Heb ik weer....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-01 19:20

Anouk heeft sinds een maandje een paard en nu is ze op vakantie...
In het begin liep het niet lekker ze heeft veel gepoetst en gewandeld en gelongeerd voordat ze er na ruim een week voor het eerst erop stapte meteen les zodat er niets mis ging :heel braaf 2 dagen later is ze erafgebokt (buiten) en als ze de bak niet dicht doet knalt ie er in volle galop ui terug naar de stallen.
Ook kreeg ie olifantpootjes dus stalbenen aan 4 benen en liep ie slecht te goed om kreupel te zijn te slecht om alleen onregelmatig te zijn. volgens anouk was niets dik en warm en omdat ie soms hele stukken goed liep gingen we naar overleg er vanuit: teugelkreupel. hij had het namelijk vooral bij wendingen waarbij hij echt moest buigen en dus moest werken.
Tja anouk had 'm nagekeken dus niemand controleerd die benen (*stom!!!!*)
Nou Anouk maandag op vakantie heeft nog gereden hij liep moeilijk maar dat was het kom ik dinsdag wou 'm longeren en ik wil 'm borstelen.. ik schrok me rot zulke erge mok aan 4 benen.. hij heeft dus 4 dikke benen van de mok en is nu dus aan 4 benen slecht!loopt amper allemaal pus en bloed aan de achterbenen en ze heeft zaterdag zelfs z'n sokken geknipt! hij sloeg steeds naar me (doet natuurlijk auw)
Dus met moeite sokken allemaal uitgeknipt zodat ik er beter bij kon uitgewassen met betadineshampoo en dik in de zalf gezet.. ik weet dat ze bloedvergiftiging er van kunnen krijgen pony van pothoven(renate: Diana)ging er dood aan.
Ik ga straks weer heeft het niets geholpen dus weer pus enzo bel ik de veearst...
maar ik vind dit zo erg he.. baal er behoorlijk van arm paard en natuurlijk zit anouk in het buitenland en kan ik haar niet bereiken mocht het mis gaan...
moest het ff kwijt...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 19:33

brr das minder leuk nieuws. Ik zou inderdaad de dierenarts bellen.

jeetje. ben vandaag op ziekenbezoek geweest bij een pony van onze manege. die had een enorma jaap een zijn kont en is gehecht. Hij moet nog even op de kliniek blijven en dus heb ik hem twee appeltjes gegeven. toen ik aankwam schrok ie en wilde niets van me weten. hij dacht dat ik hem vast een spuit ging geven ofzo. maar toen ik wegging hinnikte hij. Wat is het toch een lief beest. Smam heeft foto's gemaakt en ik zet ze er vanavond wel even op.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 22:03

hee maar nimmie als ie zo erge mok heeft dan moet ie dat toch al eerder hebben gehad?want zomaar ineens kan niet zo erg toch?tink had vorige week ook een beentje heel klein beetje dik,maar de hoefsmid had haar ook tekort bekapt en ik weet nu niet waar het van komt.maar haar beentjes zijn nu weer gewoon,en de mok is verder droog en ze krijgt al die pilletjes en doe er elke dag silmok op.hopelijk gaat het gauw over.wel klote zeg voor jou en anouk.ik hoop dat alles goed gaat,ik zal voor je duimen!kussanderijn

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 11:23

owww wat zielig!! ik hoop maar dat t snel weer wat beter gaat...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 11:36

tjee wat oliebol zeg. Die Anouk heeft wel een geluk dat jij er op past, want ik vind dat je het goed aangepakt hebt. Ik hoop dat het dier nu op stal blijft totdat de mok over is. Hij mag nu echt niet meer naar buiten in de nattigheid. Heb je goeie mokzalf?

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 12:21

Tjee, dat is schrikken! Ik hoop maar dat het snel over is...arm beessie...beterschap hoor.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 12:58

Ha Dees ik heb goede mokzalf in de zin dat het bij lot heel goed aansloeg beter dan die dure van de veearts.
's avonds was z'n linker been iets minder dik en z'n voorbenen zijn niet meer warm achter wel erg warm maar niet warmer en dikker dan de dag ervoor op 1 plekje na zat er nergens meer pus en bloed dus het gaat wat beter maar ik had liever gewild dat hij achter niet zo warm was.
straks weer controleren en als het nog warm is veearts bellen denk ik.
Toen ie hier kwam had ie nergens mok is door de veearts gecontroleerd maar hij stond daar veel binnen en als ie los mocht was dat droog en hier gaat ie dus echt naar buiten.
Moeilijk hoor... helemaal als ie niet van jezelf is

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, carina, ikkedus, Mark0919, Nicollevs, Vagabondo, Zunzuncito en 28 bezoekers