loslatende voering aigle laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

loslatende voering aigle laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 19:06

Dit probleem heb ik al jaren, ik heb dan ook al jaren aigle laarzen Haha!
De laarzen zelf bevallen me prima, maar altijd en eeuwig laat die voering los, of scheurt half waardoor je ze amper meer aankrijgt. Normaal ging een paar rijlaarzen bij mij zo'n 2 jaar mee, echter, deze laarzen heb ik nog geen jaar (maart ofzo gekocht) en nu is bij 1 laars de voering achterop helemaal gescheurd, met als gevolg dat ik als ik mijn laarzen uit wil trekken met mijn hiel in de voering blijf hangen, en er dus amper uit kan komen.

Wie herkent dit? Is het te voorkomen met bijv een laarzenknecht?
Wat is een vergelijkbare rubber/kunsttof rijlaars? (wel gevoerd)


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:09

Ook altijd gehad met aigle, fijne laarzen, maar als die voering los is......
Heel irritant. Frusty Ik heb nu leren laarzen, dus ik erger me niet meer gelukkig.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:10

Ik had dat laatst ook met mijn laarzen, ook aigle..
Heb er 5 jaar lang eens per week mee gereden, dus niet echt intensief gebruikt..
Laarzenknecht lijkt mij niet veel nut hebben eigenlijk Verward

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:41

Ook ik had van die mooie aigle laarzen met de groen voering erin. heb er ong. 5 jaar lang 1 keer per week mee gereden en het laatste jaar kwam de voering er steeds uit als ik m'n laarsen wilde uittrekken. Zelf heb ik toen de zool eruit geknipt en dan de voering netjes om de zool weg geknipt en die er weer ingelegt zodat ik niet hoefde te pielen met de zool om die op de juist plaats terug te zetten. Maar een andere oplossing nee geen idee.
Nu heb ik sinds 1 jaar weer nieuwe rijlaarzen ook van aigle alleen dan zit er een versteviging in bij de hak. tot nu toe gaan problemen mee gehad.

Wodan en ik onderweg in de M2

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:42

ik had dat ook met mijn rijlaarzen, gelukkig
heb ik nu leren laarzen.
Zit een stuk beter

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:07

Bij de Aigle laarzen met de groene voering had ik altijd hetzelfde probleem.
De laarzen uittrekken met een laarzenknecht scheelt wel iets, maar uiteindelijk gaan ze toch kapot.
Ook de binnenrand van de voering (aan de zadelkant) gaat vaak kapot.

Sinds een paar jaar heb ik Aigle laarzen met zo'n leren rand aan de binnenkant, deze doen het een stuk beter.
De rand van de voering is sowieso een stuk sterker en ik heb ook geen problemen meer met de voering in de laars.
Dit model heet trouwens Ecuyer, misschien die eens proberen ?

Jet

Berichten: 11975
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:53

Ik heb het ook met het model Ecuyer, maar als ik altijd een laarzenknecht gebruik, dan gaan ze wel twee keer zo lang mee. Ook scheelt het als je ze steeds droog aantrekt, ik laat ze dus steeds drogen bij de kachel ( in de zomer niet natuurlijk ....). Die zool kan er niet zo best tegen als die steeds nat wordt.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:56

heb nergens last van maarja ik draag ze ook niet zo vaak.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:50

ik heb nog maar een paar gehad, maar NOOIT meer. Had ze nog geen jaar en ze gingen dus al kapot aan de voering. Wel dagelijks aangehad/gereden. Daarvoor vind ik 100 gulden toch wel duur om elk jaar nieuwe laarzen te kopen. Dus heb ik ook maar leren genomen. Is in verhouding dan goedkoper.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:19

Ik heb ook aigle laarzen gehad, en op het laatst (na ongeveer een jaar) kwam de voering aldoor gezellig mee naar buiten... Schijnheilig

Sindsdien zweer ik bij chaps en goedkope ongevoerde rijlaarzen voor wedstrijden Haha! , maar afgelopen zaterdag heb ik me toch weer een paar aigle laarzen laten aansmeren... met voering... die beige, nog nooit gehad verder, dus ben benieuwd... Schijnheilig

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:41

ik heb al 7 jaar de Aigle Ecuyer en de voering is nog prima, alleen gaat nu wel het zooltje verpulveren

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:55

Echt rotdingen die aigles... Ik heb die dingen elke keer binnen een half jaar liggen, de voering komt mee als ik ze uittrek, zodat ik ze telkens weer terug moet proppen, de voering laat aan de bovenkant los, of er komen scheuren in de voering waardoor ik ze niet meer normaal aan kan trekken....
Ik gebruik nu ook meestal chaps, lange en korte, bevalt een stuk beter... En verder leren laarzen, 1x een investering, maar daar heb je wel lang plezier van! Alleen het inlopen is zo pijnlijk...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:15

wodan schreef:
Ook ik had van die mooie aigle laarzen met de groen voering erin. heb er ong. 5 jaar lang 1 keer per week mee gereden en het laatste jaar kwam de voering er steeds uit als ik m'n laarsen wilde uittrekken. Zelf heb ik toen de zool eruit geknipt en dan de voering netjes om de zool weg geknipt en die er weer ingelegt zodat ik niet hoefde te pielen met de zool om die op de juist plaats terug te zetten. Maar een andere oplossing nee geen idee.
Nu heb ik sinds 1 jaar weer nieuwe rijlaarzen ook van aigle alleen dan zit er een versteviging in bij de hak. tot nu toe gaan problemen mee gehad.


Helaas... ook bij die met verstevinging in de hak heb ik het gehad en die versteviging is van hard plastic en doet echt zeer als dat stuk is.

Ik heb het i.d.d. ook altijd met aigle gehad (gebruik ze dan ook 's winters wel veel in/om de stal).

Nu heb ik leren rijlaarzen (voor het rijden) en goedkope rubber rijlaarzen van de decatlon/arena voor maar €12,- en die gebruik ik dan in de stal.
Deze zijn alleen moelijk aan/uit te krijgen maar met beetje stampen en wroeten lukt het prima, ik heb ze een maat te groot gekocht zodat ik er in de winter extra sokken in aan kan.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 08:29

Ik had m'n ecuyers al binnen een half jaar stuk. De voering laat gewoon los. Ik heb toen leren gekocht en dat bevalt me veel beter. Overigens ka nik ook 3j aar lang doen met de ongevoerde rubberen laarzen, ook al heb ik ze dagelijks aan. En dat kon dus niet met Aigle. Ik heb 1 paar leren van Petrie alleen voor wedstrijden (zijn een drama), en ene paar gebruikte voor dagelijks gebruik (die wil ik ook nog voor wedstrijden). Leer gaat er wel mee door.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:10

Dat had ik ook en daarom heb ik leren laarzen gekocht. Die Aigle's van mij kostten toen F140,- en daar deed ik 2 jaar mee. Mijn leren kostten F580,- en als het goed is doe ik daar wel 8 jaar mee, dus ze kunnen net niet uit. Maar als ik zie hoe fijn die leren zijn vergelijkt met de Aigle's heb ik het er wel voor over.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan


boemel

Berichten: 8345
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:28

Ik heb mijn Aigle laarzen nu ca. 10 maanden en de voering begint al los te laten. Mijn vorige waren ook al snel kapot, maar volgens de verkoopster lag het eraan dat ik te lang op mijn laarzen liep. Nou, goed daar ben ik dus op gaan letten en ik heb ze bijna alleen nog maar met rijden aan. Maar helaas het helpt helemaal niets.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:49

Ja, dit had ik dus ook, ik erger me dr echt dood aan. Het aantrekken lukt nog wel, maar het uittrekken... Ik heb nu thermo-boots, dus ik heb er even geen last meer van!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:13

Er gaat daarom dus niks boven een paar goede rijschoenen met chaps.
In het begin even wennen maar later perfect.

