Relatie,,samen paarden gek !!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:00

Ja zeker!!
Prins op het witte paard ^&+ /3

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:01

Mijn man heeft niks met paarden maar helpt wel waar hij kan, heeft heel wat kilometers met de trailer gereden. Maat dat kan ik nu zelf :P

Deel de hobby wel met mijn kinderen. Dat vind ik wel leuk

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:02

LoveBodin schreef:
okdoei schreef:
nou ik en mijn vriend rijden allebei, maar we hebben allebei een hele andere manier van rijden, dat kan bij ons soms tot best veel frustraties leiden, mocht het ooit uitgaan, zou ik niet snel een hobby-genoot weer kiezen :')

Dit inderdaad. Heel leuk aan de ene kant, dat samen buitenrijden gaat bijvoorbeeld weleens.. Maar dressuur rijden...

precies, af en toe samen lekker naar buiten is wel heel leuk, maar elkaar "helpen" met trainen is echt geen doen :')

Cioccolato

Re: Relatie,,samen paarden gek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:04

Liever niet de hobby delen, maar hij moet wel mijn hobby respecteren. Achter mij staan, het eens zijn met de keuzes die ik erin maak. Aangezien het een hoop tijd en geld op slokt.
Heb het gelukkig getroffen met 1 die ook helpt waar nodig :j

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:05

Ik en mijn man zijn bijna 20 jaar samen. Mijn man heeft niks met paarden, nooit gehad en na 20 jaar zal het waarschijnlijk ook nooit meer komen.

Ik vind dit best wel spijtig, het is toch vaak een nadeel. Onze ponies staan aan huis en als ik vraag om iets aan de stal te doen of mij te helpen met hooi naar binnen te leggen of zo dan is dat toch altijd een dingetje. Maar ok, ik heb dan ook wel een buitenbeentje, hij is helemaal geen dierenvriend eigenlijk, en hij komt ook niet graag buiten als het koud is of regent.

Daarbij komt ook nog eens dat hij niet erg sociaal is, geen behoefte heeft aan afspreken met zijn vrienden ofzo en hij geen eigen hobbies heeft.
Hij wil zijn vrije tijd vooral met mij doorbrengen, maar dat moet dan altijd iets anders zijn dan iets met paarden.
Nu vind ik andere dingen doen ook leuk hoor, dus in dat opzicht gaat het wel maar soms mis ik het toch wel, als ik andere koppels zie die wel beiden van de paardensport houden dan ben ik best wel stiekem een beetje jaloers.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:07

Ik denk dat het op z'n minst fijn is als je partner achter je hobby staat.
Dat je samen een hobby deelt is natuurlijk fijn, maar dit hoeft van mij niet per sé iets in de paarden te zijn. Het is ook fijn als je allebei nog je eigen ding hebt om los van elkaar te kunnen doen.

Mijn vorige ex zat wel in de paarden en dat was leuk om samen mee bezig te zijn. Mijn huidige ex had dat niet maar vond het wel leuk hoe ik ermee bezig was en steunde mij daar wel in. Beiden vond ik helemaal prima.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 08-04-19 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:07

Moet er eerlijk gezegd aan denken een vriend te hebben die in de paarden zit.
En idd zoals eerder al gezegd, paarden is mijn hobby. Mijn huidige vriend heeft niets met paarden. Vind het niet erg om even mee te gaan als er iets is of weer brok nodig heb, is er ook niet bang voor. Vraagt ook altijd hoe het met mijn pony is als ik er geweest ben. Maar daar houdt het ook echt mee op.
Hij heeft de voetbal, dat is zijn hobby :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:11

Zie hier wel genoemd dat paard rijden me time is en dat het gezond is om ook tijd apart te hebben. Ik ga ook vaak zat alleen naar stal. Heerlijk. En we hebben ook zat activiteiten die we niet samen doen. Samen iets met paarden hebben zegt natuurlijk niet dat we hele dagen samen op stal zijn. Met het rijden ook nooit problemen. We zijn het eigenlijk altijd eens en kunnen elkaar juist goed helpen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:13

Mijn man vind paarden leuk en kan ook rijden maar doet het niet veel.
Heerlijk om de hobby te delen en gezien ze aan huis staan is het ook wel echt nodig dat hij ze op zijn minst een beetje leuk vind :+

