Ze hebben verkeerd geprikt met bloedgeven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Ze hebben verkeerd geprikt met bloedgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 14:13

Vanmorgen heb ik bloedgegeven, niets aan de hand dus, ik ben niet duizelig of wat dan ook geweest.
Echter, de vrouw die mij prikte leek het goed te doen. Ik voelde er niets van. Alleen, daarna zei ze dat ik harder moest knijpen in dat foamblokje, het bloed liep te langzaam. Ik kon knijpne wat ik wilde, maar er kwam gewoon niet meer uit. Dus heeft zij nog eens gekeken, had ze de naald niet helemaal goed erin geduwd. Daarna liep het sneller. (je moet binnen 12 minuten ofzo klaar zijn, anders is het bloed onbruikbaar o.i.d.).
Ik had er eerst totaal geen last van.

Nu 4 uur later, als ik m'n arm buig, dan doet dat gewoon pijn. Ook als ik m'n vingers tot een vuist vorm, dan voel ik de spieren. Je ziet er niets van, maar er is dus niet goed geprikt. Het is niet gevaarlijk ofzo, maar het is gewoon lastig. Een jas aantrekken doet gewoon pijn.

De vorige keer had ik ene blauwe plek, maar daar voelde ik niets van, maar nu zie je niets en doet het ecth pijn.
Hebben jullie dit ook al eens gehad?

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:18

Ik heb het wel eens gehad dat ze 4 (!!) keer misprikte.Na 3 keer dacht ik hou die prik maar.Maar gelukkig was de 4e prik wel goed.Ik had wel een stijve arme en een grote blauwe plek

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:19

Jij ook al problemen gehad? Ik moest ook bloedprikken maar dan om te kijken wat ik heb. Eerst mijn rechterarm blauwgeprikt en toen mijn linker. Maar goed dat ik zelf ook geprikt heb, ik weet hoe moeilijk het is:) .

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:21

Ik ga af en toe plasma geven, maar dan hang je tussen 45 minuten en een uur aan dat apparaat. Tot nu toe hebben ze altijd vrij goed geprikt (is bij mij ook vrij makkelijk blijkbaar, heb ik toch al een aantal keren gehoord), maar achteraf dan wel de pijn die jij beschrijft.

Wat ik wel heb meegemaakt, toen ik de eerste en enige keer ging bloedgeven, spoot het er werkelijk uit en heel mijn t-shirt vol bloed.
Dat was trouwens niet de reden waarom ik overgeschakeld ben op plasmageven, wel het feit dat ik voortdurend een (te) lage bloeddruk heb en na bloedgeven zonder mankeren tegen de vlakte ga.
Bij plasmageven krijg je direct 250ml NaCl terug in je aderen gepompt en dat gaat dat plotselinge drukverschil wat tegen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:24

Jee, vind het wel knap dat je dat dan toch blijft doen hoor. Hulde!!!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:27

ik heb altijd problemen met bloedgeven, meestal moeten ze wel een paar keer prikken voordat ze een goede ader gevonden hebben. ik moest een keer vier buisje bloed afgeven en ben daarvoor een keer of zeven geprikt. ik leek wel een junk met die gaten in mn armen!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:38

Ikm oest er nu zes. Gatver. Je wordt er echt naar van van zoiets. en dan zijn ze nog het buisje BSE (nee geen gkz maar BezinkingsSnelheid Erytrocyten, kijken ze mee of je ontstekingen hebt) vergeten maar ik heb maar niets gezegd. Ik kon geen zevende afgeven.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:16

Ja heb ik ook eens meegemaakt, echt irritant. Mijn hele arm was stijf, vooral dingen waarbij ik mijn arm omhoog moest doen deden pijn en ik had ook een mega blauwe plek...
Maar ja het is voor het goede doel he? Ik heb ook een vrij zeldzame bloedgroep, B negatief, dus toch maar weer gaan..

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:26

Ik ken dat. Ik heb het zelfs een keer zo erg gehad dat ik met mijn arm in een mitella heb moeten lopen. Boos! Kan je wel zeggen dat dat geen pretje was. Zal voor je duimen dat je er niet lang meer last van zult hebben.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:50

Gelukkig heb ik nog maar één keer problemen gehad bij het bloedgeven. Blijkbaar hadden ze verkeerd geprikt. Meteen een paar van die bloedbankverpleegkundigen om me heen, naald eruit gehaald, icepack erop en na het bloedgeven (andere arm geprikt) een stevig verband erom wat ik er een nachtje om moest laten zitten. De plek was gezellig alle kleuren van de regenboog de volgende dag en het was een beetje stijf maar echt last had ik gelukkig niet. Verder nooit problemen gehad, ik kan dan ook iedereen aanraden om bloeddonor te worden. Die prik is niet eng of erg pijnlijk (nee, dan dat venijnige vingerprikje om je ijzergehalte te testen, die is veel erger), je ijzergehalte en bloeddruk worden meteen gecontroleerd, het kost weinig tijd en je doet er toch iets goeds mee. Wat een eng verhaal trouwens van Leentje, was meteen grote paniek in het donorcentrum zeker? Wel goed dat je nog bent doorgegaan!