Rijlaarzen en rijbroeken zijn bij mij zowieso al niet meer aan de orde maar goed. Onlangs had ik de hele handel nog nodig op Ijsland.

Die laarzen gaan snel stuk en zijn nog koud ook!
Ik reed daar dus zodra het weer het toeliet met goede schoenen, en ik had ook geen koude voeten Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:48

Oscar schreef:
Bij de Aigle laarzen met de groene voering had ik altijd hetzelfde probleem.
De laarzen uittrekken met een laarzenknecht scheelt wel iets, maar uiteindelijk gaan ze toch kapot.
Ook de binnenrand van de voering (aan de zadelkant) gaat vaak kapot.

Sinds een paar jaar heb ik Aigle laarzen met zo'n leren rand aan de binnenkant, deze doen het een stuk beter.
De rand van de voering is sowieso een stuk sterker en ik heb ook geen problemen meer met de voering in de laars.
Dit model heet trouwens Ecuyer, misschien die eens proberen ?


ik heb ook leerstukje aan de binnenkant en buitenkant(volgens mij wel gewoon nepleer) maar de laars zit verder super lekker, maar nu is mijn voering ook kapot, ik bleef een keer met mijn hiel er in hangen, dus toen trok ik alles kapot, rijd momenteel nog steeds met die laarzen! de voering doe je zo weer terug, maar binnenkort ga ik nieuwe aigles kopen
ik vind dat mijn aigles een mooie vorm hebben, en mooi stevig. ik heb deze laars al een paar jaar! dus ik mag niet zeuren!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 12:44

Ik heb ook al jaren aigle ecuyers.
Loop er al jaren dagelijks op, en ik heb nergens problemen mee.
Met de aigle start had ik wel dat het bovenste randje kapot ging maar daar heb ik met de ecuyer geen last van.
Hiernaast heb ik ook nog leren laarzen (petries) maar deze gebruik ik niet dagelijks, ga niet met leren laarzen de hele dag door de modder ploegen enzo. Deze gebruik ik echt voor het rijden en niet voor alles er omheen. (als het zo uitkomt gebruik ik deze natuurlijk ook wel voor alles maar als ik vantevoren weet dat ik die dag veel door de modder ga ploegen enz. dan trek ik ze niet aan)

Maar die ecuyers vind ik heerlijk voor zo erbij!!!
Heb dit paar al zeker drie jaar en nog steeds helemaal goed hoor. (en dan zijn er aardig wat kilometertjes mee gelopen)

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 15:06

Ik had dat probleem ook. Bij werd het op het laatst ongeveer een half jaar. Dat is errug kostbaar en heb nou dus leren laarzen....staat ook wle netter.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 15:15

ik heb dit ook, boven scheurt ie los of n iet?
ik had dit wel, ik heb gewoon nieuwe gekocht, want je houd dit dus niet tegen.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:17

Ik heb het ook al gehad bij mijn vorige rijlaarzen en toen zat mijn voet er nog vast in ook, een half uur zitten sleuren en trekken toen uit pure noodzaak de laars kapot geknipt want ik kreeg mijn voet er niet meer uit.
Het erge was dat ik sanderendaags op tornooi moest dus wij nog gauw nieuwe kopen !!!
Maar die laarzen waren al aan de oude kant hoor!

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:56

Frederieke schreef:
Ik heb het ook al gehad bij mijn vorige rijlaarzen en toen zat mijn voet er nog vast in ook, een half uur zitten sleuren en trekken toen uit pure noodzaak de laars kapot geknipt want ik kreeg mijn voet er niet meer uit.
Het erge was dat ik sanderendaags op tornooi moest dus wij nog gauw nieuwe kopen !!!
Maar die laarzen waren al aan de oude kant hoor!


ja haha dat had ik ook! maar had me laars tussen de deur geklemd en keihard gaan trekken, naja me hele voering kapot getrokken, maar anders had ik ook me laars aan gort moeten knippen!
nu kan ik ze nog gewoon aan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers