paard brengt gevoelens naar boven

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

paard brengt gevoelens naar boven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 13:56

Sinds ik Gammon heb (7 weken) zijn er al een hele scala aan gevoelens voorbij gekomen die ik bij mijn andere huisdieren niet zo intens heb.

De eerste keer dat hij me er afgooide, ben ik 2 dagen van slag geweest. Ik heb zo gehuild, omdat ik geschrokken was maar er ook écht verdriet om had! Toen het de keer rijden daarna goed ging moest ik wéér huilen omdat er nog zoveel verdriet in me zat ofzo en omdat het toen goed ging...

Nu is hij 2 dagen niet meer vrolijk en energiek zoals hij altijd was. Ik ben ook meteen van de mik, slaap slechter, zit de hele tijd te dubben wat hij mankeert, kortom voel me erg klote.

Daarnaast nog de vreugde natuurlijk als dingen goed gaan of we lekker samen staan de kroelen en te krabbelen.

Maar ik vind het erg heftig in zo'n korte tijd. Ik zei gister al tegen mijn vriend, ik zou zo nooit kinderen kunnen hebben, dan kun je mij wel bij elkaar vegen me al die emoties.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 16:52

Nou, ik kan niet zeggen dat ik het net zo 'erg' heb als jij Knipoog Maar ik heb dat ook wel een beetje denk ik ja Haha! Ik heb Ivanka nu 4 maanden 1 week en 6 dagen en een paar maanden geleden was ik ziek geweest en ik was echt gewoon te ziek om naar Ivank toe te gaan, toen ik de dag erna weer kwam, keek ze me gewoon niet aan en als ik haar uit de wei ging halen deed ze normaal altijd zo 'hu-hu-hu-hu' en dat deed ze ook niet Haha! Net of ze pissed op mij was, maar gelukkig is ze bijgetrokken Haha! Nu begroet ze me elke dag weer uitbundig en als ze achterin de wei staat, komt ze gelijk in draf naar me toe als ik naar haar fluit Lovers


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 17:57

Ik heb zo vaak zitten huilen om jordy,gewoon omdat ie wat had of omdat hij weer liep te etteren en ik kan soms gewoon helemaal ziek worden van verdriet maar soms ook van vreugde als die wat goed doet.Jordy hinnikt altijd naar me als ik aan kom en als die in de wei staat en ik roep z'n naam dan komt ie gewoon op me afrennen en op zo'n moment kan ik echt wel janken gewoon van blijdschap dat ie toch naar me toe komt.
dus ja...jordy brengt echt gevoelens bij mij naar boven

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 18:07

als het niet gaat met rijden enzo met Jamy word ik altijd strontchagrijnig omdat ik weet dat ze het wel kan maar gewoon vertikt iets te doen maar als het goed gaat ben ik superblij of als ze bv weer te mager is dan ben ik gelijk bezorgt enzo

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 18:24

Ik ben vorig jaar op paardenvakantie geweest naar Frankrijk en ik reed daar op een paardje, Ideale. Maar zo 'ideaal' was ze soms niet. Na een stop bij een riviertje na dik vier uur rijden was ze strontchagerijnig en ging ze steeds (om de 10 seconden) om onverklaarbare redenen draven tussen de rest van de paarden die allemaal stapten. Steeds bijdraven, zeg maar, terwijl dat niet nodig was, dus dan werd het een extra-hobbelgang. Mijn zusje vond het erg grappig, maar ik werd na een half uur geklooi zoo boos op dat paard! En de hele tijd zeuren om een vliegend vogeltje of een bewegende tak! Echt vreselijk. En dan ben je al kapot van een lange rit door de bergen. En ik was bovendien ook nog een beetje ziek (het had veel geregend, ik was zeiknat) Ik zat te huilen op dat paard, terwijl het eigenlijk misschien niet nodig was. Maar het werd me echt even teveel, echt even een 'knakmoment'.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 18:38

he joh..
Het is voor Gam ook een tijd om te wennen aan zn nieuwe stalgenoten en ook in de wei is hij net als Ewald niet de gelukkige, beetje pispaaltje.. Ik heb Ewald nu 3 maandjes, en ik kan met je mee praten dat toen ik Ewald net een paar weekjes had dat ik het me ook heel erg aantrok, maar hij moet zich toch ook leren redden dus nu denk ik er iets makkelijker over, want het moet geen watje worden!

Geloof me.. het komt echt wel! het gaat al harstikke goed, Gam is ook nog heel groen, hij moet nog even leren wat hij kan en wat hij niet mag, met flinke aanpak leert ie dat echt wel! je moet het zelf alleen ook geloven..

succes!

Kusje

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 20:08

Da's lief van je A-J, het komt ook allemaal wel goed maar ik verbaas me er gewoon over wat er allemaal bij me los wordt gemaakt door zo'n knollie.

en ik zei daar écht géén stinkmodder hoor!!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:21

Pellie schreef:
en ik zei daar écht géén stinkmodder hoor!!!


