar de snelle paarden, zijn voorkeur gaat ook meer naar reining *LOL* Verder heb ik enkele amerikanen meegemaakt, vooral in de Halter eens gejureerd door een Halter- fenomeen uit Oostelijk USA, gaaaaffff, die gaf tijdens het jureren aanwijzinkjes; hoofd ietsje hoger, duim ophoog en opstellen op de eerste plaats..... Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 7 bezoekers