moeilijk functioneren in een groep

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

moeilijk functioneren in een groep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 14:04

Ik vraag me af of er meer bokkers zijn die moeite hebben met het functioneren in een groep.

Ik heb er zelf veel moeite mee. Misschien een vreemde oorzaak, maar ik kan niet luisteren naar meerdere mensen tegelijk. Ik ben vreselijk snel afgeleid en heb daarom erg veel moeite met het volgen van bijvoorbeeld een team overleg.
Ik kan geen ongewenste geluiden buiten sluiten, of me concentreren op 1 persoon of geluid. Ik voel me daardoor vaak buiten de groep staan, omdat ik ze dus gewoon slecht kan volgen.
Ik geloof niet dat het echt een gehoorprobleem is, eerder een concentratie probleem.

Hebben meer mensen hier last van? Of hebben jullie ideeën voor mij om hieraan te werken/ mee om te gaan? Het is voor mij nl behoorlijk lastig....

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:12

Ik kan me voorstellen dat het niet handig is, want bij veel zaken moet je je een tijd concentreren om bepaalde informatie te krijgen. Heb je hier al langer last van? Is dat alleen op school of werk? Vind je het ook niet intressant wat er verteld word?
Ik zou niet precies weten wat je er aan moet doen. Misschien door middel van een training.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 14:15

Ik heb het op de middelbare school ook altijd gehad, maar dat gaf weinig problemen. Met verjaardagen enzo is het ook vreselijk. Ik word dan gewoon dol van al dat geluid...
Het onderwerp lijkt niet zoveel verschil te maken.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:17

Ik voel me juist heel prettig in een groep.Maar ik hou ook wel van herrie enzo beter als een doodse stilte Lachen

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:22

Ik heb daar ook last van, ik heb moeite iemand te volgen als er nog iemand anders naast staat te praten bijvoorbeeld, dan vang ik de hele tijd iets op van het andere gesprek en ben ik het weer helemaal kwijt. Ook als ik tv kijk en er begint iemand te praten kan ik de tv niet meer volgen.
Ik weet bij mij zeker dat het een concentratieprobleem is. Mijn ouders hebben dat zelfs laten onderzoeken toen ik klein was, ik had namelijk ondanks alle goede raporten op de basisschool altijd bij concentratie slecht of matig staat. Maar gek genoeg heb ik er op school ook nooit problemen mee gehad.