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 14:22

Als ik een vriendin zo vinden . Zo ik echt zalig vinden om samen met paarden bezig tezijn . Samen naar wedstrijden gaan of na evenementen

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:26

Ik heb geluk met een vriend die niet in de paarden zat, maar ondertussen wel aangestoken is. Dus we kunnen wel een hobby delen maar hebben geen grote meningsverschillen in hoe dingen moeten gaan.
Ik ben van het trainen, hij van de leuke dingen die erbij horen (kroelen, buitenritten, wandelen etc). Dus doordeweeks ga ik alleen en moeten ze aan de bak, in het weekend gaan we samen 'leuke' dingen met ze doen.

Ligt er ook wel aan hoe intens je hobby is. Als je een paard in volpension hebt, je ook nog andere hobby's hebt dan is een vriend zonder paarden interesse een stukje makkelijker dan wanneer je dagelijks enkele uren bezig bent en ze bijvoorbeeld aan huis hebt/wil hebben.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:33

Ik vind het juist heel leuk, zeker als je een beetje op dezelfde lijn zit qua meningen etc. Ik vind het juist leuk om mijn grootste hobby te kunnen delen en dat je partner niet denkt, god kómt ze weer met die paarden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:36

Nee niet per se. Ik vind het eigenlijk wel fijn om een hobby/plekje te hebben waar ik me kan terug trekken helemaal alleen. Mijn partner zie ik al genoeg.
Mocht hij wel paardenliefhebber zijn dan is dat mooi meegenomen maar totaal niet een pre voor mij.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:51

Neverland schreef:
1 keer en nooit meer. :+ Nee, absoluut geen paardenman meer voor mij.

Dit! Leuk in theorie, maar in de praktijk. :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:54

Liever iemand die mij steunt in mijn hobby's dan iemand die zich met mijn doen en laten bemoeid omdat 'het ook anders kan'. Het kan in de theorie heeeeel leuk zijn om dezelfde hobby's te hebben. Maar de praktijk is vaker drama :+ En ik vind het heerlijk om mijn eigen ding te hebben :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:56

Bunn schreef:
Neverland schreef:
1 keer en nooit meer. :+ Nee, absoluut geen paardenman meer voor mij.

Hihi vertel nu maak je me nieuwsgierig :P

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:57

Ik heb een vriend die ook paarden heeft, maar ik zou er nooit meer voor kiezen :+

We zijn nogal verschillend van mening wbt houden en trainen(ik wil 24/7 buiten en een goede basis vanaf de grond, zijn paard staat 23/7 op stal in de winter en moet maar doen wat die zegt, wanneer die dat zegt :') ), en dit botst meer dan eens. We hebben er al eens ruzie om gehad, maar inmiddels begin ik gewoon niet meer over mijn paard of stal want het geeft altijd spanning, dat is het me niet waard.

Dan kun je beter iemand hebben die geen idee heeft van paarden en die je alles op je eigen manier kan leren :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:02

Shaggy09 schreef:
Bunn schreef:

Hihi vertel nu maak je me nieuwsgierig :P

Vooral het "romantische" beeld dat er bij komt kijken valt erg tegen.
Super leuk, samen buiten rijden, totdat je 2 paarden hebt die niet zo goed bij elkaar klikken qua rijden dus je uiteindelijk ook niet echt naast elkaar kan rijden omdat de een sneller is dan de ander etc.
Dan nog het feit dat dit bijna nooit lukt(mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen bijna, hebben nu 2x samen buiten gereden) door logistieke problemen aangezien ze niet op dezelfde stal staan(iets met andere principes en eisen).

Dan heb je nog het probleem dat als de een het paard van de ander rijd degene aan de kant altijd commentaar heeft en je vervolgens niet heel gezellig aan tafel zit 's avonds :')

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:02

Zou er niet aan moeten denken om met iemand samen te zijn die net zo gek is op paarden als ikzelf :')
Beetje hetzelfde als 'werk en prive' gescheiden kunnen houden := Maar dan hobby en privé, hahaha.

Mijn vriend is enorme dierenvriend, vind de paarden ook heel leuk, wil ook best eens aaien of erop zitten maar laat hem maar gewoon de klusjes doen :D
Stal mesten, beetje vegen, tuig poetsen. Dat doet ie liever dan toekijken, helemaal prima :o

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:03

Ik denk dat het bij mij echt mis zou gaan als mijn vriend niks van paarden moest hebben. Ik ben er toch wel elke dag minstens 1 uur mee bezig en in de weekenden veel meer. Daarbij kan ik dus nooit zomaar een weekend (laat staan een week) op vakantie. Ik kan me voorstellen dat een niet-paardenman daar helemaal gek van zou worden.. Mijn vriend heeft zelf pony's en ondanks hij er niet super veel mee doet heeft hij gelukkig wel alle begrip voor de hoeveelheid tijd die ik erin steek <3
Daarbij is hij van de fokkerij en ik van onder het zadel, dus we zitten elkaar ook nergens in de weg en hebben allebei ons eigen deel wat we wel met elkaar kunnen delen, dus ik vind perfect zo haha.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:20

herous schreef:
Ik en mijn man zijn bijna 20 jaar samen. Mijn man heeft niks met paarden, nooit gehad en na 20 jaar zal het waarschijnlijk ook nooit meer komen.

Ik vind dit best wel spijtig, het is toch vaak een nadeel. Onze ponies staan aan huis en als ik vraag om iets aan de stal te doen of mij te helpen met hooi naar binnen te leggen of zo dan is dat toch altijd een dingetje. Maar ok, ik heb dan ook wel een buitenbeentje, hij is helemaal geen dierenvriend eigenlijk, en hij komt ook niet graag buiten als het koud is of regent.

Daarbij komt ook nog eens dat hij niet erg sociaal is, geen behoefte heeft aan afspreken met zijn vrienden ofzo en hij geen eigen hobbies heeft.
Hij wil zijn vrije tijd vooral met mij doorbrengen, maar dat moet dan altijd iets anders zijn dan iets met paarden.
Nu vind ik andere dingen doen ook leuk hoor, dus in dat opzicht gaat het wel maar soms mis ik het toch wel, als ik andere koppels zie die wel beiden van de paardensport houden dan ben ik best wel stiekem een beetje jaloers.

Brr, niet eens een dierenvriend? Geen eigen hobby's? Niet om de advocaat van de duivel te zijn, maar zoals jij je vriend beschrijft beschrijf ik mannen waar ik zelfs als vrienden niets mee te maken wil hebben :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:21

Ach je kiest niet uit op wie je verliefd word :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:27

Voor mij was het geen vereiste dat hij paarden leuk zou vinden.
Hij is alleen wel gaan rijden voor mij en vind het nog leuk ook.
Ben dus af en toe mijn paard kwijt.
Ach ja,...hij zeurt in iedergeval niet over de tijd en het geld die het allemaal kost :')

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:29

Ik ben juist blij dat mijn vriend geen paarden als hobby/liefhebberij heeft, zo heb ik de paarden echt als mijn eigen onderdeel in mijn leven. Mijn hobby, mijn ding!
Hij is wel enorm gek van dieren, dus dat delen we wel. Moet wel bekennen dat ik hem al stiekem meerdere malen betrapt heb op knuffelen met mijn paarden (lang leve de camera op stal, dan zie ik meneer stiekem in de stal de paarden aaien, knuffelen en snoepjes geven :o)

Heb de paarden aan huis en zodra ik hem om hulp vraag bij de paarden dan wilt hij wel altijd helpen. Zo heeft hij de paarden een paar weken langs gemest en verzorgd toen ik rugproblemen had, als ik niet op tijd thuis ben hoef ik maar een berichtje te doen met instructies en hij voert ze voor me, en elk jaar kan ik vast op hem rekenen als er weer honderden baaltjes hooi van het land naar binnen gehaald moeten worden. Zelfs met feestjes/kermissen oid gaat hij naar huis toe om de beesten te verzorgen en de paarden te voeren als ik nog even door wil feesten!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:31

Doe mij maar een paardenvent! Maar wel 1 die het kan vinden in mijn manier van houden van paarden. Ik heb niks met bitloos/boomloos/ijzerloos/stalloos/wedstrijdloos/24uurperdagbuiten zeg maar. :Y)

Elke keer dat gezeik over dat het zoveel tijd en geld kost, en het niet snappen dat je je echt zorgen maakt als er iets aan de hand is. Nee van mij hoeft dat niet meer. :=