(Sorry hoor, even off-topic).. Dat wilde ik al vragen... er worden zoveel typische scheldwoorden gebruikt hier en ik was toch wel erg benieuwd of die automatisch aangepast worden. Blijkbaar wel dus. Haha, ook een stunt. Ik zag ook al iemand een keer in een heel erg boos verhaal het woord 'poedersuiker' zetten in een scheldzin. Snapte er al helemaal niets van

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:45

effe off-topic ja gera dat is een geintje van bart Haha! . scheldwoorden worden automatisch in iets lolligs omgezet. maar in het begin had ik ook zoiets van ben ik nu gek of wat is dit. ik ben toch niet zo ver van de wereld afgesloten dat ik de nieuwe scheldwoorden niet meekrijg.

en on-topic.
paarden maken bij mij ook wel gevoelens los, wel iets minder als bij jouw pellie, maar toen ik mijn daisy weer terug gekocht had, ze was 1,5 jaar van iemand anders, en ik voor het eerst hier thuis in de bak op haar zat, sprongen bij mij de tranen in de ogen, en heb ik een potje zitten te janken omdat ik zo blij was dat ik haar weer terug had. ja dat heet liefde Lovers de liefde voor je paard.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 20:49

Off - Ik had het eerst ook niet door nee... dacht dat het de vrije keuze was van mensen die stinkmodder of poedersuiker zeiden, not.

Psssst, ik zei k l o t e ! Da's niet erg toch? Knipoog

On - ik vind dat al heel wat Rina!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:29

mag ik es testen? poedersuiker banketstaaf klote fiets

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:40

Ik. Raak en ik was een mooi voorbeeld van 'Love at first Sight'. Vanaf de eerste dag heb ik heel sterke emoties met hem gevoeld.

'Paint' it 'Black'

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:49

Toen ik gisteren met mijn kruiwagentje door de bak liep waar ze allebei in stonden stond ik plotseling stil, draaide me om en keek naar ze.
De tranen van geluk schoten in mijn ogen, na een diepe zucht liep ik verder.
Van dit soort momenten heb ik wel vaker

in de afgelopen tijd heb ik een paar baalweken gehad, het rijden ging beroerd en ik voelde me zelfs er steeds rotter onder. Dat voelde Jaike ook weer, tot ik tot het besef kwam dat het voor mij niet leuk is maar voor haar helemaal niet.
Ik probeer het nu weer rustig op te bouwen en probeer ook zoveel mogelijk verschillende dingen te doen. We voelen ons er allebei goed
onder

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:02

Het is zo dat ik voor mijn hondje een dieper gevoel heb dan voor mijn paarden. Maar het is ook zo, dat veel van mijn mooiste momenten samen met IOnes waren.

De hond is de betere mens

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 00:42

Jaaaaaaa ik heb ook mijn momenten van verbondenheid (natuurlijk ontzettend nerd-ig voor alle rationelen onder ons maar die zullen deze topic niet zo snel lezen denk ik) met mijn hond en 1 van de katten.

En je hebt gelijk dat als je je k l o t e voelt dat het zijn weerslag heeft op je paardje. Geloof ik meteen, omdat Gammon mij eerder door heeft dan ikzelf.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:43

En IK! En dan is hij niet eens "mijn" paard, maar van mijn zoon. Als ik hem zie word ik helemaal warm van binnen. Voornamelijk omdat hij voor mijn zoon het zonnetje weer heeft laten schijnen. Ik zal nooit aan hem kunnen uitdrukken hoe dankbaar ik hem daarvoor ben.

Lovers Buddy: jij bent meer dan woorden kunnen zeggen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 14:16

gera"]
[quote="Pellie schreef:
en ik zei daar écht géén stinkmodder hoor!!!


(Sorry hoor, even off-topic).. Dat wilde ik al vragen... er worden zoveel typische scheldwoorden gebruikt hier en ik was toch wel erg benieuwd of die automatisch aangepast worden. Blijkbaar wel dus. Haha, ook een stunt. Ik zag ook al iemand een keer in een heel erg boos verhaal het woord 'poedersuiker' zetten in een scheldzin. Snapte er al helemaal niets van
[/quote]


OOoooooowwww...ik wilde al net n topic openen om te vragen wat iedereen toch bedoelt met banketstaafig en poedersuiker.. Frusty Frusty
Hhaha..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 01:20

Ik ben idd ook wel érg benieuwd wat wát nou betekent jah... Haha!
test!

poedersuiker
banketstaaf
oliebol

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 01:21

Oké, die banketstaaf was té gemakkelijk!!! Schijnheilig

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Niika, Sanne_com, Vagabondo, YandexBot en 53 bezoekers