Frisian horse park in japan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Frisian horse park in japan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 20:07

Ik zag in de advertentie in de BIT dat ze weer mensen zochten voor het frisian/holland park in Japan.

Ik was al op zoek naar iets in de VS of Canada voor 3 maanden maar dit lijkt me ook wel wat

14 maanden weg van huis okay, maar 14 maanden zonder flix en Danno Verward
Ik kan ze wel een jaar onderhouden van mijn spaarcenten dus verkopen hoeft niet Haha!

Maar zijn er mensen die daar wel eens gewerkt hebben?
Ik zou graag eens wat meer willen weten. o.a.

*Hoe ziet een werkdag eruit.

*moet je ook de weekenden werken?

* is het een leuk land om wat in te reizen.

* welke buurlanden zijn leuk voor een vakantie

* salaris

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:40

Dat las ik net ook in de Bit.

Ik heb echt geen idee wat het zou verdienen, maar kun je niet bellen, emailen of iets dergelijks? Persoonlijk zou ik het niet kunnen, ik kan echt geen jaar zonder Imker!

Albert

Berichten: 5730
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:29

Lia en ik hebben in Japan gewerkt bij Frisian Horseland.
Het werk:
De friezen waarmee in Japan gereden wordt is niet het beste materiaal.
Het rijden in de "stad" is ter vermaak van het publiek, je bent entertainer in een themapark. Dit wordt na verloop van tijd sleur. Voor de paarden is het al lang sleur. De paarden zijn echt superbraaf, maar ook erg afgestompt. Verder is het klimaat niet Fries-vriendelijk, veel te warm en veel te vochtig en te zout drinkwater.
Verder moet je er erg goed tegen kunnen om als een kleine groep Nederlanders vrijwel geïsoleerd te zitten van de samenleving. Japanners verstaan je niet en je bent een bezienswaardigheid, daar moet je tegen kunnen.
Het salaris was in de tijd dat wij er waren erg goed. de prijzen zijn er echter zo hoog dat je daar weinig van overhoud. Je werkt gemiddeld 6 dagen per week en je wordt er niet echt moe van. Het werk is niet zwaar.
Japan is erg groot en strekt zich uit van het sub-arctische Hokkaido tot het subtropische Kyushu waar wij woonden. leg je Japan op Europa dan strekt het zich uit van noord Noorwegen tot Zuid Spanje. Het is een groot land.
Japan is vooral een erg mooi land. Natuur, woeste bergen, vulkanen en een duizenden jaren oude cultuur. Japanners wonen in een lang lint aan de kust en in de laagvlakten. het binnenland is leeg en erg indrukwekkend.
Japanners zijn zeer beleefd, aardig, altijd behulpzaam en er is geen kleine criminaliteit. Maak ze duidelijk dat je "Oranda" Nederlander bent en de deuren gaan voor je open. Ze hebben een beetje een afkeer van Amerikanen (terecht). Wij zijn dagen stil geweest van de gruwelen die de atoombom op Nagasaki veroorzaakt heeft die te zien zijn in een museum.
Kort en goed: Ga er niet heen voor het werk en voor het geld, maar voor de unieke ervaring. Het land en zijn inwoners zullen je leven veranderen.
En dit is geen flauwekul. Dus, als je de kans hebt, grijp hem!
(komba wah) goede avond, buiging 45 graden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:13

Ik heb niet veel aanvulling op Albert.
In mijn profiel kun je 2 foto´s zien die in Japan gemaakt zijn.
Je mag altijd een keer een dagje langskomen om foto´s en video´s te bekijken.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 10:25

Ik ben ook collega geweest van Lia en Albert (zelfde groep), ik kon niet tegen die "eenzaamheid" en kreeg giga heimwee waardoor ik mijn werk niet meer lekker kon doen en ook niet de gezelligste was tegen de rest. Heb dus na 3 maanden besloten naar huis te gaan.
Maar heb nooit 1 seconde spijt gehad dat ik gegaan ben. Was een unieke ervaring, geweldige lui die Japjes.
Japan is een geweldig land en als ik ooit geld teveel heb ga ik zeker nog een keer terug.
Verder heeft Albert alles goed verteld.
Viv