miskraam

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

miskraam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 20:43

Hallo, ik heb vandaag een heel erge dag gehad. Ik kwam op stal en liep langs het weiland. Alle paarden waren gezellig aan het spelen, maar mijn bruine liep er niet bij. Vergeten buiten te zetten??? Wat raar. De staleigenaar kwam heel snel naar mij toegelopen en zei kom jij maar is ff met mij mee meisje! Dus ik dacht, oh jee wat heb ik gedaan zeg! En toen vertelde hij dat mijn bruine meisje net een miskraam had gehad. Vanmorgen bij het voeren stond ze in de stal en was aan 1 kant drijfnat. Misschien de waterbak overgelopen? Verder naar haar gekeken, was niks aan de hand. De rest van de paarden gevoerd en alles naar buiten gelaten en toen kwamen ze weer bij de stal van mijn bruine en daar lag ze, met naast haar een piep klein kaal veulen. Toen ik kwam hadden ze het veulen al bij haar weg gehaald en ze stond heel hard te hinneken en te draaien in de stal. Ze hadden bloed getrokken hoe het zo kon komen en haar een spuit gegeven. Ik moest dus met haar gaan wandelen dat het goed door haar lichaam zou spreiden. Maar ze wilde niet met mij mee. Niet van het erf af, snel omdraaien en heel hard hinneken! Vreselijk, mijn hart brak om haar zo te zien! Ik mocht het veulen ook nog bekijken, het was een hengstje heel kaal en donkerrood. Al wel een beetje haren bij de ogen en aan de staart. Toen heb ik wel ff staan huilen hoor! Gelukkig is het wel goed met mijn bruine, maar vreselijk voor het veulen. Niemand snapt hoe het kon gebeuren, gister was er nog niks aan de hand. In februari zou het veulen al komen, ik had me er zo op verheugd!! Helaas.
Neapolitano Sava W zou zijn naam geweest zijn. Kleintje, het mocht niet zo zijn.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:51

Oh wat erg zeg...Wel een hele opluchting dat het met je merrie allemaal goed is. Maar hartverscheurend om te zien dat ze zo goed voelt dat er iets niet klopt. Sneu hoor, heel veel sterkte.
En ja, februari was al zo snel geweest...

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:53

Ohhhhhh, wat erg, ik vind het echt heel erg voor jou.
Khoop dat jij en je paard vlug beter worden !!!
Veel sterkte nog !

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:21

jee dat is een grote teleurstelling.
maar een opluchting dat je merrie ongedeerd is.

Hoe dat kan gebeuren? Er zal vast iets mis geweest zijn met het veulen en dan grijpt de natuur in.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:21

Tja meid das de mindere kant aan het fokken Verdrietig

Heel veel sterkte iig, blij dat je merrie ongedeerd is.

Mayke

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:27

Wat een pech voor je!Wat zielig voor je merrie.Mijn merrie Petrouschka verloor haar veulen 10 weken voor de geboorte.Dit was een zwart hengstveulen met 4 witte voetjes.De oorzaak was dat de navelstreng in elkaar gedraaid zat,zodat het veulen al die tijd te weinig voeding gekregen had.Onze merrie had er gek genoeg niet erg veel moeite mee dat het veulen weg was.Alleen als ze de eerste dagen mijn man zag,die het bij haar weggehaald had,ging ze hinniken.Heel veel sterkte!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 23:42

wat vreselijk om mee te maken....
veel sterkte en een knuffel voor je merrie

muurbloempje

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:33

heel veel sterkte jij en je paardje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 01:04

Sterkte hoor Verdrietig

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 01:24

Jammer zeg, ken het gevoel precies. Mijn paard was ook drachtig twee keer gescand, en toch drachtig van tweeling wat niet opgemerkt is. Heb de veulens in eerste instantie in de box laten liggen zodat paard kon beseffen dat ze dood waren. Echt hartverscheurend om te zien maar was na ongeveer een uur wel zover dat ze doorhad dat het niet goed was. Probeerde de veulens toen te begraven onder het stro. Toen heb ik ze pas weggehaald. Heb staan janken hoor... Had nl. gehoord dat je paard er dan minder moeite mee had. Klopte denk ik wel alleen had ik de volgende dag mijn paard ook doodziek. Was klein stukje nageboorte van ca. 10 bij 3 cm. achtergebleven in de baarmoeder. Paard gigantisch hoefbevangen... Gelukkig is met mijn merrie alles wel weer goed gekomen. Maar was wel hele nare tijd. Heel veel sterkte en geluk nog met je paard....

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 01:26

de tranen springen me in de ogen als ik dit verhaal lees Verdrietig heel veel sterkte voor jou en je paardje

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 01:53

S H I T voor je Regine!!!!!!!! Balen om je veulen te verliezen.........Sterkte!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 09:07

O wat erg..... heel veel sterkte

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 10:17

jeetje wat verschrikkelijk.

veel sterkte beiden

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 10:53

Ja dat is zeker balen en heel veel sterkte meid. Ik heb ook eens een levensloos 9 maand veulen gekregen maar bij nader onderzoek bleek dat een Rhino geval.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:53

Wat vreselijk voor jou en je merrie!!!
Heeft ze wel afscheid kunnen nemen? Vaak als ze weten dat hun veueln dood is hebben ze het wat makkelijker met het accepteren dat je hem weghaalt bij haar vandaan.
Houdt ook je merrie de eerste dagen goed in de gaten, dat alles uit de baarmoeder is.
Heel veel sterkte!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 12:38

Wat erg zeg! Gelukkig dat alles goed is met je merrie, maar dan nog...Veel sterkte!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 12:43

o wat erg. zeker om je merrie zo in paniek te zien. ik vind het echt rot voor je. veel sterkte he.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 13:40

jeetje wat erg!
hoe kwam het dat het een miskraam werd?

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 13:42

Wat vreselijk voor jullie! Verwen je meisje maar lekker, dat heeft ze nu wel nodig denk ik!

Sterkte ermee.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 17:02

wat sneu, gelukkig is het met de merrie goed.

sterkte hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:12

Bah wat een naar bericht Verdrietig
Onze merrie heft vorig jaar ook haar veulen verworpen alleen hebben wij het niet gevonden.
Laat je haar volgend jaar wel weer dekken?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:19

Jeetje wat sneu zeg!

Lijkt me heel erg om je merrie zo te zien. Gelukkig maar dat met haar verder goed is.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:09

Oh jeetje, wat erg zeg! Wat zal je geschrokken zijn, zoiets verwacht je niet. Lijkt me heel naar om mee te maken, bah.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:52

Heel erg veel sterkte.....