buigen om het binnen been....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

buigen om het binnen been....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 11:33

lukt niet zo goed Verdrietig stelling en buiging gaat al redelijk maar kinksom de volte sluiten en echt buiging vragen om je been dat wil niet haar rug blijft kaars recht. Hoe krijg ik een betere buiging om het binnen been ?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:35

Dat probleem heb ik met prins ook, dus ik wacht op oplossingen!!
Ik rij veel voltes, openen en sluiten, volgens mij moet het daar ook beter van worden..

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:33

Ik zou denk ik ook veel voltes blijven rijden, en overdreven stelling vragen op de hoefslag (zo nu en dan) en vaak uit de hoek keert rijden. En die keertwending ook steeds iets kleiner rijden en dan weer iets groter. Ik weet niet of het werkt, is zo maar een ingeving

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:34

Als je paard linksom meer moeite heeft om te buigen dan zal het een rechtsgebogen paard zijn. Begin altijd met het paard recht te rijden, dus niet klakkeloos beginnen met wendingen, eerst het paard goed op 2 teugels rijden en dat is veel moeilijker dan het lijkt. In jouw geval laat je paard waarschijnlijk los op de rechterteugel en houdt vast op links. Probeer met je linkerbeen naar je rechterhand toe te rijden zonder links los te laten. Je kunt ook de methode van de bodt proberen (in jouw geval linksom rijden met contrastelling, binnenteugel los laten, totdat het paard nageeft en dan pas binnenteugel erbij nemen en met beide benen naar 2 teugels toerijden) maar ik zou je aanraden om dit alleen te doen met instructie die met deze methode bekend is. Dus: eerst het paard recht met gelijk gewicht op beide teugels. Pas als dat voor elkaar is ga je volte's rijden waarbij je in eerste instantie weinig stelling en buiging vraagt en dan langzaam aan meer buiging vragen door de wendingen wat te verkleinen. Afwisselen met rechtuit rijden waarbij je weer controleert of de druk op beide teugels gelijk is.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 02:45

Ben het helemaal met Astrid eens.
Dat is de methode om dit op te lossen
Ga ook eens kijken op de site ven Antoine De Bodt daar staat het beschreven.


[edit]normale letter[/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:43

Betere buiging zal na oefeningen die helpen om het paard soepeler te maken vanzelf komen. Het is wel iets om aan te blijven werken, maar niet iets om af te dwingen. Voltes, wendingen, overgangen helpen allemaal, het liefst door veel af te wisselen.
De methode van antoine de bodt heb je hiervoor niet nodig.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 16:11

oefeningen zoals schouder voor (binnen) en buitenwaarts, cirkel vergroten en verkleinen ed kunnen hier ook een hulpmiddel zijn. Het paard heeft duidelijk problemen met de (eenzijdige) zijdelingse buiging. Paard zit blijkbaar vast op de linkerkant, dus rechts stretchoefeningen doen, contralstelling kan ook heillzaam werken. Zeker niet blijven pakken met de linkerhand ! Nageven links en rechts aanleuning zoeken. In eerste instantie in contrastelling naar de rechtse aanleuning zoeken, is dit eenmaal bevestigd, langzaam het paard omstellen naar de juiste stelling door veel binnenbeen goed onder de oksel van het paard en binnenzitbeenknobbelgebruik en met een zachte binnenhand zonder kontakt te verliezen op de buitenhand. Succes !

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:47

Hou daarnaast natuurlijk goed in de gaten dat je het gewicht op je binnen-zitbeenknobbel hebt. Wanneer jij namelijk op je buiten-zitbeenknobbel zit, dan kan een paard nooit buigen om je binnenbeen, aangezien je z'n ruggegraat zeg maar de andere kant op duwt.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:48

Oh, sorry ik zie net dat kenomaxbe ook al een opmerking had over het zitbeenknobbel gebruik, nou ja, een extra uitleg dan Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:36

astridh schreef:
Probeer met je linkerbeen naar je rechterhand toe te rijden zonder links los te laten. Je kunt ook de methode van de bodt proberen (in jouw geval linksom rijden met contrastelling, binnenteugel los laten, totdat het paard nageeft en dan pas binnenteugel erbij nemen en met beide benen naar 2 teugels toerijden) maar ik zou je aanraden om dit alleen te doen met instructie die met deze methode bekend is.


Wat is:

Met je linkerbeen naar je rechterhand toe rijden
Met beide benen naar 2 teugels toerijden

En hoe doe je dat!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:52

Je srijft aan met je linkerbeen en vangt dat op in je rechterhand. Ik denk dat je dan dat andere ook snapt...

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:40

bubbels schreef:
Wat is:

Met je linkerbeen naar je rechterhand toe rijden
Met beide benen naar 2 teugels toerijden

En hoe doe je dat!


je beenhulp werkt in op het diagonaal benenpaar, als je meer drijft met je linkerbeen dan zou je meer druk moeten krijgen op de rechterteugel.

Bij het rechtrichten is impuls / voorwaartse drang van 'levensbelang'. Zonder impuls die je opwekt met je benen kan je het paard niet rechtrichten. Die impuls wordt opgevangen in je handen, de druk op beide teugels moet gelijk worden. Dus met beide benen naar 2 handen toerijden waarbij je op sommige momenten iets meer met 1 been kunt inwerken om ongelijke druk op te heffen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 08:59

ga op de volte trek je hand overdreven naar je knie toe en trek je hand constant OP ZEI, en dan met je buitenteugel trek je lichtjes om het paard op teugel te rijden(wil dit niet geef je overdrevene trekkjes), geef wel binnenbeen om de volte groter te maken.

geloof ik of ik ben weer eens in de war

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 23:15

parouscha schreef:
ga op de volte trek je hand overdreven naar je knie toe en trek je hand constant OP ZEI, en dan met je buitenteugel trek je lichtjes om het paard op teugel te rijden(wil dit niet geef je overdrevene trekkjes), geef wel binnenbeen om de volte groter te maken.

geloof ik of ik ben weer eens in de war



Eh ben je dan niet heel erg met je handen aan het trekken en klieren in z'n mond? Vergeet VOORAL je benen niet, en het lijkt me niet slim om een paard aan de teugel te trekken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 00:44

Parouscha, ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar vergeet niet dat dit soort dingen ook verkeerd over kunnen komen via een forum. Je zegt wel zachtjes etc., maar de techniek die jij bedoelt leent zich uitstekend voor misbruik en daarom kun je beter iets voorzichtiger zijn met dit soort adviezen.
Je kunt altijd je hand wat naar binnen brengen, maar liever niet helemaal naar je knie. Je mag je hand zover naar binnen brengen als je wilt, maar het heeft geen zin om eraan te trekken, trekken is nooit goed. Je benen horen er inderdaad ook bij, net zo goed als je zit.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 08:43

Jobbeltje"]
[quote="parouscha schreef:
ga op de volte trek je hand overdreven naar je knie toe en trek je hand constant OP ZEI, en dan met je buitenteugel trek je lichtjes om het paard op teugel te rijden(wil dit niet geef je overdrevene trekkjes), geef wel binnenbeen om de volte groter te maken.

geloof ik of ik ben weer eens in de war


dat trekken inde mond valt op zich wel mee, als ze het eenmaal door hebben, kan je het voorzichtiger doen.

Eh ben je dan niet heel erg met je handen aan het trekken en klieren in z'n mond? Vergeet VOORAL je benen niet, en het lijkt me niet slim om een paard aan de teugel te trekken...
[/quote]