Veulens samen in de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Veulens samen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 19:59

Ik wil mijn merrie veulentje volgend jaar samen met andere veulens een zomer op de wei zetten zodat ze lekker met leeftijds genootjes kan spelen.
Als jij opzoek bent naar een groep om je merrie/ruin veulen in te zetten is dit een optie.
Omdat ik het land moet huren zijn hier wel kosten aan verbonden, E40,-.

Het is in Amsterdam west, pb me als je intresse hebt, en meer wilt weten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:29

Je moet wel het ras erbij zetten he en het geslacht anders zit je straks met een stel niet passende veulens bijelkaar

enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 23:02

Het geslacht heb ik al vermeld, en alle rassen kunnen makkelijk bij elkaar,
veulens doen niet aan rascisme.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:20

Veulens van verschillende fokrichtingen hebben een andere opfok nodig. Een wei die goed is voor een rijpaardveulen kan dodelijk zijn voor een shet. Dat heeft niets met rascisme te maken, maar met kennis en zorg.

enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 21:38

Dat is waar, ik heb eventjes geen rekening gehouden met de shetjes, daar is het weiland eigenlijk iets te vet voor, ondanks dat er schapen en koeien staan voor de voor en tussen begrazing.

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 02:05

ik heb een hengstveulen is nu 4 maanden oud ( over een paar dagen krijgt hij een maatje heb ik er dus twee) en ik zou het leuk vinden waneer ze gezellig samen met andere veulens in de wei kunnen, ik heb een landje waar ze alltijd op mogen samen met de rest van mijn kudde ( 6 tot 10 paarden van 2 tot 16 merries en ruinen ) maar het lijkt me leuker ze met andere veulens samen te zetten... dus misschien lijkt het jou ook leuk.
op http://dieren.clubs.nl/muchacho en op www.kcbn.de kun je fotos van mijn veulen zien hij heet vidocq en het andere veulen wordt een heel lieve friese hengst... ik hoor het groetjes kc