Equiball en Snack A Ball: ervaringen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Equiball en Snack A Ball: ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 15:40

Nouska, mijn New Forest merrie, is erg nerveus in de stal. In de winter (vanaf nu dus eigenlijk al), kan ze maar enkele keren per week op de wei.
In de stal heeft ze contact met haar zusje dat in de stal naast haar staat. Er zit een hek tussen van ongeveer 1m50 hoog, dus kunnen ze wel snuffelen (en bijten Extreme duivel ) naar elkaar.
Voorts krijgt ze al 3 keer per dag hooi in haar hooinet om haar bezig te houden, maar ja dat is dan ook weer snel op ...
Ze heeft ook een liksteen hangen en de radio staat steeds op.
Maar nog steeds zit ze maar rondjes te lopen in haar stal Boos! Boos!
Nu dacht ik een Equiball Feeder
Afbeelding
of een Snack A Ball
Afbeelding
te kopen voor haar.
Want ja een gewone speelbal is de eerste dag misschien wel leuk, maar de tweede dag is het nieuw er ook weer vanaf hé Knipoog Als er natuurlijk voer uitkomt , ligt de zaak anders Tong uitsteken

Maar mijn eigenlijke vraagje: heeft er iemand ervaring met de Equiball of Snack A Ball??? Wat zijn de verschillen eigenlijk tussen de 2, want qua prijs is het 50€ verschil Scheve mond En wat zijn jullie ervaringen ermee?

groetjes,
marijke & Nouska de zenuwpees

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 17:23

Ik heb al vaker van doe-het-zelvers gehoord dat ze er zelf eentje maken met zuurkoolvatje of zo?? Er is vast wel iemand die weet over wat ik het heb, en wie weet een foto van dat zelfmaakding???

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 18:28

Wij hebben een snack a ball. En hij vind het heeeel erg leuk! Dus goede ervaringen *LOL*
Hij is er tijden mee zoet en hij had het zo door!
Ik denk wel dat je paard wel gek op eten moet zijn...
Is btw de snack a ball het goedkoopst?

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 19:02

Romy schreef:
Wij hebben een snack a ball. En hij vind het heeeel erg leuk! Dus goede ervaringen *LOL*
Hij is er tijden mee zoet en hij had het zo door!
Ik denk wel dat je paard wel gek op eten moet zijn...
Is btw de snack a ball het goedkoopst?


Gek op eten is Nouska zonder twijfel Vork
Snack a ball is inderdaad het goedkoopst, iets van een 30€ kost ie

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:07

Ik zou voor equibal gaan. Deze is groter en hier kun je een paar kg. voor in doen. de snacka-bal is meer voor kleine hoeveelheden.
Ik heb eerst zo'n equibal bij de paardendrogist gehuurd. Zo'n ding kost rond de f160,-. Hij bevalt me heel goed. ik doe er 's ochtends en 's avonds 2 kg. voer in waar hij best wel een tijd mee doet.
Ik heb hem niet gekocht, maar van een zuurkoolvatje gemaakt.
Deze kan je halen bij een groenteboer voor E10,-. Is even groot en even sterk. Er zit ook nog een draaideksel op die je evt. door een touwtje of zo kan vergrendelen.
Even 1 of twee gaten aan de zijkant branden, randjes bijvijlen en klaar istie. Is een stuk goedkoper.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:10

ja ik weet waar je het over hebt heb namelijk zelf ook een zuurkoolvaatje echt lekker goed koopp en je bent ook nog creabea.Voor info PB me maar.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:35

ik heb die dingen een keer zien staan in de paardendrogist en er stond bij dat het niet geschikt is voor nerveuze paarden

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:01

Ik heb geen ervaring met een van die ballen. Ik heb wel een gewone speelbal voor Sher, en dat gaat echt niet zo vervelen hoor!
Ze vind het hartstikke leuk en is nog steeds bezig met kijken hoe ze het nou op kan eten Haha!
Ik zou als je het geeft wel even opletten hoe ze erop reageert, omdat je al aangeeft dat ze nerveus is, je weet nooit hoe gek ze gaat doen als ze inene zo'n bal ziet.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:09

ik heb een snack a ball voor maverick nu die op rust moet,is een groot suc6,hij is er lang mee bezig.ik heb ook in nog iets anderes gedaan:ik heb onderin een plastic fles een gaatje gemaakt waar net de brokken doorheen kunnen.deze heb ik opgehangen in de stal,ook een groot suc6

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 01:08

Dat heb ik dus ook gedaan, maar fles was in een halve dag gesloopt, hoe ze het gedaan hebben???? No idea - nu zoek ik een iets stevigere fles, denk aan één van die fruitsapbedonnetjes met handvat aan nu, verkrijgbaar in Noordfrankrijk (is maar 5 minuten ver voor mij).

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 02:00

loontje schreef:
heb namelijk ook een zuurkoolvaatje echt lekker goed koopp en je bent ook nog creabea



Bij mijn merrie ligt nu alweer een aantal maanden,
een zuurkoolvaatje in haar stal.
Duurzaam speelgoed Lachen
Kan aardig voer in dat vat worden gedaan.(ik geef kilo pd uit dit vat)
Stukjes wortel,appel,musli,haver,biks...zelfs lof/blaadje andijvie,
Leuke bezigheid voor het paard iedergeval hem leeg te rollen.
Ik maakte(3)gaten,grootte van een waxinelichtje,
niet te groot/te klein ....(gemaakt met zaagboor)
Wallah...klaar!!een leuk speelding voor....10euro }>
Gewoon gekocht bij de (groente)boer!!
O ja tip.... Makkelijk in onderhoud/schoon te wassen doei!


