seven games Pat Parelli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

seven games Pat Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 23:59

Weet eigenlijk niet zo goed of ik het op western moet zetten, maar doe het toch omdat we Cheyenne western willen inrijden.
Ik ben op de site van Pat Parelli terecht gekomen en las daar over de 7 games. Nu heb ik het eea gedownload van die site, maar het is met allemaal niet echt duidelijk. Je kan wel boeken en videobanden bestellen, maar die zijn onwijs duur, kan ik nog op een andere manier erachter komen wat Pat Parelli precies bedoeld met die 7 games?
En weet iemand misschien nog sites waar we het grondwerk voor een paardje van 2,5 af kunnen halen. Franca en ik zijn net zo groen als Yen en alle info is welkom. Ik weet wel ongeveer wat we met haar moeten doen, maar hoe ze het dan uiteindelijk gaat begrijpen dat is de vraag....


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 01:17

ik heb je gepb't

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 02:30

Vraag dit eens op het forum UZ (uit het zadel). Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 12:49

ik kan je pat echt aanraden. ik ga het doen zodra ik weer beter ben. het materiaal heeft een levens garantie. de boeken en video's helaas niet.
pat is duur, maar erg goed.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 17:52

de garantie klopt echt. Mijn leadrope was kapot en ik kreeg zonder problemen een nieuwe! En verder is er niets leukers dan freestyle rijden met je paard Haha!


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 07:46

Ben ik het ook helemaal mee eens!! En het is ook wel handig, een paard dat respect voor je heefd Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:00

Anya schreef:
En verder is er niets leukers dan freestyle rijden met je paard Haha!


Dat is helemaal waar... maar er is ook niks moeilijkers....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:28

dus daarom moet je er gewoon les in hebben. ik ga het straks met symmie ook doen hoor.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:46

ik heb les... maar het echte freestyle (dus ook zonder zadel)... dat kan ik niet.... ik glij nogal makkelijk...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:53

SmithsGirl schreef:
ik heb les... maar het echte freestyle (dus ook zonder zadel)... dat kan ik niet.... ik glij nogal makkelijk...


Dat glij-gebeuren was een probleem Haha! . Ik noem even een paar oplossingen. Je moet je paard niet heel heel erg goed poetsen voor de freestyle-acties. Alleen het zand eruit met een harde borstel en dan nadien goed poetsen. Je paard wordt dan minder glad. Een gewone spijkerbroek is ook stroever dan een rijbroek, of een rijbroek met leer o.i.d. op de billen helpt ook.

Verreweg de makkelijkste en tegelijk de moeilijkste oplossing is werken aan je eigen zit en aan je paard. Als je paard lekker aan het been aangaloppeerd en redelijk netjes door de bocht loopt, heb je al minder kans dan dat er eerst 5 hele snele drafpassen voor en achter de galop komen (dat deed Lanna in het begin). En als je zelf netjes in balans in het midden blijft zitten, helpt dat ook.

Verder kun je natuurlijk aan een barebackpad denken, maar dan a.u.b. eentje zonder beugels (beugels zijn levensgevaarlijk aan zo'n ding) een longeersingel geeft in het begin stevigheid en een plek om tijdens de ergste hobbels even vast te pakken en je kunt natuurlijk gewoon freestylen met een zadel Alles hoeft niet in enen perfect Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:29

Ik heb geen les gehad, maar ik heb gewoon het lesprogramma gevolgd en ik was lid van de savvy-nl lijst. Dan kom je ook een heeeeeel eind hoor Lachen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:42

is dat,dat je steeds mail krijgt van ze/
en wat bedoel je met het lesprogramma gevold?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 17:37

Les krijgen? Heb je dan ook NH instructeurs die een uurtje NH les komen geven. Ik dacht dat dat voornamelijk dmv clinics gebeurt.
We hebben besloten om het boek van Emiel Voest te kopen.
En aan de hand van zijn manier met NH te beginnen bij Cheyenne. Het lijkt me echt super om alles dmv lichaamstaal/stemhulpen voor elkaar te krijgen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:26

Het lesprogramma van Parelli, aan het eind kan je dan ook nog examen doen. Je moet dan een aantal oefeningen opnemen op video en opsturen. Als je examinator daar tevreden over is dan krijg je een certificaat. Op deze manier kan je diverse certificaten halen. Savvy-nl is een nederlandse mailinglijst van yahoogroups.com en zeker in het begin heb ik daar heeeeeeel veel en goede antwoorden gehad op al mijn vragen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:26

Overigens geeft Eddy Modde gewoon les ja.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:01

voor zover ik weet geeft Eddy Modde inderdaad gewoon les. Hij geeft wel aan dat het goedkoper is als je met een aantal mensen les neemt. Vaak staan er ook oproepen wie mee wil doen aan een les in een bepaald deel van het land...Daar kun je je gewoon voor opgeven. Oproepen staan op de NH-lijst, maar je kunt jezelf ook op de PNH mailinglijst zetten op de nederlandse parelli-site. www.parelli.nl

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 10:07

Ik ben op de site www.naturalhorses.com terecht gekomen. En wat blijkt een paardje wat bij ons op stal staat is van hun. Ik heb ze gemaild en nu komen ze waarschijnlijk van het weekend naar stal om ons een eerste kennismakings les met NH te geven.
Zij werken met de 7 games.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:36

ik krijg ook steeds mail, maar da's van eddy modde. heb jij het ardes van de savy.nl

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:33


Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:53

Je hebt inderdaad twee lijsten: savvy-nl, dit is een forum, vraag en antwoord dus, en PNH-nl, hier krijg je alleen mailings van/via Eddy. Beide via Yahoogroups aan te melden.
Het pakket heb ik nog niet, ben al wel een poos met PNH bezig en wil binnenkort mijn level 1 gaan tapen! 15 dec heb ik mijn tweede les van Eddy, zodat ik de ontbrekende puntjes van het rijden op de i kan zetten! Het werkt echt super en is ook ontzettend leuk om te doen. Als je vragen hebt PB gerust.
Overigens hoef je in level 1 niet zonder zadel te rijden, dat komt pas later. Een feestylehalster, een leadrope, een zadel en ev. een carrotstick zijn voldoende. Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers