*Tiko&Jordy helemaal bezweet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

*Tiko&Jordy helemaal bezweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 23:21

Hi Vanaf donderdag vindt ik Jordy al een beetje lusteloos,ik ben donderdag met hem gaan wandelen maar hij had totaal geen zin om te lopen.Vrijdag ging ik were met hem wandelen ,weer geen zin ,daarna heb ik hem nog in de wei gezet en rende die er wel in maar toen ik hem eruit wilde halen kwam die in stap aan lopen.doet ie nooit.
Zaterdag kwam ik savonds op stal om te voeren en ik schrok me dood hij,z'n oren,nek,hoofd en borst helemaal bezweet de rest van het lichaam was een beetje klam.en ik had hem droog op stal gezet. Verward
Nou kom ik vanavond weer op stal en weer is die helemaal bezweet! en nu z'n lichaam ook helemaal.dus ik heb alle paarden op stal na gekeken of die het ook hadden en ja hoor Tiko heeft het dus ook!
nou hebben Tiko en Jordy vandaag samen in de wei gestaan en in 1x heeft tiko het dus ook.ik vindt dit erg raar en ik ben bangdat het misschien een ziekte is ofzow
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want Myrthe en ik zijn nu erg ongerust over onze paardjes.
Groetjes Simone


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:32

Ik zou maar snel zijn temperatuur gaan opnemen om te kijken of ze koorts hebben!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 00:31

ik ben net naar stal gefietst maar de thermometer op stal deed het niet.De staleigenaresse zegt dat het nu warmer is als normaal en zegt dat het door het ras komt.dus ik weet het niet ik hoop dat ie er morgen nog normaal bij staat.de eigenaresse zou op jordy en tiek letten.

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 01:57

Ik denk ook dat het komt, omdat het ineens nogal mistig is geweest en nu vandaag ineens erg warm. Die van mij staat sinds anderhalve week volledig op stal i.v.m. een beenblessure, een KWPN-ster, maar die zweette vandaag ook onder haar dek en was ineens als een gek aan het verharen. Tinkers hebben best een dikke vacht en dan is het momenteel best raar weer voor ze. Ook met die mist kan het lijken alsof ze zweten, maar dan zitten de druppels meer aan de buitenkant van het paard/de pony. Kijk maar eens goed als het weer mistig is, of ze echt zweten, of dat het bovenop de haren nat is. Succes in elk geval.

Quinnie

Berichten: 55
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:48

Omdat het een paar dagen kouder is geweest en toen weer warmer zijn de paarden een beetje in de war; ze waren net bezig een winterjasje te kweken en nou gaat de temperatuur weer omhoog..!! Ik denk dat dat dan ook de oorzaak is van het zweten van jou paardjes..
Het zou hun lusteloze gedrag ook meteen verklaren (het is warm en hebben een dikke vacht dus kost het hen energie om fit te zijn..)

Wel zou ik voor de zekerheid even een thermometer ter hand nemen!

Veel succes!

Zarras proved it...angels do exist....
Quincy's Bita Blue, mijn liefste prinses Quinnie.....crossed over the rainbow bridge March 8th 2010...

ardnas
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Rotterdam

bezweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:55

Hoi Simone,

Ik zag net op Medisch (1 of 2 berichten voor de jouwe) een bericht over een of andere geheimzinnige ziekte in Wallonie. Hierbij waren de paarden ook erg bezweet. Misschien moet je even kijken.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:19

baily is ook bezweet op de hals als ie binnengezet wordt nadat ie uit de wei komt smiddags. is ook omdat de temperatuur nog al schommelt. de andere tinker op stal heeft dat ook en de haflinger ook.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 17:23

Bedankt voor de reactie's ik zal zo wel ff kijken bij de topic over die ziekte ik hoop dat het gewoon door de temperatuur komt.Ik heb jordy nu een iets dunner dek op gedaan en ik ga vanavond kijken of die weer zo zweet.als dat zo is bel ik gewoon voor de zekerheid de DA.de oorzaak dat jordy niet wou lopen heb ik gevonden,z'n hak is echt superdik ik weet echt niet hoe het komt en ik zit nu echt te balen.Jordy was in het begin altijd zo lief en in de wei deed hij niemand kwaad en nu heeft ie in 1x een dik been en jaagt hij paarden het hek in en loopt ie constant ruzie te maken!
raar paard.....

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:34

ik heb het in oktober met mijn fjord gehad die stond in een stal waar voor hem te kort frisselucht komt,maar voor een draver ruim voldoende. hij stond ook te zweten en te hoesten in stal. Ik heb hem nu naar een buitenbox verplaatst en dat gaat goed. Misschien moet je kijken hoe hij reageert in een stal waar meer frisselucht bij komt.

Wodan en ik onderweg in de M2

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 17:38

Hij staat nu in een buitenstal hij kan zeg maar met z'n koppie naar buiten.tja ik wet het ook niet ik ga vanavond gewoon nog ff kijken en dan zie ik het wel.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:56

Jordy schreef:
Jordy was in het begin altijd zo lief en in de wei deed hij niemand kwaad en nu heeft ie in 1x een dik been en jaagt hij paarden het hek in en loopt ie constant ruzie te maken!
raar paard.....


Huh... Verward Hij had charlie toch niet door het hek gejaagd?? dat zei je....
Dat vandaag met kentuck kwam doordat kentuck zat te treigen, die pismerrie maakt met iedereen ruzie...t ligt echt niet aan jordy, het is gewoon zelfverdediging.

Anders zal hij ook wel feller op Tiek reageren, joh, meis....het komt heus wel goed, hij is nog steeds lief en vrolijk!

Oja..dan meteen nog een vraagje aan iedereen:
Jordy's knie (hak zegmaar, maar dan aan de voorkant) was echt ontzettend dik, maar compleet niet warm of gevoelig, hoe kan dit???

Hij liep niet echt kreupel, maar vooral in stap zag je dat het niet helemaal goed was, in draf veel minder Verward

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:56

Gewoon even aankijken, je kan misschien een andere thermometer vinden (die het wel doet?) om ze even te temperaturen.
Een buitenstal is perfect, Lekker frisse lucht.

Hou z'n been even in de gaten. Als het ook warm is kan je het afspuiten (koelen, 2 of 3x daags 10 minuten). Dan zou het met een dag of 5 weer over moeten zijn.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 18:22

Huh... Verward Hij had charlie toch niet door het hek gejaagd?? dat zei je....
Dat vandaag met kentuck kwam doordat kentuck zat te treigen, die pismerrie maakt met iedereen ruzie...t ligt echt niet aan jordy, het is gewoon zelfverdediging.

Anders zal hij ook wel feller op Tiek reageren, joh, meis....het komt heus wel goed, hij is nog steeds lief en vrolijk!

Nouw,volgens hennie heeft jordy dit wel gedaan,maar ik kon het me gewoon niet voorstellen dat jordy dat zou doen.dus eigenlijk weet ik het niet.ik wil gewoon niet dat jordy straks een stempel op z'n hoofd krijgt van gevaarlijk paard of paard dat anderen door het hek jaagt.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 18:25

Jantien schreef:
Gewoon even aankijken, je kan misschien een andere thermometer vinden (die het wel doet?) om ze even te temperaturen.
Een buitenstal is perfect, Lekker frisse lucht.

Hou z'n been even in de gaten. Als het ook warm is kan je het afspuiten (koelen, 2 of 3x daags 10 minuten). Dan zou het met een dag of 5 weer over moeten zijn.


bedankt voor je reactie! ik zal vanavond proberen om de thermometer mee te krijgen als dit niet lukt koop ik er morgen gelijk 1
ik heb vanmiddag z'n been af gespoten ongeveer 10 minutjes vanavond zal ik dit weer doen.Ik kijk het nog even aan,z'n hak is echt heel groot.als het binnen een paar dagen niet over is haal ik er gewoon de DA bij,maar ik ga er vanuit dat het binnen een paar dagen over zal zijn.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 13:45

Ik heb er gisteravond toch de DA bij gehaald,zei heeft gekeken of er geen onstekingen in zaten en of die kreupel liep.ze heeft ook z'n temperatuur op genomen en die was goed.verder heeft jordy een prik gehad zodat de hak wat zou slinken en ik moet nu met hem gaan wandelen en ik moet het elke dag afspuiten.
over dat zweten,ik had een dunnere deken op gedaan en nu zweet ie niet meer en tiko ook niet meer,dus ze hadden het gewoon warm.
groetjes simone

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:51

Ilonka was vrijdag al bezweet voor ik ging rijden, ze stond namelijk vast geboden aan het hek (terwijl ze werd gepoetst) te slapen en tja daar krijg je het warm van. Denk dat het met het weer te maken heeft, Ilonk zweette buiten al, kun je nagaan als je binnen staat!

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Bielsje, Dries1990, Esther_r20, Hindo2, Symke, xPearl en 108 bezoekers