Wat is een negatieve eigenschap van jouw paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Wat is een negatieve eigenschap van jouw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 20:36

Noem minstens 2 dingen waar van je zegt dat het een negatieve eigenschap is van je (-verzorg, -lievelings) paard. Van mijn pony Bobo:
* Is dominant
* Hapt tijdens het aansingelen

En dat was het.
Ook is ze best schrikachtig en dat is vaak tijdens het buitenrijden dat schrikt van iets wat totaal niet eng is.
Laatst bijgewerkt door Bobo op 21-11-02 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:40

mijn fjord is:
- erg eigenwijs
- snuffeld overal aan, en is ongeduldig.

maar verder is ze hardstikke lief!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:45

Sher kan niet stilstaan }> maar dat is ook alles wat ik kan bedenken Lachen............

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:48

Bunny:

*laat haar gevoelens niet echt merken
* is beetje eigenwijs

Elise:

* Is moeilijk te pakken als ze kan eten Haha!
* Gemeen tegen het zwijn.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:49

Risco is:
* schrikachtig, soms heeft dat ook wel zijn charmes maar soms ook erg irritant
* beetje sachie op stal (dat is gekomen doordat ie door andere paarden is opgejaagd met eten etc)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:56

Den is af en toe een beetje hard leers(het wel weten maar niet willen ook niet als je boos word).
Tammy laat zich niet pakken als je boos ben. Net als Floor.
Tamaartje laat zich gewoon helemaal niet pakken.
Dien kan een beetje lomp zijn.

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:08

Van me eigen pony is toch wel zijn eigenwijze karakter Verward egt alles uitproberen enz wat hij kan doen en hoe ver hij kan gaan... Hij dus heel erg uitprobeerderig (raar woord *LOL* ) en dan doet ie tegen iemand heel erg lief en dan in 1 keer Hap... En van het hengstje Lord is dat ie als je zijn stal opendoet en even niet oplet dat ie keihard uit zijn stal galopeerd om zo snel mogelijk in de wei te zijn.. Ik ben hem nu aan het heropvoeden Lachen dus dat ie niet zomaar uit zijn stal mag komen niet met 1 voet en dat ie moeilijk voor hem Verward... niet normaal Lachen maar verder zijn ze allebei wel erg lief Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:22

ik zou het niet zo 1,2,3 kunnen zeggen
ik kan het hem ook niet snel kwalijk nemen omdat ie vroeger is mishandeld
aan het begin vond ie alles eng, maar heel veel hebben we eruit gewerkt, zo leuk om dan terug te zien hoe die eerst was en hoe goed ie het nu doet
echt een slechte eigenschap is denk: het steigeren, met hele lichte druk op je teugels en hij gaat al in verzet!
verder is het een schat van een beest, met rijden dus niet voor beginners
maar qua karakter is het een schat! met aansingelen doet ie zijn oren naar achter en bijt in zijn voerbak maar dat vind ik niet zo erg, hij is super gevoelig dus hij kan er ook nix aan doen!

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:38

een kort antwoord?: steigeren, niet eng meer ondertussen maar wel vreselijk irri !! Ze kan het op commando idd maar dat heb ik haar niet echt geleerd want ze deed het al vaak, ook erg leuk met groeten

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:43

Shiva (=haf) heeft 1 groot probleem!!
ze kent de rem niet..
dus als je van draf naar stap wilt kent ze dat niet
ze kan niet dus ook niet stilstaan als je aansingeld en opstijgd.. en dat soort dingen nog meer...
zwaar irri..

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:48

Hij is best aggressief/chagrijnig tegen andere paarden. Verder is hij heel erg gericht op eten, soms is het wel grappig/leuk maar het kan ook erg irritant zijn...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:50

Misschien dat elk paard wel een slechte eigenschap heeft ofzo, maar ik ga er hier niet 1 noemen. Ik denk namelijk dat (bijna) elke eigenschap te danken is aan de opvoeding. Dus of een paard van nature slechte eigenschappen heeft.. Ik denk eerlijk gezegd dat dat zelden voorkomt.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:58

het is een erg moeilijke vraag denk ik.
ik vind dat joleen ook wel gelijk heeft eigenlijk.
leroy heeft ook niet echt iets wat slecht is, tja, hij knabbelt op z'n touwen, das dus slechte opvoeding..
op de poets plaats maakt hij die dingen los waarmee hij vast staat(hij is gewoon een beetje te slim..)
tja verder..

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 23:17

Als ik Ivanka poets of opzadel is er niets aan de hand, staat ze ook netjes stil *ook al staat ze helemaal los!* hapt niet, klauwt niet, ook niet als ik aan het aansingelen ben Knipoog Zelfs dan staat ze met haar oortjes naar voor de omgeving uitvoerig te bestuderen.
Ik kan me alleen wel ergeren aan 1 ding als ik aan het rijden ben, ze vind het heel leuk om naar andere mensen te kijken die voorbij komen. Dan zit je net op de volte met een stelling naar binnen en dan ziet ze ergens uit een ooghoek mensen... *arg* daar gaat mijn mooie volte met de stelling naar binnen. Maar dat wordt nu ook steeds minder eigenlijk, als ze dan opeens de andere kant op kijkt, krijgt ze een tikje en is ze vaak wel weer bij de les. Verder heeft Ivanka eigenlijk niet echt veel slechte eigenschappen denk ik...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 23:20

Een slechte eigenschap wil ik het niet noemen, hooguit een vervelende tic. Imker kan echt ongelofelijk kwaad doen als je zijn staldeur sluit. De deur schuift dicht en Imker verandert in een "monster". Hij deed dit vanaf de dag dat ik hem kocht, en ik heb ermee leren leven. Eerst werd ik boos, toen heb ik het proberen te negeren, hem positief benadert, maar niets helpt... Ik denk dat dit zo ingebakken zit, dat het er nooit meer uit te krijgen is. Ach, als dat het enige is, dan wil ik nog wel 10 Imkers!!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 23:21

Gekkemeid schreef:
Van me eigen pony is toch wel zijn eigenwijze karakter Verward egt alles uitproberen enz wat hij kan doen en hoe ver hij kan gaan... Hij dus heel erg uitprobeerderig (raar woord *LOL* ) en dan doet ie tegen iemand heel erg lief en dan in 1 keer Hap... En van het hengstje Lord is dat ie als je zijn stal opendoet en even niet oplet dat ie keihard uit zijn stal galopeerd om zo snel mogelijk in de wei te zijn.. Ik ben hem nu aan het heropvoeden Lachen dus dat ie niet zomaar uit zijn stal mag komen niet met 1 voet en dat ie moeilijk voor hem Verward... niet normaal Lachen maar verder zijn ze allebei wel erg lief Lachen



Hij steigerd ook snel... Maar ik vind dit eigenlijks niet hele erge storende eigenschappen het past gewoon bij hem Lachen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 23:40

Joleen heeft gelijk,

Toevallig hadden we het ervandaag nog over.

De 2 van mij zijn irritant met voeren(fjord en haf) ze lopen altijd in de weg.
Dit is dus een opvoedings fout want de rest doet het niet.
Dus hier wordt aan gewerkt want ik vind het zelf ook irritant.

Felix duikt nog wel regelmatig het gras in, dit is gekomen doordat ik ooit eens een allergie aan mijn handen had en daardoor niet veel kracht, nu kan ik soms nog geen kracht zetten wegens mijn rug. En meneer maakt er gewoon misbruik van Boos!
Maar goed als dat alles is verder zijn ze allebei netjes opgevoed en van elk paard leer je wat.

Danno eet dus absoluut niet als je hem in de hand hebt, dat heb ik wel voorkomen.


Misschien een echte kwaal van Felix is dat hij graag de baas speelt.
maar dat zoeken ze zelf maar uit Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:47

Ik vind het vervelend dat Pompidou nooit, maar echt nooit alleen kan zijn!
Ik kan haar niet ff lekker de paddock in gooien met hooi, want ze wordt gelijk hysterisch...
Kan ze niets aan doen, en ik zelf ook niet, ze is dan gewoon helemaal van de rel, helemaal nerveus.

Ze hangt ook, dat is ontzettend jammer, want het beperkt wel. Ik moet er met het solarium altijd bij blijven staan, net als met de hoefsmid oid.

En ze wilt echt álles weten, zit constant aan je, wilt overal aanzitten etc etc. Gek wordt ik er weleens van, maar goed dat zit er gewoon in. Scheve mond

Verder is ze een geweldig paard met een machtig mooi innerlijk. (en uiterlijk! Haha! )

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:53

mijn lieverd is supereigenwijs, net als ik Haha!
hij vind het ook zo leuk om eventjes aan mensjes te knabbelen en omduwen Schijnheilig Knipoog
ik vind het ondertussen al helemaal niet erg meer, maar als ik iemand meeneem kunnen ze er soms wel van schrikken.
hij is ook nogal druk met poetsen enz Clown
hij staat bekend op stal als boefje en dat is ook precies wat hij is Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel en een beetje gek

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 01:12

Piropo is "bang" voor Friezen.... en das heel vervelend als je met meerdere Friezen een bak moet delen......

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 01:24

Ongeduldig denk ik.., nooit blijven stilstaan

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 09:28

Lois kan ook nooit stilstaan en moet overal aanzitten, net zo'n puppy. Ook is hij vaak net zo eigenwijs als een ezel. Maar verders is ie wel lief hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 10:24

Kawa kan niet alleen in de wei staan, dan springt hij over de draad naar andere toe.
Rijden alleen geeft geen problemen.
Maar of dat nu een slechte eigenschap is?
Misschien juist wel een goede omdat hij dus erg sociaal is naar andere paarden en niet alleen kan zijn.
Verder kan ik hem echt geen slechte eigenschappen geven.
Maar een lijstje goede heb ik wel voor je. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 10:24

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-02 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 10:24

nog eens dubbelpost Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-02 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt