is jou paard/pony blij om jou te zien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

is jou paard/pony blij om jou te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 22:20

op t moment dat maverick onze auto hoort begint hij al luidkeels te hinneken.hij stopt pas met zodra zijn staldeur open gaat en hij aandacht krijgt.voor mijn gevoel is hij blij om mij te zien.hij doet dit alleen bij mij.mijn vader ziet hij ook regelmatig maar maverick negeert hem altijd.zo zijn er bij ons op stal nog een paar paarden die hinnneken als ze hun eigennaar zien.doen jullie schatjes dit ook????

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)


Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:23

Heb vroeger wel een ontzettend vervelend manegepaard gereden (lief voor mij) die naar me hinnikte als ik haar riep.
Bjarni had het ook erg snel door als ik kwam, totdat hij op dieet ging en geen lekkers meer kreeg voor het rijden, alleen nog af en toe erna. Toen hinnikte hij ineens alleen nog maar na het rijden naar me....
Maar volgens mij kunnen paarden wel degelijk blij zijn als je er bent hoor

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:28

Ik weet dat dit een dood doener is, maar de meeste paarden hinneken naar degene die hun voert (hoeft natuurlijk niet).
Maar die van mij doen dit wel om die rede, behalve mijn veulentje, die doet het altijd.

The best thing you can become is yourself

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:29

Jamey hinnikt ook, ze gaat helemaal lopen draaien in der stal als ik eraan kom, helemaal zenuwachtig. Haha!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:32

Jordy hinnikt ook altijd als hij me ziet.

JerInTho

Berichten: 191
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Arló

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:36

Mijn oude ponytje hinnikte altijd heel zachtjes als je haar aanraakte. Zij was bijna blind en ik heb dit altijd gezien als een "he vrouwtje, fijn dat je er bent!" hinnik.

De andere paarden hinniken ook als ik aankom, maar die zien het meer als: "gelukkig, daar komt onze voedselverschaffer!" Haha!

Mijn grote merrie staat nog op de wei en als ik in de stallen bezig ben, hoor ik haar met regelmaat roepen. Dit is meer:"vergeet mij niet! Ik heb ook zin in brokken!" Vork

Toch vind ik het heel leuk als ze hinniken. Het is wel een teken van herkenning! Schijnheilig

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:53

tobias hinnikt altijd als ie me ziet lopen! echt pittig, soms fluit ik al ik op de weg fiets en dan kijken ze op! soms hinniken ze dan! en natuurlijk als ze al binnen staan en ik kom ze telkens voeren! maarja daty doen ze voor het voer!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 23:13

enedium schreef:
Ik weet dat dit een dood doener is, maar de meeste paarden hinneken naar degene die hun voert (hoeft natuurlijk niet).
Maar die van mij doen dit wel om die rede, behalve mijn veulentje, die doet het altijd.


maverick krijgt voer van de pensionhouder.hij krijgt soms een wortel als ik aan kom ,maar dat is zelden,omdat hij heel erg schooit Haha! Haha! Haha!
als er gevoert voert hinnekt hij nooit.hij staat dan gewoon te wachtten tot zijn voer in de bak ligt Schijnheilig

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 07:50

Jaike hinnikt ook altijd, van de week stonden ze in de wei en toen was mijn vriend eerder thuis dus die ging ze even gedag zeggen.
Er kwam geen geluid uit, terwijl hij altijd degene is die wat lekkers voor ze mee neemt.
toen kwam ik aanrijden in de auto, ik stap uit en Jaike begint keihard
te hinniken!!
Het verbaasd me soms hoe goed ze ziet dat ik het ben, want die dag zat
er 50 meter tussen de plek waar zij stond en de plek waar ik uitstapte.
Maar dat zie ik zeker als begroeting!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:45

Yorghos hinnikt ook als ik kom, maar dat heeft ook iets te maken met zijn knorrende maag, denk ik. Hij krijgt nl altijd eerst zijn eten als ik kom...

* To Belg, or not to Belg *

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:06

M'n pony die nu juist weg is, toen we haar beleerden ging die jockey met 'r gaan rijden in een land hier een stuk verder, en toen ie terugkeerde ging ze héél erg luid roepen ... duidelijk blij mij te zien, zonder eten ... M'n veulen roept af en toe, meer zo van "AH - je bent buiten, HEEEEEEEEEEY ... heb je niet iets Vork lekkers Vork voor me???!!! En tink heb ik nog maar één keer gehoord, toen ie hier aankwam, en hij kwam langsachter, en zag m'n ponie'tje staan, en hij riep naar haar en zij riep heel blij terug naar hem ... LIEFFFFFF ... Lovers


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:45

Netty hinnikt niet, maar hangt zichzelf bijna op, als ik niet gelijk naar haar toe kom.
Daarmee bedoel, die hangt zover over haar staldeur heen, dat ik weleens denk dat ze stikt. En dat die oren, en haar lip helemaal naar voren. Geweldig....... Lovers .

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:23

ALs ik naar fleur fiets, zie ik haar al staan langs de weg en dan fluit ik haar "toontje". Dan kijkt ze op. Ze weet dus als ik eraan kom. En als ik dan niet gelijk naar dr stal ga om dr eruit te halen, dan staat ze tegen dr deur te schoppen en te draaien. En als ik langsloop zonder haaaaaai te zeggen, hinnikt ze van " ik ben er ook nog hoor".

Als ik haar op stal zet, krijgt ze erna altijd nog wat lekkers. Dan blijft ze "mopperen" totdat ze het heeft gekregen!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:35

Echt hinniken doet ie niet omdat ie vaak staat te dutten. Als ie in de stapmolen staat en ik roep hem hinnikt ie wel. Vaak inspecteert ie eerst mijn rugzak op eten en wil ie knuffelen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:36

enedium schreef:
Ik weet dat dit een dood doener is, maar de meeste paarden hinneken naar degene die hun voert (hoeft natuurlijk niet).
Maar die van mij doen dit wel om die rede, behalve mijn veulentje, die doet het altijd.


Mijn paard wordt ook gevoerd en is altijd helemaal gek als ik aankom op stal, maar nou is hij ook erg eenkennig Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:10

Mwah, Alfie hinnikt niet als ik kom, of ie nou in de wei of op stal staat. Toch herkent ie me wel degelijk. Z'n oogjes volgen me overal vanachter de tralies. En ook in de wei. Meestal komt ie wel even aanwandelen (niet altijd), snuffelt of ik nog wat lekkers heb (niet vaak) en graast dan weer door. Liefst het gras dat onder m'n voeten staat Haha!.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:31

Ivanka is voor mijn gevoel ook altijd wel blij om me te zien, als ik haar naam roep doet ze gelijk 'hu-hu-hu-hu'. En als ze achterin de wei staat, fluit ik en komt ze gelijk naar me toe op een hoog tempo *LOL*

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:20

Wodan is wel blij om me te zien. Hij komt altijd wel aangelopen als ik hem een knufel wil geven. hinneken doet hij meestal alleen als alle paarden al opstal staan en ik hem nog binnen moet zetten. Als hij achteraan op het land staat en ik roep hem gaat hij eerst stappen en daarna komt hij aangegalopeerd met een vreugde bokje erbij Haha!

Wodan en ik onderweg in de M2

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:32

ik vind het opzich niet goed dat een paard hinnikt als je bij hem komt. dit betekent niet echt dat hij blij is om je te zien, maar omdat hij dan tenminste iets te doen heeft, dus kort gezegd, hij verveeld zich.
ik heb liever dat een paard bijna geirriteerd is dat ik kom, dat ik hem stoor in zijn leuke leventje.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:33

Ewald hinnikt niet echt maar komt wel bij me kijken, hinniken deed hij eerst wel toen ik hem net een paar weken had, nu denkt hij eerder (hee baasje heb je eten mag je blijven, moeten we rijden ga dan maar weer weg Haha! )
Het is geen paard dat graag knuffelt (af en toe is meer dan zat), hij staat niet te genieten bij poetsbeurten ofzo, rijden vind ie wel leuk, maar hij staat liever in de wei...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:17

Lyra hinnikt ook altijd als ik de stal binnen kom en overal waar ik loop volgt ze mij met der ogen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:40

Lekker penny-achtig of ze nou wel of niet hinniken Haha! .

Maar ok, ik had er ooit een op stal, als die me de wei zag inkomen kwam die op me afrennen en al hinnikend of ik hem meenam.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:42

Mijn ponytje hinikt zodra ik in het voerhok verdwijn Knipoog of als hij alleen in de wei staat, hijs echt een gezelligheidsdier. 2 van mijn verzorgknollies hinken altijd (maar niet naar degene die voer geeft) want ze vinden het gewoon hartsikke fijn die aandacht en alle kriebels weg

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:44

Toen ik Andrew verzorgde en hij bij de eigenaren aan huis stond in de paddock, hinnikte hij altijd als de baas met de auto kwam, en hij hoorde mijn fiets, en dan kwam hij ook naar het hek en begon dan te roepen. Bij andere paarden in het land, komt hij wel regelmatig even aanwandelen, maar hinnikt hij niet, n als hij op stal staat hinnikt hij weer wel. Ook wel om voer denk ik. Bij de vorige eigenaar stond hij alleen, dus was het ook om de aandacht die hij kreeg. Ik vind het altijd wel lief klinken. Mijn vriend zegt dat als ik wegloop hij ophoudt met eten (als hij hem vasthoudt) en staat te kijken waar ik ben, en als ik er weer aan kom hij weer verder eet. Ach, dat zie ik nooit...

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:51

Sher hinnikt niet als ik eraan kom, maar ze is wel blij om me te zien. Altijd helemaal die oortjes navoren en als ik niet meteen naar haar toe kom gaat ze tegen de staldeur aan schoppen *ik wil aandacht Haha!* Alleen als ze eten heeft maakt het haar niet zoveel uit Vork


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers