Een geslaagde clinic van Christa Laarakkers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Een geslaagde clinic van Christa Laarakkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 20:56

Afbeelding


Vandaag werd er in het Fries Paarden Centrum te Drachten een clinic gegeven door Christa Laarakkers.
Allereerst reed zij een paard voor (Ik geloof Most Wanted), waarmee zij diverse onderdelen van de dressuur liet zien te beginnen met de klasse B.
Hierna volgde een les van haar aan drie Amazones (L1, L2 en M1) op een Fries, Kwpn'er en een Duits gefokt paard. Op zich leuk om een les te zien met mensen en paarden waarvan niet iedereen (zowel ruiter als paard) op de hoogte is van de plaatsen van de knopjes. Iets waar ikzelf denk ik toch wel het één en ander van heb op gestoken.
Hierna besteeg Christa een Friese merrie (Klaske), waarmee zij demonstratie's gaf mbt. het rijden van een kür op muziek. Dit samen met verschillende gangen en verschillende stukjes muziek. Op zich ook wel weer iets van opgestoken. Op een gegeven moment werd er een melodie afgespeeld, waar Christa zowel in draf als in galop op reed. En wij.. als publiek moesten aangeven waarvoor deze muziek het best geschikt was. De draf of de galop. Iedereen was het er over eens dat dat de galop was. Totdat er ineens een meisje (geloof dat ze 11 jaar was en meerdere malen .... kampioen was geweest) met een geweldige kleine pony de ring in kwam rijden. Kwijl Lovers Toen was het duidelijk.. die muziek was dus óók geschikt voor de draf!
Ik vond die pony echt helemaal geweldig! Wat een prachtdier om te zien met een geweldige uitgestrekte draf! Kwijl Lovers Hierna reden zij en Christa een pas de deux, waarbij het meisje met de pony toch nét iets té enthousiast was. Lachen Maar ik vond het geweldig om te zien.
Daarna wederom een les gegeven door Christa. Ditmaal aan drie Z ruiters, waaronder een jongen op een KWPN'er, een amazone op een KWPN'er en een amazone op een Fries. Ditmaal werden verschillende gangen duidelijk getoont, maar vooral verschillende figuren en overgangen. Waaronder bijvoorbeeld schouderbinnenwaarts in draf, tussentijds halthouden en daarna weer verdergaan met de schouderbinnenwaarts in draf. En zo nog veel meer. Ook werd het rijden op drie sporen hier heel goed getoont en omschreven. Ook hier heb ik wederom het één en ander van op gestoken.
Hierna besteeg Christa Luzelma Slottie, waarmee zij diverse Grand Prix onderdelen onder de aandacht bracht.
Als afsluiting reed zij met Luzelma Slottie een kür op muziek. Ontzettend mooi om te zien, al had de muziek wat mij betreft stukken beter gekund.

Al met al een hele geslaagde dag waar ik ook weer veel bekenden en enkele bokkers (Thea, Dees en Dione) tegenkwam.

En Dees.. Christa komt uit Winschoten. Knipoog


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:54

Most Wanted is Kwijl he!
Ik had ook wel naar de clinic gewild, maar helaas geen tijd.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:55

Dat meisje reed vast op Caspar, een roodschimmeltje of niet? Die pony stond vorig jaar nog bij Ironique op stal, super beestje!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 23:57

Naam van die pony durf ik je niet te zeggen, maar het was inderdaad een roodschimmeltje. Een geweldig beestje om te zien.. Kwijl

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 00:09

Afbeelding

Dit is m, samen met Ironique Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 00:10

Dat is 'm inderdaad!


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:02

Ja, dat was een bijzonder leuke clinic.
Vooral dat stuk met die onbevestigde combinaties op L1/m1 niveau...dat was heel erg leerzaam, want dan los je de problemen niet meer op met een "appuyementje links" of een "wisseltje rechts", en dat zie je nog wel bij die clinics waarbij ze alleen komen opdraven met Z-paarden.
Je moet het maar durven als instructrice, om zulke combinaties te laten zien.
De opbouw van de clinic was zo, dat je bij de Z combinaties wat meer kon zien van de probleempjes, en dat je zelfs de Kur op muziek met Luzelma Slottie kon zien hoe Christa de hulpen gaf, terwijl dat zonder de clinic vooraf helemaal niet te zien zou zijn.
Hele goede clinic, op uiterst sympathieke, spontane manier gebracht. Echt kompleet vrij van Poeha, heel bijzonder in deze tijd!
Christa Laarakkers heeft er een fan bij.

En die pony, gut, wat een schatje...wat een prachtige pony!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:32

Ik had heel graag heen gewild maar ik moest naar een verjaardag.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:01

Klinkt inderdaad als heel leerzaam. Beetje afgestemd op het niveau van de gemiddelde ruiter in plaats van de topruiters.
Heb je ook foto's?
Volgens mij heb ik echt iets gemist

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:12

Wow mooie foto's zeg!Lijk me een leuke dag zo clinic!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amber15, Berdien, gillian, Mark0919, Vagabondo en 44 bezoekers