advies nodig

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-01 22:25

er staat sins kort een meisje bij mij op stal (eerst stond ik er alleen) die dus niks weet van paarden ze heeft nog nooit een eigenpaard of verzorg pony gehad en nu heeft ze een volbloed paard van haar ouders gehad en daar hebben ze ff een zadel bij gekocht en ff een hoofdstel (past allebei niet) en ff een deken ff een wolle deken ff poets spullen en nog veel meer kortom het is een verwent kreng en ik had een weiland geregelt voor mij zelf wat doet zei zei gaat haar paard er in gooien, longeren en nog een aantal dingen en nu mag ik mijn paard er niet meer ingooien en heb ik geen weiland meer ik rij dus altijd buiten en zij wou mee nou ik ga dus naar buiten ze mocht mee van mij ze had nog maar 2x er op gezeten dus ze kende het paard niet en hij vloog er dus vandoor en gleed eronder uit op het asvalt hele achter poot lag open en ik moest dus een pleures end met haar paard terug lopen om dat zij dat dus niet durfde en ik liep voor haar uit met haar beestje komt zij opeens op mijn paard voorbij crossen bleek dat zij erop was gaan zitten en die van mij vloog er dus ook vandoor bij haar (die van haar was er van door gevlogen omdat ze bang was. dat gebeurde dus ook bij mijn beestje) en ze weet dus niks van een eigenpaard en ze wil ook geen advies van mij aannemen wat moet ik hier mee?????????


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 22:56

Heel erg diep zuchten en bekijken of jue er zelf de energie wil instoppen. Zo ja Probeer haar dan zoveel mogenlijk te helpen. Ook als ze niet luisterd. Niet opdringen maar vriendelijk zijn en heel geduldig.

Heb je daar niet het geduld voor? (en geen zin?!)Helaas kun je dan bniet veel doen dan je schouders ophalen en proberen er zo weinig mogenlijk van aan te trekken.

Moeilijk hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 22:56

Haar schroeven aan laten draaien of terugbrengen naar de instelling waar ze thuishoort want die mist een chromosoompje volgens mij..... ( *LOL* )
Tja, wat moet je in vredesnaam met zo iemand? Ik denk dat het enige dat je kunt doen is hopen dat ze er zo vaak vanaf plettert dat de lol er wel af gaat. Alleen jammer dat het paard dan ook verpest is..... Sterkte ermee. Sonja

Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 23:01

probeer zulke mensen eens duidelijk te maken waarom je op een paard rijd, dat het niet voor de stoerigheid is of voor de heb.ik geloof niet dat ze beseft dat een paard een levend dier met gevoel en emoties is, en geen speledingetje. pas als je een paard (of elk ander dier) kan respecteren, verdien je het om er mee bezig te zijn.

i never found the golden town but i learned my lesson trying.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 01:25

Oeioei, laat mij de volgende keer 'ns meegaan. Haha, ik heb weer een leuk projectje gevonden Lachen

Enne Thir laat haar maar niet meer lopen met Sya, ze weet blijkbaar niet wat lopen betekend. Hoe is 't nu met haar paardje? Niet ernstig verwond hoop ik?

Pling Knuf van een op dit moment baldadige Mayo Pling *grijnz*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 11:27

Ik sluit me geheel aan bij Sonja, wat is dat een irritant portret zeg! En wat pik jij veel van haar! Hoe durft zo'n onbenul op jouw paard te stappen en jouw weiland te confisceren?


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 12:36

dank je voor jullie advies
haar paard heeft dus best wel een grote wond op z'n been en omdat ze er nu niks mee kan doen komt ze maar 4 of 5 keer per week dus kan ik het in gaan smeren
ik weet dat ik veel van haar pik maar ik vind het moelijk om er iets van te zeggen
eduard (de baas van de stallen) staat gelukkig aan mijn kant ik bedoel hij vind het schandalig wat ze met haar beestje doet
ik moet nog wat moed gaan verzamelen en dan ga ik haar wel de waarheid zeggen hoe het is om een paard te hebben en wat je er voor moet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 14:45

Nou, het is bij haar niet alleen te doen om het eigen paard; dat kind is gewoon uberhaupt niet opgevoed. Hoe haalt ze het in haar gekke eierdop om zomaar op jouw paard te gaan zitten?!? Ik denk dat ze gewoon niet goed snik is....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 15:20

WAt een &^(*)^*&%&^)%wijf!
Als ik haar zie zou ik haar voor haar bek rammen!
Ik heb er nu al zinin1
stomme poedersuikerdoos!

ik lag helemaal dubbel om die opmerking van Sonja! chromosoompje te weinig! ROTTFL

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 15:24

Jeetje wat een agressie!! Ik word bijna bang voor je Lachen

Heb je nooit geleerd dat je meisjes niet mag slaan? Knipoog

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 15:58

ahhahahahahha!
Meisjes mag je niet slaan maar zo'n poedersuikerwijf noem je tohc geen meisje ? dat is gewoon een of ander mislukt dier wat geen gevoel heeft voor ander!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 15:59

Hahahaha! Haha!

Maar nou moet je geen dieren gaan beledigen hoor!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 16:32

Nu lig ik helemaal dubbel!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 17:58

Even nog voor Thirza: hartstikke goed van je dat je haar de waarheid durft te gaan zeggen. Zou het misschien lukken om haar niet meteen verwijten naar het hoofd te gaan slingeren, maar misschien eerst uit te leggen hoe paarden over het algemeen het beste behandeld/bereden kunnen worden? En misschien dat ze les wil gaan nemen? Helemaal nu ze gemerkt heeft dat ze haar paard tijdens een buitenrit niet aankan, misschien kun je haar aanbieden les te geven in de buitenbak? Gewoon "wat handige tips geven", zo kun je het ook noemen. Als je jouw kritiek "verpakt" als "haar helpen bij het opvoeden van het paard", heeft ze misschien helemaal niet in de gaten dat je eigenlijk haar aan het opvoeden bent, in plaats van haar paard, hihi. Je schrijft dat ze geen advies wil aannemen van jou, dan zeg je gewoon dat ze niet eens haar paard of jouw paard kan rijden tijdens een buitenrit, en als ze vaker wil vallen, vooral géén adviezen van anderen moet aannemen! Daarna wel weer vriendelijk zeggen zoiets als: "Kom op joh, ik ga echt niet betweterig doen, twee weten meer dan één, ik rijd al zo lang en heb ooit een paard gekend die net zo deed...blabla." Dan is ze misschien wel zo verstandig om samen met jou de problemen op te lossen? Succes in elk geval met die volbloed en die 'volbankrekening' haha. Doei! Dorine.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 17:59

Heerlijk om zo je agressieviteit kwijt te raken.

Thirza weet je haar adres toevallig dan gaan we daar even wat uithalen. Dan ontvoeren we d'r paard dan wordt die tenminste gelukkig.

Hoe gaat het met de wond kan je het een beetje ontsmetten en er iets opdoen??

Gr Pris

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 21:16

echt grappig hoe sommige mensen reageren en ik denk dat dorine wel gelijk heeft ik ga het proberen
ík smeer nu 1x per dag wit spul op z'n wond (van de veearts gekregen) en zij doet het hopelijk nog een keer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, gonniee, Hanneke137, kaatje77 en 37 bezoekers