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:06

ik heb ook in deze situatie gezeten en zelfs de paardendrogist erover gemaild.
Voor mij is de snak a ball het makkelijkst, want de equiball is meer voor de hele dag en voor 2 kilo voer
in de snak ball kan je een paar handjes voer doen.
Mijn paard vind de bal echt helemaal geweldig!
zeker een aanrader!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:36

Een aantal meiden bij mij op stal hebben hem ook. Je gebruikt zo'n bal voor zijn nerveusiteit, ik neem dat je haar dus rustig wilt laten doormiddel van iets dat ze zich niet hoeft te vervelen. Nu is mijn tip om de snack a Ball te kopen en daar ongeveer een halve kilo in te doen. Niet zijn hele eten daar kunnen ze dus gefrustreed van raken. Het is de bedoeling om zijn verveling weg te nemen en niet dat hij frusty wordt op dat ding. Dus zijn normalen voer gewoon voeren en dan ongeveer een halve kilo er in doen als je er bent. Puur voor de verveling dus...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:54

Toen B'elanna nog op een stal stond waar erg weinig weidegang mogelijk was heb ik voor haar een equibal gekocht. Lanna is een luchtzuiger en de equibal hielp daar iets tegen omdat ze langer met haar voer bezig was. In het begin was ze boos op de bal. Ze stampte erop, later werd ze er heel goed ik. De bal werd een paard cm heen en weer gerold en ze miste geen brokje. De bal werkt goed...maar je moet er wel voor zorgen dat de plek in de stal waar ze de bal heen en weer rollen steeds goed schoon is! Ik heb de bal inmiddels verkocht omdat ze overdag de hele dag in de wei staat, en dat is voor luchtzuigers het beste.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:41

Ik heb zo'n voerbal, die rooie, perfect voor paarden die langere tijd op stal staan of zich vervelen.
Je kan em zo verstellen dat je de hoeveelheid die eruit komt kan bepalen.
Wel vind ik het ellende dat die dopjes er vrij makkelijk vanaf zijn.. ik heb een behoorlijk inventief paard en die krijgt die dopjes er redelijk makkelijk vanaf.
Bij de paardendrogist zijn ze een heel stuk goedkoper dan bij de gemiddelde ruitershop.

Verder heb ik ook nog van die plastice melkflessen in mijn stal hangen, daar kan je idd ook weer wat in doen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

kashmir
Berichten: 32
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 02:33

Hoi, ik heb dus twee shetjes en ik vind de snackbal wel handig voor in het land maar niet voor opstal.
onze stallen staan vrij dicht bij huis en ze hadden er de liefde voor om hem s'nachts te gebruiken in de stal.
je wil niet weten wat voor herrie dat maakt.
daarin tegen op het land staan ze heel schattig een potje te voetballen met zijn tweeen.
maarja misschien staat jullie stal niet vlak bij huis en gaat het perfect.
de meningen zijn nogal verdeeld.
groetjes

Belker

Berichten: 15249
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:41

Heeft iemand eervaring emt die ballen emt aparden op zaagsel? Het lijtk mij dat met het uitzoeken van de kleine bikskorrels in fijn zaagsel, ze veel zaagsel binnenkrigjen. Ik ben nu op zoek naar zo een speelbal voor kinderen waarin ze blokjes/figuren kunnen stoppen. Ik wil die kinderspeelbal vullen met stukjes wortel en kijken of dat werkt.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:50

de equiball is op alle soorten bodembedekkers getest...de snak-a-ball weet ik niet
en tamara..in de snack a ball kan eigenlijk niet meer dan een paar handjes, dat wodt ook aangeraden bij mijn paard gaat er net een kwartkilo in ofzo

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:20

Belker schreef:
Heeft iemand eervaring emt die ballen emt aparden op zaagsel? Het lijtk mij dat met het uitzoeken van de kleine bikskorrels in fijn zaagsel, ze veel zaagsel binnenkrigjen. Ik ben nu op zoek naar zo een speelbal voor kinderen waarin ze blokjes/figuren kunnen stoppen. Ik wil die kinderspeelbal vullen met stukjes wortel en kijken of dat werkt.


We hebben die bij Tupperware, die is heel sterk gemaakt, maar hij is ook niet goedkoop hoor.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:03

Wij gebruiken dat zuurkoolvatje op zaagsel en op vlas. ze krijgen weinig tot geen zaagsel binnen hoor. maar je kan ook voor die bal een iets grotere brok kopen. wij geven ze mastershorse brok die groter is dan de gewone bix. is ook makkelijker terug te vinden.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 09:03

marloes-joy schreef:
de equiball is op alle soorten bodembedekkers getest...de snak-a-ball weet ik niet
en tamara..in de snack a ball kan eigenlijk niet meer dan een paar handjes, dat wodt ook aangeraden bij mijn paard gaat er net een kwartkilo in ofzo


Sorrie! Kan ook, ik wist niet meer precies hoeveel. Het was ook maar voorbeeld!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:39

bij mij heeft iemand op stal de equibal en dat werkt echt heeeeel goed! en ze doen er langer over.

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:17

Mijn paard vond de equibal niks. Hij ging toch liever verder met de waterleiding slopen. Lips are sealed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jitskenienke, Tess1, Thrive, Wopkebrok en 40 bezoekers