Ik ben te soft!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxjes karine
Berichten: 14
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 11:18

Ik weet niet of dit kan, maar mijn verzorgpony doet niet wat ik wil. Dan wil ik een eindje met haar lopen en dan gaat ze steigeren. Of ik wil haar omzetten en ze kijkt me aan en verzet geen stap. Wat is mijn preobleem? Frusty

"Geen enkel uur dat men te paard heeft doorgebracht is verloren" (Winston Churchill)
Groetjes en mzzls


opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 12:16

niet accepteren dat het paard niet doet wat jij wilt, het probeert je uit, je moet laten merken dat jij de baas bent, reageert het niet, dan met je stem of zweep duidelijke aanwijzingen geven, gaat het goed dan belonen, succes


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 14:25

Altijd nagaan wat de oorzaak is!!! Het kan koppigheid zijn, maar het kan natuurlijk ook dat het paard zich niet goed voelt.

Mijn pony weigerde absoluut om ineens op een wandeling stopte ze en je kon er niets aan doen. Wij waren erg ongerust en de dierenarts is 4 keer gekomen en heeft zelfs bloedonderzoek gedaan. 'slechte lever'. En wat bleek, een halve week na zijn laatste bezoek had mevrouwtje een veulentje. Nja, dit is natuurlijk wel héél extreem, maar toch even checken of alles wel zeker in orde is. (onze pony was touwens wel al eerder onderzocht of ze niet drachtig was, maar die dierenarts had het duidelijk verkeerd toen)
Daarna kan je pas een goede remedie zoeken.
veel succes!
Femke

xxjes karine
Berichten: 14
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 09:47

Oke, dat zal ik proberen. Dank jullie wel voor de tips! Haha!

"Geen enkel uur dat men te paard heeft doorgebracht is verloren" (Winston Churchill)
Groetjes en mzzls


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, Lara_, MyWishMax, nonnekee, othelloster, sas27 en 103 bezoekers